E posibil să fie vorba despre lipsa declarației de viață pe care trebuie, din vară, să o trimită în țară pensionarii stabiliți în străinătate.
Pentru a primi pensia, din toamnă, pensionarii stabiliți în străinătate vor trebui să trimită semestrial un certificat de viață. CNPP a stabilit modelul oficial al documentului
Certificatul de viață, document care atestă că beneficiarul unei pensii stabilit în străinătate este în viață, va trebui trimis de două ori pe an, și anume semestrial, în martie și septembrie, către casele teritoriale de pensii, potrivit noii legi a pensiilor, ce se aplică din toamnă. Pentru că termenul de aplicare a noii reglementări se apropie, Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) a stabilit, printr-un ordin apărut marți, modelul certificatului de viață.
Documentul trebuie semnat de pensionar în fața unei autorități legale de pe teritoriul statului de domiciliu sau de ședere permanentă, după caz, respectiva autoritate certificând acest fapt. Aceste autorități pot fi instituţii de asigurări sociale/ pensii, autorităţi administrative locale, notari publici de pe teritoriul statului de domiciliu sau de reşedinţă. Conform legii, certificatul de viață trebuie transmis de pensionarul nerezident din proprie inițiativă.
În cazul în care pensionarii din străinătate nu vor respecta cele două termene pentru transmiterea certificatului de viață (31 martie/ 30 septembrie), plata pensiei se suspendă începând cu luna următoare. Pe de altă parte, reluarea plății pensiei se va face de la data suspendării, dacă beneficiarul nerezident prezintă/ comunică certificatul de viață după expirarea termenelor amintite.
Articolul integral îl puteți citi aici:
www.avocatnet.ro/articol_661...
Iar modelul cererii poate fi descărcat din fișierul atașat articolului.