Guvernul Romaniei
Hotarare nr. 522/2007
din 30/05/2007
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 397 din 13/06/2007
pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 432/2004 privind dosarul profesional al functionarilor publici
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. I. - Hotararea Guvernului nr. 432/2004 privind dosarul profesional al functionarilor publici, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 341 din 19 aprilie 2004, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Articolul 3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 3. - In vederea gestiunii unitare si coerente, la nivelul autoritatilor si institutiilor publice, a evidentei dosarelor profesionale si a registrului de evidenta al functionarilor publici, fiecare functionar public este inregistrat in registrul de evidenta a functionarilor publici in ordinea datei si, respectiv, a numarului actului administrativ de numire in functia publica in cadrul autoritatii sau institutiei publice."
2. La articolul 5 alineatul (3), litera e) se abroga.
3. La articolul 5 alineatul (3), literele f) si g) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"f) numele, prenumele si numarul de telefon ale cel putin unei persoane de contact, pentru situatii de urgenta;
g) starea civila, numarul copiilor minori si data nasterii acestora;".
4. La articolul 5 alineatul (3), dupa litera h) se introduce o noua litera, litera i), cu urmatorul cuprins:
"i) cetatenia."
5. La articolul 5 alineatul (4), literele a), b) si e) se abroga.
6. La articolul 5 alineatul (4), dupa litera e) se introduc trei noi litere, literele f), g) si h), cu urmatorul cuprins:
"f) studiile, pregatirea profesionala si abilitatile;
g) activitatea desfasurata in afara functiei publice;
h) accesul la informatiile clasificate."
7. La articolul 5 alineatul (5), literele b) si s) se abroga.
8. La articolul 5 alineatul (5), literele g), n), p) si q) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"g) copie de pe carnetul de munca si/sau extrasul de pe fila din registrul de evidenta a functionarilor publici;
.....................................................................................................................
n) actul administrativ de aprobare/constatare a suspendarii raportului de serviciu si actul administrativ prin care se dispune reluarea activitatii;
.....................................................................................................................
p) actele administrative de desemnare in comisiile de disciplina sau in comisiile paritare;
q) actul administrativ prin care se stabileste participarea la activitati in cadrul unor proiecte/programe cu asistenta externa;".
9. Alineatul (6) al articolului 5 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(6) Functionarul public are obligatia de a aduce la cunostinta persoanei care are atributii cu privire la evidenta personalului modificarile privind elementele cuprinse in dosarul sau profesional, in termen de 5 zile de la data producerii, iar persoana care are atributii cu privire la evidenta personalului are obligatia de a opera schimbarile intervenite, in termen de 10 zile de la data luarii la cunostinta a acestora."
10. Articolul 7 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 7. - (1) Fiecare autoritate sau institutie publica are obligatia de a intocmi evidenta dosarelor profesionale dupa cum urmeaza:
a) formularele A, B, D, E, G si J pe suport hartie si, acolo unde este posibil, si in format electronic;
b) formularele C, F, H si I pe suport hartie, precum si in format electronic.
(2) Formularele B, C si D vor fi completate de fiecare functionar public pentru dosarul propriu si verificate de persoana care are atributii cu privire la evidenta personalului.
(3) Formularele se intocmesc in format Excel, cu caractere Times New Roman, corp de litera 12."
11. Articolul 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Fiecare autoritate sau institutie publica va intocmi un registru de evidenta a functionarilor publici, denumit in continuare registru.
(2) Registrul se intocmeste in format electronic, conform formatului standard prevazut in anexa nr. 2."
12. Articolul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 9. - Prima pagina a registrului cuprinde elementele de identificare ale autoritatii sau institutiei publice."
13. Articolul 10 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 10. - (1) Registrul cuprinde elementele de identificare ale functionarilor publici, numarul si data actului administrativ de numire, modificare, suspendare si incetare a raporturilor de serviciu, temeiul legal al modificarii, suspendarii si incetarii raporturilor de serviciu, durata modificarii si suspendarii raportului de serviciu, precum si numele, prenumele si functia detinuta de persoana care a facut inregistrarea.
(2) Fiecarui functionar public ii va fi alocat un spatiu individual in registru.
(3) Corectarea erorilor materiale se face astfel incat sa poata fi vizibile vechea inregistrare si datele exacte."
14. Articolul 11 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 11. - (1) Functionarul public are dreptul de acces la datele cu caracter personal si profesional inscrise in dosarul sau profesional, atat la cele intocmite pe suport hartie, cat si la cele intocmite in format electronic, precum si la datele sale inscrise in registru.
(2) Functionarul public are dreptul, la solicitarea sa scrisa adresata compartimentului de resurse umane sau persoanei care are atributii cu privire la evidenta personalului, de a primi:
a) copii de pe documentele intocmite pe suport hartie din dosarul sau profesional;
b) extrase de pe documentele intocmite in format electronic, certificate prin semnatura de persoana care are atributii cu privire la completarea dosarului sau profesional;
c) extrase de pe datele sale inscrise in registru, certificate prin semnatura de persoana care are atributii cu privire la completarea dosarului sau profesional;
d) adeverinte care sa certifice informatii cuprinse in dosarul sau profesional sau in spatiul sau individual in registru."
15. Alineatul (1) al articolului 12 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 12. - (1) La datele cu caracter personal si profesional inscrise in dosarul profesional al functionarului public, atat la cele intocmite pe suport hartie, cat si la cele intocmite in format electronic, precum si la datele functionarului public inscrise in registru au acces, in prezenta conducatorului compartimentului de resurse umane sau a persoanei care are atributii cu privire la evidenta personalului, si pot obtine copii, extrase sau certificari ale acestor date, la solicitarea scrisa si motivata, numai urmatoarele persoane si autoritati sau institutii publice:
a) conducatorul autoritatii sau institutiei publice;
b) conducatorul compartimentului in care isi desfasoara activitatea functionarul public sau, dupa caz, alt functionar public care are calitatea de evaluator al functionarului public;
c) persoanele imputernicite ale unor autoritati sau institutii publice cu atributii de control;
d) presedintele si/sau membrii comisiei de disciplina;
e) consilierii juridici din cadrul autoritatii sau institutiei publice in care isi desfasoara activitatea functionarul public titular al dosarului profesional, in situatia in care autoritatea sau institutia publica este parte intr-un proces cu acesta, iar datele prezentate sunt relevante pentru solutionarea cauzei;
f) functionarii publici din cadrul compartimentului de resurse umane care au atributii in acest sens;
g) instantele judecatoresti si organele de cercetare penala".
16. Alineatul (4) al articolului 12 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(4) Accesul, eliberarea de copii, extrase sau certificari, totale ori partiale, de pe registru sau de pe documentele din dosarul profesional al functionarului public, atat cele intocmite pe suport hartie, cat si cele intocmite in format electronic, este permisa numai in situatiile prevazute de prezenta hotarare."
17. Articolul 15 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 15. - Conducatorii autoritatilor si institutiilor publice raspund de asigurarea conditiilor de securitate privitoare la elaborarea, modificarea, completarea, pastrarea si transmiterea datelor cu caracter personal si profesional inscrise in registru si in dosarul profesional al functionarului public, atat a celor intocmite pe suport hartie, cat si a celor intocmite in format electronic, precum si de accesul la acestea."
18. Alineatul (1) al articolului 16 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 16. - (1) In cazurile de transfer sau de incetare a raporturilor de serviciu, autoritatea sau institutia publica va pastra o copie de pe dosarul profesional si va inmana documentele intocmite pe suport hartie, in original, precum si documentele intocmite in format electronic, pe suport magnetic, pe baza de semnatura, functionarului public."
19. Alineatul (1) al articolului 17 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 17. - (1) Dosarul profesional al functionarului public eliberat din functia publica si inscris in corpul de rezerva al functionarilor publici se pastreaza de catre autoritatea sau institutia publica pana la data redistribuirii. La parasirea corpului de rezerva, compartimentul de resurse umane sau persoana care are atributii cu privire la evidenta personalului din cadrul autoritatii sau institutiei publice va preda, la cererea functionarului public, dosarul profesional, conform prevederilor art. 16."
20. Alineatul (1) al articolului 24 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 24. - (1) Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda de la 500 lei la 3.000 lei urmatoarele fapte:
a) nerespectarea dispozitiilor art. 2 alin. (1) si ale art. 4 alin. (3);
b) fotocopierea si/sau transmiterea unor fotocopii de pe documentele aflate in dosarul profesional catre terte persoane, fizice sau juridice, in alte situatii decat cele prevazute de prezenta hotarare;
c) refuzul de a inscrie, la solicitarea intemeiata a functionarului public si in conditiile legii, modificarile in dosarul profesional;
d) refuzul de a elibera dosarul profesional la incetarea raporturilor de serviciu sau in caz de transfer;
e) refuzul de a elibera copii de pe fila/filele din registru la incetarea raporturilor de serviciu sau in caz de transfer;
f) refuzul accesului la dosarul profesional, in conditiile prevazute de prezenta hotarare;
g) intocmirea defectuoasa, netransmiterea sau transmiterea cu intarziere nejustificata temeinic a documentelor cuprinse in dosarul profesional, solicitate de Agentia Nationala a Functionarilor Publici ori de celelalte persoane fizice sau juridice indreptatite, in conditiile prezentei hotarari."
21. Articolul 26 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 26. - (1) Datele cu caracter personal si profesional inscrise in dosarul profesional, atat cele intocmite pe suport hartie, cat si cele intocmite in format electronic, precum si datele inscrise in registru se transmit Agentiei Nationale a Functionarilor Publici in xerocopie sau pe suport magnetic, dupa caz, la solicitarea acesteia.
(2) Modificarile aduse datelor prevazute la alin. (1) se transmit Agentiei Nationale a Functionarilor Publici in termenul prevazut de lege."
22. Anexele nr. 1 si 2 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 1 si 2 care fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. II. - Hotararea Guvernului nr. 432/2004 privind dosarul profesional al functionarilor publici, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 341 din 19 aprilie 2004, cu modificarile si completarile aduse prin prezenta hotarare, se va republica, dandu-se textelor o noua numerotare.
PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU
Contrasemneaza:
Ministrul internelor si reformei administrative,
Cristian David
Presedintele Agentiei Nationale a Functionarilor Publici,
Jozsef Birtalan
Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti, 30 mai 2007.
Nr. 522.
___________________
Nota AvocatNet:
- Anexele la Hotarare vi le oferim atasat
Comentarii articol (1)