Ministerul Finantelor Publice
Procedura
din 24/01/2007
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 121 din 19/02/2007
de gestionare a documentelor administrative de insotire, intocmite in cazul deplasarii produselor accizabile in regim suspensiv
A. Documentul administrativ de insotire
1. Deplasarea produselor accizabile in regim suspensiv este permisa numai atunci cand transportul este insotit de documentul administrativ de insotire, in conditiile titlului VII "Accize si alte taxe speciale" din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul fiscal, si ale normelor metodologice pentru aplicarea acestuia, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
2. In cazul deplasarii produselor accizabile intre doua antrepozite fiscale in regim suspensiv sau intre un antrepozit fiscal si un birou vamal de iesire din teritoriul comunitar, in cazul in care antrepozitul expeditor isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei, acest document se intocmeste in 5 exemplare, care se utilizeaza potrivit dispozitiilor art. 187 alin. (2) din Codul fiscal.
3. In cazul deplasarii produselor accizabile intre un antrepozit fiscal care isi desfasoara activitatea intr-un alt stat membru al Uniunii Europene, in calitate de expeditor, si un antrepozit fiscal, operator inregistrat sau neinregistrat, care isi desfasoara activitatea in Romania, in calitate de primitor, documentul administrativ de insotire sau un alt document comercial prevazut in legislatia acelui stat membru se intocmeste in 4 exemplare, care se utilizeaza conform pct. 14 alin. (3) din normele metodologice pentru aplicarea titlului VII din Codul fiscal.
4. In cazul deplasarii produselor accizabile intre un birou vamal de intrare in teritoriul comunitar si un antrepozit fiscal care isi desfasoara activitatea in Romania, in calitate de primitor, cele 3 exemplare ale documentului administrativ unic reglementat de legislatia vamala vor fi folosite cu rol de document administrativ de insotire, conform pct. 15 alin. (5) din normele metodologice pentru aplicarea titlului VII din Codul fiscal.
B. Organizarea evidentei documentelor administrative de insotire
1. Documentele administrative de insotire primite de organele fiscale competente se inregistreaza in urmatoarele evidente, organizate in format electronic, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 1a) la prezenta procedura:
a) evidenta documentelor administrative de insotire - exemplarul 5, depuse de antrepozitul fiscal expeditor pentru produsele expediate in regim suspensiv pe teritoriul Romaniei;
b) evidenta documentelor administrative de insotire - exemplarul 4, depuse de antrepozitul fiscal primitor pentru produsele primite in regim suspensiv pe teritoriul Romaniei;
c) evidenta documentelor administrative de insotire - exemplarul 5, pentru tranzactiile intracomunitare, care fac obiectul analizei de risc efectuate de Serviciul central de legaturi;
d) evidenta documentelor administrative de insotire - exemplarul 4, depus de antrepozitul fiscal, operatorul inregistrat sau operatorul neinregistrat pentru produsele primite in regim suspensiv din Uniunea Europeana.
2. Evidentele se organizeaza si se gestioneaza de compartimentele cu atributii in gestiunea documentelor administrative de insotire.
C. Deplasarea produselor accizabile, in regim suspensiv, intre doua antrepozite fiscale situate pe teritoriul Romaniei
I. Gestiunea documentului administrativ de insotire, transmis de catre antrepozitul fiscal expeditor (exemplar 5)
1.1. Antrepozitul fiscal expeditor transmite, la momentul expedierii produselor, exemplarul 5 al documentului administrativ de insotire catre organul fiscal teritorial in a carui raza isi desfasoara activitatea, denumit in continuare organ fiscal competent.
1.2. Exemplarul 5 al documentului administrativ de insotire se depune in format electronic, insotit de formatul hartie, semnat si stampilat conform legii.
1.3. Formatul electronic al documentului administrativ de insotire se obtine prin folosirea programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor Publice.
1.4. Programul de asistenta este pus la dispozitie contribuabililor gratuit, de catre unitatile fiscale, sau poate fi descarcat de pe serverul de web al Ministerului Finantelor Publice, la adresa www.mfinante.ro.
1.5. La aceeasi adresa pot fi consultate si conditiile tehnice care trebuie indeplinite pentru utilizarea programului de asistenta.
#PAGEBREAK#
2. Zilnic, compartimentul de gestiune a documentelor administrative de insotire, denumit in continuare compartiment de specialitate, preia de la registratura organului fiscal, pe baza de nota de predare-primire, documentele administrative de insotire si le inregistreaza in evidenta documentelor administrative de insotire exemplar 5, depuse de antrepozitul fiscal expeditor pentru produsele expediate in regim suspensiv pe teritoriul Romaniei.
3.1. In maximum o zi de la preluare, compartimentul de specialitate efectueaza o verificare formala a documentelor administrative de insotire primite si urmareste daca:
a) datele de identificare inscrise in documentul administrativ de insotire, referitoare atat la antrepozitul expeditor, cat si la cel primitor, sunt valide, inclusiv valabilitatea autorizatiilor de antrepozit fiscal;
b) produsele inscrise in documentul administrativ de insotire sunt incluse in listele de produse ce au fost autorizate in prealabil pentru cele doua antrepozite fiscale (expeditor si primitor);
c) garantiile sunt depuse la organele fiscale in conditiile legii.
3.2. In cazul in care din verificari se constata neconcordante, compartimentul de specialitate solicita organului de control competent verificarea conformitatii datelor inscrise in exemplarul 5 al documentului administrativ de insotire. 3.3. In acest scop, compartimentul de specialitate transmite, in termen de maximum o zi de la verificare, organului de control competent, o lista a documentelor administrative de insotire care au prezentat neconcordante.
3.4. Pentru fiecare pozitie din lista se comunica in mod obligatoriu urmatoarele informatii:
- persoana care a expediat produsul accizabil si codul de identificare fiscala al acesteia;
- datele de identificare ale antrepozitului fiscal expeditor;
- seria si numarul documentului administrativ de insotire;
- copia exemplarului 5 al documentului administrativ de insotire;
- neconcordantele constatate.
4. Formatul hartie al documentelor prelucrate se arhiveaza de catre compartimentul de gestiune a documentelor administrative de insotire.
II. Gestiunea documentului administrativ de insotire transmis de catre antrepozitul fiscal primitor (exemplar 4)
1. Antrepozitul fiscal primitor transmite, la momentul primirii produselor, exemplarul 4 al documentului administrativ de insotire, care insoteste transportul, catre organul fiscal competent in a carui raza isi desfasoara activitatea.
2. Zilnic, compartimentul de specialitate preia de la registratura, pe baza de nota de predare-primire, documentele administrative de insotire si le inregistreaza in evidenta documentelor administrative de insotire - exemplarul 4, depuse de antrepozitul fiscal primitor pentru produsele primite in regim suspensiv pe teritoriul Romaniei.
3. Din exemplarul 4 al documentului administrativ de insotire se preiau in baza de date informatiile cuprinse in macheta prevazuta in anexa nr. 1b) la prezenta procedura.
4. A doua zi dupa primirea exemplarului 4 al documentului administrativ de insotire, informatiile din acesta, preluate potrivit pct. 3, se transmit organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla antrepozitul expeditor, prin intermediul suportului informatic pus la dispozitie de Directia generala a tehnologiei informatiei.
5. Formatul hartie al documentelor inregistrate se arhiveaza de catre compartimentul de gestiune a documentelor administrative de insotire.
III. Inchiderea circuitului documentelor administrative de insotire
1.1. Circuitul documentelor administrative de insotire se inchide, la nivelul fiecarui compartiment de specialitate, daca unui exemplar 5 al documentului administrativ de insotire i se aloca un exemplar 4 corespunzator aceluiasi transport de produse accizabile, documentele cu regim special avand elemente de identificare identice (numar si serie, antrepozit expeditor, antrepozit primitor, produse accizabile transportate).
1.2. In acest caz, aplicatia genereaza un mesaj care confirma inchiderea circuitului documentului administrativ de insotire. Exemplarul tiparit al mesajului generat de sistemul informatic se arhiveaza de catre compartimentul de specialitate, impreuna cu exemplarul 5 al documentului administrativ de insotire.
1.3. In situatia in care, informatiile cuprinse in exemplarul 5 nu coincid cu informatiile cuprinse in exemplarul 4, documente cu regim special avand acelasi numar si aceeasi serie, circuitul documentelor nu poate fi inchis.
1.4. Atat inchiderea circuitului, cat si orice alta faza intermediara prin care trec documentele administrative de insotire se inregistreaza in evidentele documentelor administrative de insotire.
2. Daca, in termen de 45 de zile lucratoare de la data expedierii produselor accizabile, exemplarului 5 al documentului administrativ de insotire nu i-a fost alocat, la nivelul compartimentului de specialitate, exemplarul 4 cu elemente de identificare identice, circuitul documentului administrativ de insotire nu poate fi inchis.
#PAGEBREAK#
3. Bilunar, la datele de 1 si 16 ale fiecarei luni, compartimentul de specialitate transmite organului de control competent:
a) situatia documentelor administrative de insotire al caror circuit nu a fost inchis, ca urmare a lipsei exemplarului 4, care cuprinde:
- nr. si seria documentului administrativ de insotire;
- copia exemplarului 5 al documentului administrativ de insotire;
b) situatia documentelor administrative de insotire al caror circuit nu a fost inchis, intrucat exemplarul 4 prezenta diferente, care cuprinde:
- nr. si seria documentului administrativ de insotire;
- informatiile din exemplarul 4 al documentului administrativ de insotire care prezinta diferentele prevazute la cap. C pct. II alin. 3;
c) situatia documentelor administrative de insotire al caror circuit nu a fost inchis, intrucat pentru exemplarul 4 nu a putut fi gasit un exemplar 5 corespondent, care cuprinde:
- nr. si seria documentului administrativ de insotire;
- informatiile din exemplarul 4 al documentului administrativ de insotire, prevazute la cap. C pct. II alin. 3.
IV. Obligatii declarative ale antrepozitarilor expeditori
1. Daca antrepozitul fiscal care a expediat produsul accizabil in regim suspensiv nu primeste, in termen de 45 de zile lucratoare de la data expedierii, exemplarul 3 al documentului administrativ de insotire, certificat de organul fiscal competent, acesta este obligat sa instiinteze compartimentul de specialitate din cadrul organului fiscal in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea, in termen de 5 zile, potrivit dispozitiilor art. 1891 din Codul fiscal.
2. Totodata, antrepozitarul autorizat care a expediat produsul accizabil depune, in termenul prevazut la pct. IV alin. 1, la organul fiscal competent Formularul 121 "Declaratie privind accizele aferente diferentelor de produse accizabile transportate in regim suspensiv", intocmita potrivit modelului aprobat prin anexa nr. 3 la ordin.
V. Gestiunea documentelor administrative de insotire in cazul antrepozitarilor autorizati pentru productia de alcool etilic si pentru prelucrarea acestuia
1. Documentele administrative de insotire intocmite de antrepozitarii autorizati pentru productia de alcool etilic si pentru prelucrarea acestuia vor fi vizate, pe toate cele 5 exemplare, de catre reprezentantul desemnat de organul fiscal in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea antrepozitarul expeditor.
2. Daca antrepozitele fiscale de productie pentru alcoolul etilic si de prelucrare a acestuia se afla in localitati diferite, gestiunea documentelor administrative de insotire se face potrivit cap. C pct. I sau II, dupa caz.
3. Daca antrepozitele fiscale de productie pentru alcoolul etilic si de prelucrare a acestuia se afla in acelasi loc, documentul administrativ de insotire se intocmeste in 3 exemplare, in conditiile pct. 14 alin. (8) din normele metodologice de aplicare a titlului VII "Accize si alte taxe speciale" din Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. In aceasta situatie, antrepozitul fiscal de prelucrare, ca antrepozit primitor, transmite exemplarul 3 al documentului administrativ de insotire certificat compartimentului de specialitate din cadrul organului fiscal in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea.
D. Deplasarea produselor accizabile in regim suspensiv pe teritoriul comunitar
I. Gestiunea documentelor administrative de insotire (exemplarul 4) sau a altor documente comerciale cu rol de document administrativ de insotire in cazul produselor accizabile primite in Romania in regim suspensiv dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene
1. In situatia in care produsele accizabile sunt deplasate in regim suspensiv dintr-un antrepozit fiscal aflat intr-un alt stat membru al Uniunii Europene intr-un antrepozit fiscal la un operator inregistrat sau neinregistrat aflat in Romania, primitorul transmite organului fiscal in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea exemplarul 4 certificat al documentului administrativ de insotire a produsului accizabil.
2. Zilnic, compartimentul de specialitate preia de la registratura documentele administrative de insotire si le inregistreaza in evidenta documentelor administrative de insotire - exemplarul 4 pentru produse primite din Uniunea Europeana.
3. Din exemplarul 4 al documentului administrativ de insotire care prezinta diferente se preiau in baza de date informatiile cuprinse in macheta prevazuta in anexa nr. 1b) la prezenta procedura si se trateaza potrivit cap. D pct. II lit. A.
4. Formatul hartie al exemplarului 4 al documentului administrativ de insotire se arhiveaza de compartimentul de specialitate.
II. Gestiunea documentelor administrative de insotire - exemplarul 4 care prezinta lipsuri si nereguli pe parcursul circulatiei in regim suspensiv a produselor accizabile
A. In cazul in care Romania este statul de destinatie
1. Compartimentul de specialitate care primeste exemplarul 4 al unui document administrativ de insotire, care contine pierderi sau lipsuri de produse intervenite pe parcursul transportului si constatate de autoritatea competenta a unui stat membru, aplica procedura prevazuta la pct. 182 alin. (2)-(4) din normele de aplicare a titlului VII "Accize si alte taxe speciale" din Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
2.1. Compartimentul de specialitate intocmeste un referat care cuprinde in mod obligatoriu:
- numarul si seria documentului administrativ de insotire;
- datele de identificare ale antrepozitului fiscal expeditor;
- pierderile sau lipsurile de produse constatate de autoritatea competenta a statului membru respectiv;
- incadrarea pierderilor sau lipsurilor de produse constatate de autoritatea competenta a statului membru respectiv in situatiile prevazute la art. 192 alin. (4) din Codul fiscal, cu mentionarea temeiului legal;
- stabilirea bazei de impozitare a accizelor, potrivit prevederilor titlului VII "Accize si alte taxe speciale" din Codul fiscal.
2.2. Referatul se vizeaza de conducatorul compartimentului de specialitate si se aproba de catre conducatorul unitatii fiscale, seful adjunct de administratie sau directorul executiv adjunct coordonator, dupa caz.
3. In baza referatului aprobat, compartimentul de specialitate emite o instiintare care cuprinde:
- numarul si seria documentului administrativ de insotire;
- datele de identificare ale antrepozitului fiscal expeditor;
- autoritatea competenta a statului membru care a constatat pierderile sau lipsurile de produse;
- pierderile sau lipsurile de produse constatate de autoritatea competenta a statului membru care se incadreaza in situatiile prevazute la art. 192 alin. (4) din Codul fiscal;
- baza de impozitare a accizelor stabilita potrivit prevederilor titlului VII "Accize si alte taxe speciale" din Codul fiscal.
#PAGEBREAK#
4. Compartimentul de specialitate transmite instiintarea prevazuta la pct. 3 impreuna cu exemplarul de returnat al
documentului administrativ de insotire Serviciului central de legaturi din cadrul Directiei de metodologie si proceduri pentru inspectia fiscala, prin intermediul compartimentului de schimb international de informatii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice.
5. Instiintarea prevazuta la pct. 3 impreuna cu exemplarul de returnat al documentului administrativ de insotire se transmit de catre Serviciul central de legaturi din cadrul Directiei de metodologie si proceduri pentru inspectia fiscala autoritatii fiscale competente care a stabilit sau a constatat lipsurile ori pierderile de produse accizabile.
B. In cazul in care Romania este statul in care au fost stabilite sau constatate lipsurile ori pierderile de produse accizabile
1. Documentul prin care sunt stabilite lipsurile sau pierderile de produse accizabile, scutite potrivit legislatiei din statul de destinatie, precum si baza de calcul a accizei, impreuna cu exemplarul de returnat al documentului administrativ de insotire, primite de la autoritatea competenta a statului membru de destinatie al transportului de produse accizabile, se transmite Serviciului de administrare a contribuabililor nerezidenti din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti.
2. Dupa primirea documentatiei prevazute la pct. 1, Serviciul de administrare a contribuabililor nerezidenti calculeaza acciza datorata, pe baza cotelor aplicabile in Romania la data cand s-au produs pierderile sau a fost inregistrata pierderea.
3. Serviciul de administrare a contribuabililor nerezidenti emite Decizia privind stabilirea obligatiei de plata a accizelor datorate in cazul pierderilor sau lipsurilor stabilite sau constatate pe parcursul circulatiei intracomunitare in regim suspensiv al produselor accizabile, prevazuta in anexa nr. 1c) la prezenta procedura.
4. In vederea recuperarii accizelor stabilite, Serviciul de administrare a contribuabililor nerezidenti va aplica, potrivit competentelor, masurile pentru recuperarea intr-un alt stat membru a creantelor stabilite prin titluri de creanta in Romania.
III. Gestiunea documentelor administrative de insotire (exemplarul 5) in cazul produselor accizabile expediate din Romania, in regim suspensiv, intr-un alt stat membru al Uniunii Europene
1. Pentru gestiunea exemplarului 5 al documentului administrativ de insotire transmis de antrepozitul fiscal expeditor din Romania, dispozitiile cap. C pct. I sunt aplicabile in mod corespunzator.
2. Dupa inregistrarea in evidenta documentelor administrative de insotire - exemplarul 5, pentru tranzactiile intracomunitare, compartimentul de specialitate va efectua analiza de risc.
3. Procedura de stabilire si de identificare a gradului de risc fiscal in cazul produselor accizabile expediate din Romania, in regim suspensiv, pe teritoriul comunitar este prevazuta in anexa nr. 2 la ordin.
IV. Obligatii declarative
1. Daca antrepozitul fiscal expeditor al produsului accizabil in regim suspensiv nu primeste, in termen de 45 de zile lucratoare de la data expedierii, exemplarul 3 al documentului administrativ de insotire certificat de autoritatea fiscala in a carei raza teritoriala isi desfasoara activitatea antrepozitul fiscal primitor, antrepozitul fiscal expeditor este obligat sa instiinteze despre aceasta compartimentul de specialitate din cadrul organului fiscal in a carei raza teritoriala isi desfasoara activitatea, in termen de 5 zile.
2. Totodata, antrepozitarul autorizat care a expediat produsul accizabil depune, in termenul prevazut la pct. IV alin. 1, la organul fiscal competent Formularul 121 "Declaratie privind accizele aferente diferentelor de produse accizabile transportate in regim suspensiv", intocmita potrivit modelului aprobat prin anexa nr. 3 la ordin.
E. Deplasarea produselor accizabile intre un antrepozit fiscal din Romania si un birou vamal de iesire din teritoriul comunitar sau intre un birou vamal de intrare in teritoriul comunitar si un antrepozit fiscal din Romania
1. In situatia in care produsele accizabile sunt transportate in regim suspensiv de la un birou vamal de intrare in teritoriul comunitar catre un antrepozit fiscal situat pe teritoriul Romaniei, primitorul transmite catre organul fiscal in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea exemplarul 3 al documentului administrativ unic reglementat de legislatia vamala.
2. Pentru gestionarea exemplarului 3 al documentului administrativ unic vamal sunt aplicabile in mod corespunzator dispozitiile cap. D pct. I sau II, dupa caz.
3. In situatia in care produsele accizabile sunt transportate in regim suspensiv de la un antrepozit fiscal situat pe teritoriul Romaniei catre un birou vamal de iesire de pe teritoriul comunitar, antrepozitul fiscal expeditor transmite catre organul fiscal in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea exemplarul 5 al documentului administrativ de insotire.
4. Pentru gestionarea exemplarului 5 al documentului administrativ de insotire sunt aplicabile in mod corespunzator dispozitiile cap. D pct. III.
#PAGEBREAK#
ANEXA Nr. 1a)
la procedura
+-------------+-------------+----------+--------------------------------+-----------------+ | Data | DAI | Data |Rezultatele verificarii formale | | |inregistrarii+-----+-------+expedierii| Adresa de transmitere catre |Inchidere circuit| | DAI |Seria|Numarul|produselor|organul de control (nr. si data)| | +-------------+-----+-------+----------+--------------------------------+-----------------+ | | | | | |Data | +-------------+-----+-------+----------+--------------------------------+-----------------+
la procedura
administrativ de insotire
I. Seria si numarul documentului administrativ de insotire +--------------------------------------+---------------------------------------+ |Seria | | +--------------------------------------+---------------------------------------+ |Numarul | | +--------------------------------------+---------------------------------------+ II. Date de identificare expeditor +--------------------------------------+---------------------------------------+ |Denumirea expeditorului | | +--------------------------------------+---------------------------------------+ |Cod unic de inregistrare | | +--------------------------------------+---------------------------------------+ |Cod accize antrepozit expeditor | | +--------------------------------------+---------------------------------------+ |Autoritatea competenta in | | |administrarea antrepozitului expeditor| | +--------------------------------------+---------------------------------------+ III. Date de identificare primitor +--------------------------------------+---------------------------------------+ |Denumirea primitorului | | +--------------------------------------+---------------------------------------+ |Cod unic de inregistrare | | +--------------------------------------+---------------------------------------+ |Cod accize antrepozit primitor | | +--------------------------------------+---------------------------------------+ IV. Cantitatea expediata - de pe fata documentului administrativ de insotire (pct. 18a - 22c) +------------------------------+------+----------------------------+-----------+ | Descrierea produsului |Cod NC| Unitatea de masura | Cantitate | +------------------------------+------+----------------------------+-----------+ | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | +------------------------------+------+----------------------------+-----------+ V. Diferente inscrise pe verso-ul exemplarului 4 al documentului administrativ de insotire +------------------------------+------+-------------------+---------+----------+ | Descrierea produsului |Cod NC|Unitatea de masura | Plusuri | Minusuri | +------------------------------+------+-------------------+---------+----------+ | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | +------------------------------+------+-------------------+---------+----------+
la procedura
ROMANIA - MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE SIGLA AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE A MUNICIPIULUI BUCURESTI SERVICIUL DE ADMINISTRARE A CONTRIBUABILILOR NEREZIDENTI ----------------------------------------------------------------------------------------------- Nr. .........../.................
privind stabilirea obligatiei de plata a accizelor datorate in cazul
pierderilor sau lipsurilor stabilite sau constatate pe parcursul
circulatiei intracomunitare in regim suspensiv a produselor accizabile
CATRE: Denumire/Nume, prenume ........................................................................ Cod de identificare fiscala ................................................................... Adresa completa din tara de rezidenta ......................................................... ............................................................................................... ............................................................................................... Cod postal ...................................... Fax ......................................... Telefon ............................................ E-mail ................................... In baza art. 1922 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, a pct. 182 alin. (5) din Normele metodologice de aplicare a Titlului VII "Accize si alte taxe speciale" din Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004. cu modificarile si completarile ulterioare, si a constatarilor autoritatii competente, astfel cum acestea sunt inscrise pe verso-ul exemplarului documentului administrativ de insotire nr. .................... ce se returneaza expeditorului, se stabileste obligatia de plata a accizei, pentru lipsurile sau pierderile constatate pe teritoriul Romaniei la transportul in regim suspensiv a produselor supuse accizelor, dupa cum urmeaza: +------------------------------------------------------------------+--------------------------+ |TIPUL ACCIZEI (nomenclator) | | +------------------------------------------------------------------+--------------------------+ |Diferente constatate, astfel cum sunt inscrise pe verso-ul | | |documentului administrativ de insotire | | +------------------------------------------------------------------+--------------------------+ |Diferente de produse supuse la plata accizelor, conform deciziei | | |autoritatii competente a statului de destinatie (baza de calcul) | | +------------------------------------------------------------------+--------------------------+ |Cota de acciza aplicabila la data constatarii diferentelor | | +------------------------------------------------------------------+--------------------------+ |ACCIZA DATORATA | ............. (lei)| +------------------------------------------------------------------+--------------------------+ |TIPUL ACCIZEI | (nomenclator) | +------------------------------------------------------------------+--------------------------+ |Diferente constatate, astfel cum sunt inscrise pe verso-ul | | |documentului administrativ de insotire | | +------------------------------------------------------------------+--------------------------+ |Diferente de produse supuse la plata accizelor, conform deciziei | | |autoritatii competente a statului de destinatie (baza de calcul) | | +------------------------------------------------------------------+--------------------------+ |Cota de acciza aplicabila la data constatarii diferentelor | | +------------------------------------------------------------------+--------------------------+ |ACCIZA DATORATA | ............. (lei)| +------------------------------------------------------------------+--------------------------+ |TIPUL ACCIZEI | (nomenclator) | +------------------------------------------------------------------+--------------------------+ |Diferente constatate, astfel cum sunt inscrise pe verso-ul | | |documentului administrativ de insotire | | +------------------------------------------------------------------+--------------------------+ |Diferente de produse supuse la plata accizelor, conform deciziei | | |autoritatii competente a statului de destinatie (baza de calcul) | | +------------------------------------------------------------------+--------------------------+ |Cota de acciza aplicabila la data constatarii diferentelor | | +------------------------------------------------------------------+--------------------------+ |ACCIZA DATORATA | ............. (lei)| +------------------------------------------------------------------+--------------------------+ +------------------------------------------------------------------+--------------------------+ |TOTAL ACCIZA DATORATA | ............. (lei)| +------------------------------------------------------------------+--------------------------+ In conformitate cu prevederile art. 84 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prezentul inscris reprezinta titlu de creanta si constituie instiintare de plata, conform legii. Suma stabilita ca acciza datorata se plateste in termen de 5 zile de la data constatarii pierderilor sau lipsurilor de catre organul de control competent. Pentru neachitarea sumei pana la termenul precizat mai sus se datoreaza majorari de intarziere, in conditiile art. 116 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Prezenta Decizie de impunere poate fi contestata in termen de 30 de zile de la data comunicarii, sub sanctiunea decaderii, la organul fiscal competent potrivit art. 179 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare. Aprobat, Verificat, Intocmit, Functia ..................... Functia ..................... Functia ..................... Nume, prenume ............... Nume, prenume ............... Nume, prenume ............... Data ........................ Data ........................ Data ........................ Semnatura ................... Semnatura ................... Semnatura ................... Cod MFP: 14.13.02.03/p
+----+-------------------------------------------------------------------------+ |Nr. | Tipul accizei | |crt.| | +----+-------------------------------------------------------------------------+ | 1 |Accize pentru bere | +----+-------------------------------------------------------------------------+ | 2 |Accize pentru vinuri spumoase | +----+-------------------------------------------------------------------------+ | 3 |Accize pentru bauturi fermentate spumoase, altele decat bere si vinuri | +----+-------------------------------------------------------------------------+ | 4 |Accize pentru produse intermediare | +----+-------------------------------------------------------------------------+ | 5 |Accize pentru alcool etilic | +----+-------------------------------------------------------------------------+ | 6 |Accize pentru tigarete | +----+-------------------------------------------------------------------------+ | 7 |Accize pentru tigari si tigari de foi | +----+-------------------------------------------------------------------------+ | 8 |Accize pentru tutun de fumat | +----+-------------------------------------------------------------------------+ | 9 |Accize pentru benzina cu plumb | +----+-------------------------------------------------------------------------+ | 10 |Accize pentru benzina fara plumb | +----+-------------------------------------------------------------------------+ | 11 |Accize pentru motorina | +----+-------------------------------------------------------------------------+ | 12 |Accize pentru pacura | +----+-------------------------------------------------------------------------+ | 13 |Accize pentru gaz petrolier lichefiat | +----+-------------------------------------------------------------------------+ | 14 |Accize pentru gaz natural | +----+-------------------------------------------------------------------------+ | 15 |Accize pentru petrol lampant (kerosen) | +----+-------------------------------------------------------------------------+ | 16 |Accize pentru carbune si cocs | +----+-------------------------------------------------------------------------+ | 17 |Accize pentru energie electrica | +----+-------------------------------------------------------------------------+
Comentarii articol (0)