avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 337 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Recuperări de creanţe, datorii, ... Frauda bancara
Discuție deschisă în Recuperări de creanţe, datorii, Probleme cu băncile

Frauda bancara

Buna ziua,
Am fost vitima unei fraude bancare pe data de 25.07.2015, din contul meu s-au facut 5 tranzactii online catre UK, in valoare totala de 4700 lei, catre diverse societati iar platile s-au facut in valuta.
Frauda am depistat-o in aceeasi zi, in maxim o ora jumatate am blocat cardul si am fost personal la banca sa anulez tranzactiile dar surprinzator banca mi-a spus ca nu mai este posibil si trebuie sa urmez procedura in aceste cazuri, respectiv sa merg si la politie sa depun o cerere-sesizare pt a incepe ancheta oficial.
Nu era mai simplu ca banca sa anuleze atunci tranzactiile si sa nu plece catre comercianti platile?!
Au trecut 2 luni, perioada in care eu nu am fost despagubit si va intreb ce pot face pe cale legala sa-mi dobandesc inapoi bani furati?!
Cel mai recent răspuns: razvancrg , utilizator 17:29, 9 Octombrie 2015
Faceti plangere la politie si vedeti cine a efectuat platile respective. Cineva stie datele dvs. de identificare.
Am omis sa scriu ca tot in aceasi zi 25.07.2015 am fost si la politie si am facut plangere.
Treaba este ca si politia si banca tergiverseaza sa dea un raspuns clar despre ancheta si se apropie termenul de 50 zile lucratoare, termen comunicat de banca precum ca ancheta poate dura o perioada de maxim 50 de zile.
Pe mine ma intereseaza daca este posibil si ce sanse sunt sa-i dau in judecata, ma refer la banca, toate acestea s-au intamplat din cauza sistemului vicios si a lipsei de securitate pe care banca nu a asigurat-o, parolei 3D security mi-a fost fraudata, treaba care intra in competenta bancii s-o securizeze, ci nu a clientilor...
Trebuie sa fie specificat ceva pe acele documente, ce reprezinta platile respective. Politia, este imposibil sa nu-i gaseasca pe cei care au facut frauda, dar este de durata. Dvs. ati anuntat la banca, dupa ce s-au efectuat deja platile, din motivul acesta v-au spus ca nu mai este posibila returnarea banilor in cont.
Banca trebuie să vă dea banii, dacă nu recunoașteți tranzacțiile. Dacă este un cont de persoană fizică, faceți plângere la OPC, în cazul în care ei nu vă restituie suma respectivă.
anicring
Eu am anuntat banca la un interval de maxim 1 ora jumatate, platile se aflau in "Sume blocate" deci la momentul depistarii fraudei sumele nu plecasera catre UK gen "instantaneu", ele au fost debitate in 3-4 zile catre comercianti, pt ca pe 25.07.2015, fiind intr-o sambata a decurs mai "lent". Cunosc si eu catre ce comercianti s-au facut platile detin serviciul 24banking, de acolo am depistat frauda. Banca dupa ce am tot insistat prin mesaje, in momentul de fata au trecut 2 luni si aproape jumatate, a "reusit" sa-mi raspunda "gen protocolar" ca ancheta desfasurata cu banciile externe unde s-au facut tranzactiile trebuia sa dea un raspuns pe data de 25.09.2015 iar acum trebuie sa mai astept "conform conventiilor banci pt card Visa si Maestro, pana pe data de 07.10.2015 cand ei vor da un raspuns oficial.
ilie1111
Da este un cont de persoana fizica, multumesc de sfat, o sa fac si plangere catre OPC, astept sa vad ce-mi raspunde banca pe 07.oct. iar daca primesc ceva defavorabil, o sa fac plangere OPC, in plus ma bazez pe ajutorul doamnei carmen.stoean, care dupa ce-am postat aici problema mea, a spus ca se va implica.

Multumesc tuturor pt sfaturile trimise.

Alte discuții în legătură

Frauda card bancar visa - 3d online paulwushu paulwushu Buna seara, N-am crezut ca voi fi nevoit sa apelez la ajutor, dar am nevoie va rog. 10Dec17 Ma aflu in cazul in care cineva mi-a folosit cardul visa pt ... (vezi toată discuția)
Card fraudat banca katypink katypink Buna ziua si va multumesc pentru citirea acestui mesaj.Am constatat cu stupoare aceasta saptamana fraudarea cardului meu [editat] Au fost efectuate ... (vezi toată discuția)