Propunerea vizează schimbarea actualelor prevederi legislative, care nu includ obligativitatea aleșilor locali de a-și face cunoscute CV-urile (curriculum vitae) după preluarea mandatului.
În momentul de față, conform Legii 176/2010, aleșii locali trebuie să întocmească şi să depună declarații de avere şi de interese dar noua propunere ar adaugă acum şi obligația de a întocmi şi actualiza un CV, toate aceste documente fiind obligatoriu să devină publice în termen de 30 de zile de la validarea mandatului.
De asemenea, instituțiile publice în cadrul cărora aleșii locali îşi exercită mandatul vor fi obligate să publice pe site-ul propriu CV-ul acestora, în termen de 10 zile de la împlinirea termenului de depunere menţionat. În plus, aleşii locali trebuie să actualizeze anual CV-ul, până la data de 15 iunie a fiecărui an de mandat.
Nerespectarea prevederilor referitoare la depunerea CV-ului, precum și a procedurilor de depunere, actualizare și publicare a acestuia ar urma să fie sancționată de către prefecți. Astfel. Pentru nedepunerea și neactualizarea CV-ului în termenele stabilite, inițiativa prevede o amendă de la 2.000 la 6.000 lei. Nepublicarea acestuia în termenul legal de către instituția publică ar urma să fie sancționată cu o amendă mai mare, cuprinsă între 5.000 și 10.000 lei.
Atenție! Pentru a se aplica, propunerea legislativă trebuie adoptată de Parlament, promulgată prin decret prezidențial și publicată în Monitorul Oficial.
Comentarii articol (0)