ACCES PREMIUM
De ce premium?
e-Factura: Angajatorii trebuie să fie atenți și la facturile folosite pentru decontarea ochelarilor de vedere
Angajatorii trebuie să se asigure că politica lor internă de decontare a ochelarilor de vedere pentru salariați, dacă există și este aplicată, ține cont de regulile sistemului e-Factura. Adică decontarea ochelarilor să se facă în baza unei facturi emise pe numele firmei, nu pe numele salariatului, astfel încât documentul să poată fi înregistrat în contabilitate. Este o situație similară cu cea a deconturilor pentru deplasări, de exemplu.
Articolul continuă mai jos
Așa cum subliniam încă de anul trecut, angajatorii trebuie
să-și actualizeze procedurile interne prin care permit
decontarea anumitor cheltuieli ale salariaților, astfel încât acestea să reflecte noua regulă „de aur” a sistemului e-Factura.
Concret, de la 1 iulie 2024, e-Factura a devenit unicul canal de transmitere a facturii către destinatar, astfel că
e-factura sigilată electronic de autoritățile fiscale, după transmiterea sa în sistem, reprezintă
singurul exemplar original ce poate fi înregistrat în contabilitate. Automat, facturile clasice tipărite, ce sunt emise pe numele salariatului, nu mai au nicio valoare fiscală.
Așa cum politicile interne ale firmelor ar trebui modificate în privința
deconturilor pentru deplasările salariaților, la fel ar trebui să se întâmple și în cazul
deconturilor pentru ochelarii de vedere ai salariaților.
„Mai este un aspect cu care nu știu dacă v-ați confruntat încă. La politica de ochelari erau două variante. Fie angajatorul achiziționează direct -- are un furnizor direct și se ocupă, în baza prescripțiilor medicului, de achiziție (ramele standard de ochelari, nu de «fashionist», cu lentilele recomandate de medic) --, fie varianta în care se duce salariatul și își cumpără și, în plafonul pe care angajatorul îl stabilește în politică, se decontează costul. Ei, bine, a apărut sistemul e-Factura, a cărui legislație prevede că firma trebuie să înregistreze în contabilitate numai facturile emise pe numele companiei. Cum facem atunci? Dacă aveți o politică de ochelari, cu posibilitatea decontării cheltuielii făcute de către angajat, e bine de vorbit cu colegii de la departamentul fiscal sau financiar care este abordarea lor, pentru că poate aceasta e diferită de la o companie la alta”, a precizat, la
o conferință recent organizată de PwC România,
Ruxandra Popescu, Director.
De la 1 ianuarie 2024, obligația de folosire a e-Factura a fost extinsă pentru a acoperi toate operațiunile din relația B2B, conform Legii 296/2023. Mai întâi, firmele au folosit e-Factura în paralel cu regulile tradiționale de facturare, până la 30 iunie 2024, iar de la 1 iulie 2024 e-Factura a devenit unicul canal de transmitere a facturilor către destinatari.
Mai multe informații despre decontarea ochelarilor de vedere pentru salariați puteți afla
din secțiunea noastră de aici.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.