După cum stabilește Legea 360/2023 privind sistemul public de pensii, casele teritoriale de pensii emit deciziile pentru recalcularea pensiilor, documentele fiind apoi transmise către subunitățile Poștei Române, care va asigura trimiterea la domiciliul beneficiarilor.
Astfel, Poșta Română asigură, potrivit noii ordonanțe, trimiterea plicurilor conținând deciziile de recalculare a pensiilor prin:
- serviciul poștal având ca obiect trimiteri corespondență cu confirmare de primire distribuite pe teritoriul național;
- serviciul poștal având ca obiect trimiteri corespondență cu confirmare de primire distribuite pe teritoriul altor state, operațional pentru țările care admit serviciul confirmare poștală de primire;
- serviciul poștal având ca obiect trimiteri corespondență din serviciul recomandat distribuite pe teritoriul altor state, operațional pentru țările care nu admit serviciul confirmare poștală de primire.
Pentru ca distribuția deciziilor să meargă bine, Poșta Română trebuie să pună la dispoziția CNPP și caselor teritoriale de pensii o aplicație informatică pentru interogarea bazelor de date, astfel încât să fie posibilă verificarea statusului trimiterilor poștale corespunzătoare deciziilor privind recalcularea pensiilor.
Conform noii legi a pensiilor, din toamnă, actualul punct de pensie va fi înlocuit de un punct de referință. După aplicarea noului mod de calcul, pensiile stabilite pe baza legislației anterioare se vor recalcula, prin înmulțirea numărului total de puncte realizat cu valoarea punctului de referință.
De aceea, în mai, CNPP a stabilit modelele deciziilor privind recalcularea pensiilor din sistemul public de pensii. Deciziile vor fi emise în două exemplare, unul fiind comunicat beneficiarului, iar cel de al doilea urmând să fie arhivat la dosarul de pensie.
Potrivit autorităților, “în prezent, există un număr cca 4.900.000 de pensionari ai sistemul public de pensii, care au făcut obiectul etapei premergătoare recalculării, respectiv etapei de evaluare a pensiilor”.
Comentarii articol (36)