In acest moment, piata de comert electronic prin card bancar din Romania a depasit 10.000 de tranzactii pe luna, iar numarul cardurilor activate in sistemul 3D Secure este de aproximativ 4.000. Bancile au eliminat restrictiile pentru tranzactionarea pe Internet, iar numarul celor care au implementat 3D Secure – cel mai înalt standard de securizare a tranzactiilor pe Internet – a ajuns la opt (BCR, BRD, Raiffeisen Bank, HVB-Tiriac, CEC, Alpha Bank, Romexterra Bank si Banca Transilvania – in curs de configurare). In conformitate cu statisticile RomCard, media unei tranzactii pe Internet cu un card emis in moneda locala este de 160 RON, in vreme ce pe cardurile emise in strainatate, in functie de valuta in care au fost emise, se inregistreaza 180 USD si 210 EUR. Valoarea totala a tranzactiilor de comert electronic procesate de catre RomCard in primele noua luni din 2006 s-a ridicat la 7,3 milioane RON, 3,2 milioane USD si 1,2 milioane Euro.
Start in definitivarea unei strategii nationale de comert electronic
Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei a comandat un studiu legat de prezentul si viitorul pietei de comert electronic din Romania, studiu ce va fi efectuat de catre un grup de analisti cu experienta in piata de e-commerce si care va servi ca punct de plecare pentru initierea si sustinerea unor proiecte in scopul dezvoltarii pietei de comert electronic din Romania.
"Pornind de la acest studiu, MCTI va elabora o strategie guvernamentala care are menirea de a accelera dezvoltarea acestui sector. De asemenea, vom elabora o serie de strategii sectoriale in colaborare cu alte institutii publice. In baza studiului, ministerul poate identifica noi proiecte cu finantari internationale. In acest moment, volumul de tranzactionare a depasit 10.000 de tranzactii pe luna, iar numarul cardurilor activate in sistemul 3D Secure este de aproximativ 4.000 ", a declarat Zsolt Nagy, Ministrul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei.
"Cel mai important aspect al acestui studiu este realizarea unui dialog intre echipa de cercetare si cele peste 600 de magazine virtuale din Romania, astfel incat evaluarea pietei sa fie cat mai exacta", a declarat Sergiu Cone, coordonatorul echipei pentru studiul "Dezvoltarea comertului electronic in Romania".
Toti proprietarii de magazine virtuale au posibilitatea de a raspunde la un chestionar ce poate fi gasit la adresa http://www.no-cash.ro/e_sondaje/index.php?sid=1 sau pe prima pagina a site-ului www.mcti.ro. Repondentii vor primi invitatii la seminariile de specialitate ce se vor organiza pe segmentul de e-commerce, precum si ore de consultanta gratuita pentru initierea si dezvoltarea afacerii. Rezultatele sondajului si concluziile studiului vor fi publicate in cursul lunii decembrie a.c. pe site-ul MCTI – www.mcti.ro.
Despre piata de comert electronic din Romania
Desi aflata inca la inceput, piata de comert electronic din Romania realizeaza deja tranzactii in valoare de câteva milioane de euro pe luna, dar potentialul este mult mai mare. Bancile au eliminat restrictiile pentru tranzactionarea pe Internet, iar numarul celor care au implementat 3D Secure – cel mai înalt standard de securizare a tranzactiilor pe Internet – a ajuns la opt (BCR, BRD, Raiffeisen Bank, HVB-Tiriac, CEC, Alpha Bank, Romexterra Bank si Banca Transilvania – in curs de configurare).
In conformitate cu statisticile RomCard, media unei tranzactii pe Internet cu un card emis in moneda locala este de 160 RON, in vreme ce pe cardurile emise in strainatate, in functie de valuta in care au fost emise, se inregistreaza 180 USD si 210 EUR. Valoarea totala a tranzactiilor de comert electronic procesate de catre RomCard in primele noua luni din 2006 s-a ridicat la 7,3 milioane RON, 3,2 milioane USD si 1,2 milioane Euro.
De asemenea, in piata sunt operationale mai multe companii cu rol de integrator de servicii pentru cei care isi doresc sa vanda si in mediul virtual, iar lista magazinelor virtuale din Romania creste intr-un ritm de 20-30 pe luna. Mai mult, in piata sunt create conditiile ca din anul 2007 sa asistam la efectuarea primelor tranzactii de mobile commerce in Romania, care au la baza contul de card bancar.
Comentarii articol (0)