Guvernul a adoptat miercuri o Hotarare care prevede ca registrul de evidenta a functionarilor publici se va intocmi in format electronic de catre autoritatile sau institutiile publice, se anunta intr-un comunicat al Executivului.
Registrul de evidenta a functionarilor publici va cuprinde elementele de identificare ale functionarului public, numarul si data actului administrativ de numire, modificare, suspendare si incetare a raporturilor de serviciu, temeiul legal al modificarii, suspendarii si incetarii raporturilor de serviciu, durata modificarii si suspendarii raportului de serviciu, precum si numele, prenumele si functia persoanei care a facut inregistrarea.
Referitor la dosarul profesional al functionarilor publici, a fost eliminata obligativitatea includerii numarului de telefon personal si, dupa caz, de serviciu, al functionarului public printre datele cu caracter personal cuprinse in dosar.
Datele cu caracter profesional cuprinse in dosar se refera la activitatea desfasurata in cadrul autoritatii sau institutiei publice, situatia disciplinara, studiile, pregatirea profesionala si abilitatile, activitatea desfasurata in afara functiei publice, precum si accesul la informatiile clasificate.
Actul normativ prevede ca functionarul public are obligatia de a aduce la cunostinta persoanei cu atributii in domeniul evidentei personalului modificarile cu privire la elementele din dosarul sau profesional in termen de 5 zile de la data producerii. Persoana cu atributii in evidenta personalului are obligatia de a opera schimbarile in termen de 10 zile de la data luarii la cunostinta a acestora.
Functionarul public are drept de acces la datele cu caracter personal si profesional inscrise in dosarul sau profesional, precum si la datele sale inscrise in registru. La solicitarea scrisa a functionarului public, adresata compartimentului resurse umane sau persoanei cu atributii referitoare la evidenta personalului, acesta are dreptul de a primi:
- copii de pe documentele intocmite pe suport de hartie din dosarul sau profesional;
- extrase de pe documentele intocmite in format electronic sau de pe datele sale inscrise in registru, certificate prin semnatura persoanei cu atributii in completarea dosarului sau profesional;
- adeverinte care sa certifice informatii cuprinse in dosarul sau profesional sau in spatiul individual in registru.
Actul normativ modifica si completeaza HG nr. 432/2004 privind dosarul profesional al functionarilor publici, in vederea corelarii prevederilor legale referitoare la intocmirea registrului de evidenta si a dosarelor profesionale ale functionarilor publici cu normele legislatiei muncii cu privire la angajatii contractuali.
Modificarile vor contribui la aplicarea unitara a normelor legale pentru tot personalul din administratia publica.
HG nr. 432/2004 privind dosarul profesional al functionarilor publici se va republica, cu modificarile si completarile introduse de actul normativ adoptat in sedinta de ieri.
Comentarii articol (3)