"Exista sectoare care s-au adaptat normelor UE, insa, dupa aderare, competitivitatea va fi compromisa de tensiunile salariale care se manifesta deja. Sunt domenii recunoscute in acest sens, incepand de la confectii, pana la constructii", a declarat pentru Rompres Cristian Parvan.
Lipsa de informare a micilor intreprinzatori cu privire la noile reglementari din domeniul comertului vor duce la blocarea categorica a livrarii produselor in afara Romaniei si la platirea unor amenzi considerabile, potrivit declaratiilor sale.
"Din cauza faptului ca unii intreprinzatori nu au fost informati despre noile reglementari ce se aplica de la 1 ianuarie 2007 in domeniul comertului de pe piata romaneasca, cat si la de export, vor exista consecinte foarte directe. Ni se va bloca categoric livrarea de produse in afara Romaniei pentru ca nu respectam normele europene si, in plus, vom fi amendati. Toti cetatenii Romaniei vor plati daca incalcam legislatia pe care am semnat-o si ne-am asumat-o", a mentionat Parvan.
Totodata, exista sectoare care s-au adaptat de multa vreme la normele UE. Este vorba despre transporturile internationale, precum si de domeniile in care activeaza exportatorii, care au realizat cele 70 de procente din comertul cu statele membre ale Uniunii Europene, potrivit secretarului general al AOAR.
Pe piata interna exista probleme in ceea ce priveste adaptarea la normele impuse de Uniunea Europeana, care se datoreaza guvernarilor, a mentionat Parvan.
"Acestea au tinut ascunse, chiar sub forma de legi, prevederile ce aliniau economia romaneasca la reglementarile europene si care se aplicau de la 1 ianuarie 2007. Unii stiau de ele, dar nu i-au informat si pe cei care nu au avut acces la aceste legi. Ciobanii, spre exemplu, nu sunt vinovati ca nu au stat sa citeasca legile in privinta transportului si comercializarii branzei. Autoritatile romane sunt vinovate. Pentru voturi, pentru popularitate, nu au comunicat aceste informatii care sunt sensibile pentru o populatie fragila la asemenea noi reglementari", a explicat Parvan.
De asemenea, secretarul general al AOAR a semnalat o slaba informare a cetatenilor tarii, chiar si a celor din mediul urban.
"In loc sa solicite produse in conditii de igiena, sustin ca doresc sa fie lasati taranii sa comercializeze produse alimentare in continuare, in aceleasi conditii, de igiena precara. Integrarea in Uniunea Europeana gaseste consumatorii si micii producatori total nepregatiti", a mai spus oficialul AOAR.
In ceea ce priveste interesul consumatorilor spre marile magazine, in defavoarea micilor intreprinzatori, Parvan considera ca aceasta nu este o problema reala.
"Nu cred ca ceea ce se vehiculeaza ca cifre, respectiv ca deja au disparut 30 la suta din micile magazine datorita super magazinelor este real. Venitul mediu in Romania este de de 1.000 lei pe luna. Cine intra intr-un supermarket va cumpara produse in valoare de 100, 200 sau 300 lei. Prin urmare, veniturile celor carora li se adreseaza produsele vandute in supermarket-uri trebuie sa depaseasca un anumit nivel. De fapt, super magazinele raman o sursa de aprovizionare pentru micile magazine".
Comentarii articol (0)