De la brand, la Superbrands
Un brand căruia i se conferă distincția Superbrands nu este doar un nume cunoscut, ci are valoare reală și beneficii semnificative gândite în avantajul consumatorilor săi. El trebuie să îndeplinească o serie de criterii definitorii, precum: calitate, fiabilitate, diferențiere în piață, încredere, dinamism și, începând cu această ediție, performanță în ESG.
Cum sunt selectate brandurile Superbrands în România?
Procesul de selecție este unul riguros, și obiectiv, desfășurat în două etape:
- Evaluarea de către Consiliul de Onoare Superbrands: un juriu format din 30 reputați profesioniști, experți în management, marketing și comunicare, care analizează o lungă listă de branduri din diferite domenii și votează apoi, brandurile eligibile pentru statut.
- Cercetarea de piață realizată de IPSOS: un studiu cu 1.500 de respondenți din întreaga țară, care votează brandurile în funcție de atributele printre care calitate, încredere și diferențiere pe piață.
Ce înseamnă Superbrands pentru branduri și consumatori?
Obținerea statutului de Superbrand oferă brandurilor un simbol al excelenței pe baza criteriilor recunoscute la nivel global. Statutul odată acordat, poate fi utilizat în campanii de comunicare, pe ambalajele produselor, în strategii de consolidare a reputației în piață, alte contexte ce permit valorizarea sa. Studiile arată că peste 43% dintre consumatori ar alege și recomanda un produs sau serviciu care poartă însemnele Superbrands, ceea ce confirmă puterea acestui simbol.
Este important de spus că doar 10% dintre brandurile validate ca eligibile pentru statutul de Superbrands sunt invitate să își spună povestea în Cartea Superbrands, un volum exclusivist care reunește, în fiecare ediție, brandurile de elită dintr-o piață sau alta.
Superbrands România 2024-2025: O ediție aniversară
Ediția din acest an marchează 20 de ani de evaluare a excelenței în branding pe piața locală. Ea va culmina cu prestigioasa Gală Superbrands, un eveniment care aduce împreună lideri de business din industrie, precum și alte numeroase personalități marcante. Pe lângă ceremonia de acordare a trofeelor Superbrands, în cadrul Galei va fi oferită recunoaștere onorifică uneia sau mai multor personalități care s-a remarcat prin reputație exceptională sau contribuție la dezvoltarea brandului de țară.
Așadar, Superbrands România nu este doar un program de evaluare și recunoaștere reputațională, ci un standard de excelență care inspiră brandurile să se remarce și să creeze relații de încredere cu consumatorii sau partenerii de afaceri. Prin acest proces riguros de selecție și validare, programul continuă să sprijine și să promoveze brandurile care definesc excelența în piața românească.
La nivel global, programul Superbrands este prezent în peste 90 de țări și de-a lungul timpului, mai mult de 42.000 de branduri au fost recunoscute cu statut de Superbrand, fiind considerat cel mai important arbitru independent al excelenței în branding.
Mai multe informații despre Superbrands România sunt disponibile pe https://ro.superbrands.com/.
Comentarii articol (0)