ACTUALIZARE (03.01.2025): Proiectul a fost clasat, astfel că nu se poate aplica.
__________
Proiectul de lege aflat în dezbaterea senatorilor prevede obligativitatea publicării CV-urilor demnitarilor pe site-urile oficiale ale instituţiilor publice, după cum apare chiar în titlul documentului.
Astfel, potrivit documentului, toţi demnitarii statului român vor fi obligați să-și publice CV-ul complet şi actualizat pe site-ul oficial al instituţiei la care activează, într-o secţiune accesibilă publicului, în cel mult 30 de zile de la punerea în funcţie.
Cei ce nu vor respecta obligaţia de publicare sau actualizare a CV-ului în termen de 30 de zile de la intrarea în funcţie sau de la orice modificare semnificativă vor risca sancţionarea cu amendă de 10.000 de lei.
De asemenea, CV-ul demnitarilor va trebui actualizat cel puţin o dată pe an sau de fiecare dată când intervine o modificare semnificativă în parcursul lor profesional.
CV-ul publicat va trebui să includă cel puţin următoarele informații:
- datele de identificare ale demnitarului (nume, prenume);
- educaţia și calificările profesionale;
- experienţa profesională anterioară, inclusiv funcţiile publice ocupate;
- publicaţii, distincţii sau alte realizări relevante;
- competenţele lingvistice şi alte abilități relevante.
Atenție! Pentru a se aplica, propunerea legislativă trebuie adoptată în Parlament, promulgată de președintele țării și publicată în Monitorul Oficial.
Comentarii articol (0)