Printre altele, regulamentul de furnizare a energiei electrice la clienții finali prevede că, în cazul în care furnizorul emite factura pentru o perioadă de facturare mai mare decât cea prevăzută în contract sau stabilită conform reglementărilor în vigoare, care, de cele mai multe ori, este de o lună, furnizorul este obligat să eșaloneze la plată sumele datorate de client.
Suma se eșalonează în tranșe egale, pe o perioadă cel puțin egală cu perioada de facturare pentru care a fost emisă factura. Clienții care apelează la eșalonarea sumelor trebuie să facă plata fiecărei tranșe la termenul stabilit prin planul de eșalonare elaborat de către furnizor.
Dacă un client nu respectă planul de eșalonare, adică nu plătește una dintre tranșe la termenul stabilit, furnizorul are dreptul de a aplica măsurile stabilite prin contract pentru neachitarea în termen a facturilor.
Regulamentul dă dreptul furnizorilor, în cazul neachitării la timp de către client a facturii reprezentând contravaloarea consumului de energie electrică, să:
- aplice dobânzi penalizatoare în termenul și în condițiile prevăzute în contractul de furnizare a energiei electrice;
- solicite clientului constituirea/ actualizarea/ reconstituirea garanției financiare, în conformitate cu prevederile contractuale;
- solicite operatorului de distribuție întreruperea alimentării cu energie electrică a locului de consum;
- rezilieze contractul de furnizare a energiei electrice.
Comentarii articol (0)