CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - Sistemul de control al exportului este un sistem bazat pe o aplicatie informatica, denumita in continuare aplicatia ECS-RO, care asigura transmiterea electronica a datelor, structurate in conformitate cu standardele agreate ale mesajelor. Aceste mesaje inlocuiesc declaratiile vamale scrise si sustin anumite formalitati care se efectueaza la biroul vamal pentru operatiunile de export.
Art. 2. - In sensul prezentelor norme tehnice, termenii si expresiile de mai jos au urmatorul inteles:
a) AER - Anticipated Export Record - inregistrare anticipata a exportului: mesajul care contine informatii extrase din DEE si care se transmite de la biroul vamal de export la biroul vamal de iesire; se genereaza automat de aplicatia ECS-RO la acordarea liberului de vama la export;
b) DEE - Documentul Electronic de Export: declaratie vamala de export sub forma electronica, intocmita in aplicatia ECS-RO;
c) EAD - Export Accompanying Document - document de insotire la export: documentul tiparit din aplicatia ECS-RO care insoteste marfurile de la biroul vamal de export la biroul vamal de iesire;
d) LOI - List of Items - lista articolelor: se anexeaza la EAD. LOI si EAD au inscris acelasi MRN alocat DEE de aplicatia ECS-RO;
e) LRN - Local Reference Number - numar de referinta local: numarul acordat de operatorul economic declaratiei vamale de export, in vederea identificarii in aplicatia ECS-RO;
f) MRN - Movement Reference Number - numar de referinta al declaratiei de export: numarul unic de inregistrare al DEE, alocat de aplicatia ECS-RO.
CAPITOLUL II
Formalitati la biroul vamal de export
A. Intocmirea declaratiei vamale de export
Art. 3. - Declararea marfurilor pentru export se realizeaza prin completarea de catre declarant/reprezentant, in aplicatia ECS-RO, a DEE, potrivit dispozitiilor cuprinse la art. 212, 213 si 222-224 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispozitiilor de implementare ale Codului vamal comunitar. DEE contine in mod obligatoriu LRN-ul atribuit de declarant/reprezentant.
Art. 4. - Dupa completare, DEE se tipareste pe hartie si se semneaza de catre declarant/reprezentant. Prin aceasta declaratie, declarantul/reprezentantul se obliga sa respecte prevederile art. 199 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispozitiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.
Art. 5. - DEE se depune la biroul vamal de export impreuna cu documentele la care face referire art. 221 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispozitiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.
B. Acceptarea declaratiei vamale de export
Art. 6. - Lucratorul vamal identifica DEE in aplicatia ECS-RO pe baza LRN-lui si verifica corectitudinea datelor inscrise in acest document.
Art. 7. - (1) In cazul in care declaratia respecta dispozitiile stabilite la art. 62 din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/1992 al Consiliului de instituire a Codului vamal comunitar, biroul vamal de export accepta declaratia, acesteia atribuindu-i-se MRN-ul in mod automat de catre aplicatia ECS-RO. Lucratorul vamal inscrie MRN-ul in rubrica corespunzatoare din forma tiparita a DEE.
(2) Daca declaratia nu este acceptata, biroul vamal de export informeaza in scris declarantul/reprezentantul despre motivele neacceptarii.
C. Rectificarea declaratiei de export
Art. 8. - In aplicarea prevederilor art. 65 din Regulamentul CEE nr. 2.913/1992 al Consiliului de instituire a Codului vamal comunitar, declarantul/reprezentantul poate solicita rectificarea uneia sau mai multor date din declaratie, dupa ce aceasta a fost acceptata de biroul vamal de export.
Art. 9. - Cererea de rectificare se depune la biroul vamal de export impreuna cu lista modificarilor solicitate pentru datele completate initial.
Art. 10. - Rectificarea nu poate avea ca efect extinderea aplicarii declaratiei de export asupra altor marfuri decat cele care au facut initial obiectul declararii.
Art. 11. - Cererea de rectificare se poate referi la adaugarea, modificarea sau stergerea unor date din declaratie.
Art. 12. - Biroul vamal de export accepta cererea de rectificare, cu exceptia cazurilor cand a informat declarantul/reprezentantul despre faptul ca intentioneaza sa examineze marfurile, a stabilit ca datele in cauza sunt incorecte sau a acordat liberul de vama, precum si in situatia in care cererea de rectificare priveste alte modificari decat cele permise de art. 65 din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/1992 al Consiliului de instituire a Codului vamal comunitar. In aceste cazuri, biroul vamal de export respinge cererea si comunica motivele respingerii.
Art. 13. - Daca biroul vamal de export accepta cererea de rectificare, declarantul/reprezentantul procedeaza la modificarea DEE conform datelor solicitate in cerere. Noua declaratie pastreaza MRN-ul si data acceptarii declaratiei initiale.
D. Invalidarea declaratiei de export
Art. 14. - Declarantul/reprezentantul are dreptul, conform art. 66 alin. (1) din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/1992 al Consiliului de instituire a Codului vamal comunitar sa ceara invalidarea declaratiei, dupa ce aceasta a fost deja acceptata de biroul vamal, dar pana in momentul in care autoritatea vamala ia decizia de control.
Art. 15. - Declarantul/reprezentantul are dreptul, conform art. 66 alin. (2) din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/1992 al Consiliului de instituire a Codului vamal comunitar sa ceara invalidarea declaratiei, dupa acordarea liberului de vama, in conditiile prevazute de art. 251 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispozitiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.
#PAGEBREAK#
Art. 16. - Atunci cand sunt indeplinite conditiile de invalidare potrivit art. 251 alin. (2) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispozitiilor de implementare ale Codului vamal comunitar, biroul vamal de export procedeaza la invalidarea declaratiei vamale. Totusi, invalidarea declaratiei nu mai poate avea loc dupa ce marfurile au fost prezentate la biroul vamal de iesire.
E. Decizia de control
Art. 17. - In situatia in care, in urma efectuarii analizei de risc, pe baza informatiilor gestionate automat de catre sistemul informatic sau a altor elemente privind operatiunea de export, biroul vamal de export ia decizia de a nu controla marfurile declarate si documentele insotitoare, decizia este inregistrata in aplicatia ECS-RO prin inscrierea in campul "rezultatul controlului" a codului "A2" cu semnificatia "Considerat satisfacator", iar marfurile primesc liber de vama.
Art. 18. - Daca biroul vamal ia decizia de a controla documentele si/sau marfurile, declaratia este trecuta in starea "sub control". In acest caz sunt aplicabile dispozitiile art. 240 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispozitiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.
F. Efectuarea controlului
Art. 19. - Cand biroul vamal de export a luat decizia de efectuare a controlului operatiunii de export, acesta se desfasoara pe baza informatiilor cuprinse in DEE si a documentelor insotitoare, cu respectarea prevederilor art. 68-72 din Regulamentul CEE nr. 2.913/1992 al Consiliului de instituire a Codului vamal comunitar, precum si ale art. 239-247 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispozitiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.
Art. 20. - Daca in timpul efectuarii controlului nu se constata discrepante intre datele inscrise in DEE, documentele insotitoare si marfurile examinate, lucratorul vamal inregistreaza acest rezultat in aplicatia ECS-RO prin inscrierea in campul "rezultatul controlului" a codului "A1" cu semnificatia "Satisfacator".
Art. 21. - (1) In situatia in care se constata discrepante minore intre datele inscrise in DEE, documentele insotitoare si marfurile examinate, acestea sunt comunicate declarantului/reprezentantului.
(2) Biroul vamal poate efectua modificari asupra datelor cuprinse in declaratie doar cu acceptul declarantului/reprezentantului, in acest caz marfurile primind liber de vama.
(3) Daca modificarile nu sunt acceptate de declarant/reprezentant, lucratorul vamal poate decide fie acordarea liberului de vama fara efectuarea modificarilor, fie neacordarea liberului de vama, iar in acest ultim caz declaratia se invalideaza conform art. 250 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispozitiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.
(4) Declarantul/reprezentantul poate cere o perioada de asteptare in vederea luarii unei decizii, in acest caz declaratia de export intra in stare de asteptare. Biroul vamal de export stabileste un termen de raspuns pe care il comunica declarantului/reprezentantului. Dupa expirarea termenului, biroul vamal de export poate decide fie acordarea liberului de vama fara efectuarea modificarilor, fie neacordarea liberului de vama pentru marfuri; in acest ultim caz declaratia se invalideaza conform art. 250 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispozitiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.
Art. 22. - Cand, in urma controlului, biroul vamal de export constata discrepante majore intre datele declarate si cele constatate, acestea sunt transmise informatic declarantului/reprezentatului prin inscrierea in aplicatia ECS-RO in campul "rezultatul controlului" a codului "B1" cu semnificatia "Nesatisfacator", iar declaratia se invalideaza conform art. 250 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispozitiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.
Art. 23. - Biroul vamal de export decide daca discrepantele constatate intre datele inscrise in DEE, documentele anexate si marfurile examinate se considera minore sau majore.
Art. 24. - Inainte de acordarea liberului de vama lucratorul vamal aplica, daca este cazul, sigilii.
G. Liberul de vama
Art. 25. - (1) Liberul de vama se acorda conform dispozitiilor stabilite la art. 73 si 74 din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/1992 al Consiliului de instituire a Codului vamal comunitar si ale art. 248-250 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispozitiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.
(2) Dupa acordarea liberului de vama, lucratorul vamal tipareste, semneaza si stampileaza EAD si LOI, pe care le inmaneaza declarantului/reprezentantului, conform prevederilor art. 796a din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispozitiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.
Art. 26. - Biroul vamal de export comunica informatic declarantului/reprezentantului ca marfurile au parasit teritoriul vamal comunitar, dupa primirea mesajului "Rezultatele iesirii" de la biroul vamal de iesire.
#PAGEBREAK#
CAPITOLUL III
Procedura de vamuire la domiciliu la biroul vamal de export
H. Intocmirea si acceptarea declaratiei de export
Art. 27. - Aplicatia ECS-RO in procedura de vamuire la domiciliu poate fi utilizata de catre operatorii economici autorizati in acest sens.
Art. 28. - Prevederile art. 3 se aplica in mod corespunzator.
Art. 29. - La finalizarea completarii DEE declarantul/reprezentantul solicita acceptarea declaratiei. Acceptarea declaratiei se materializeaza prin alocarea de catre aplicatia ECS-RO a MRN-lui.
Art. 30. - Din momentul obtinerii MRN-lui incepe sa curga termenul de interventie prevazut in autorizatia pentru utilizarea procedurii simplificate de vamuire.
I. Rectificarea declaratiei
Art. 31. - In aplicarea prevederilor art. 65 din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/1992 al Consiliului de instituire a Codului vamal comunitar, declarantul/reprezentantul poate rectifica una sau mai multe date din declaratie. Rectificarea se poate referi la adaugarea, modificarea sau stergerea unor date din DEE.
Art. 32. - Art. 10 se aplica in mod corespunzator.
Art. 33. - Rectificarea DEE nu este permisa dupa ce biroul vamal de export a informat declarantul/reprezentantul despre faptul ca intentioneaza sa examineze marfurile.
Art. 34. - In cazul in care cererea de rectificare a declaratiei de export este acceptata, curgerea termenului mentionat la art. 30 se opreste.
J. Invalidarea declaratiei
Art. 35. - Prevederile art. 14-16 se aplica in mod corespunzator.
K. Decizia de control
Art. 36. - In termenul de interventie mentionat la art. 30, ca urmare a analizei de risc bazate pe informatiile gestionate automat de catre sistemul informatic sau a altor elemente privind operatiunea de export, biroul vamal de export ia decizia de a controla sau nu documentele si/sau marfurile. Din momentul comunicarii deciziei de control curgerea termenului mentionat la art. 30 se opreste, iar lucratorul vamal are obligatia sa se prezinte la locatia autorizata a marfurilor in cadrul termenului de interventie.
Art. 37. - Prevederile art. 18 se aplica in mod corespunzator.
L. Efectuarea controlului
Art. 38. - Controlul documentar si/sau fizic se efectueaza in locatia autorizata a marfurilor.
Art. 39. - Prevederile art. 19-24 se aplica in mod corespunzator.
M. Liberul de vama
Art. 40. - La expirarea termenului prevazut la art. 30, aplicatia ECS-RO acorda in mod automat liberul de vama.
Art. 41 - (1) Declarantul/reprezentantul tipareste EAD-ul si LOI, le semneaza si aplica pe acestea stampila speciala prevazuta in anexa nr. 62 la Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispozitiilor de implementare ale Codului vamal comunitar. Aceasta stampila speciala se confectioneaza numai cu aprobarea prealabila emisa de directia regionala pentru accize si operatiuni vamale in a carei arie teritoriala de competenta titularul autorizatiei isi desfasoara activitatea.
(2) In cazul efectuarii controlului, dispozitiile art. 24 si 25 se aplica in mod corespunzator.
Art. 42. - Prevederile art. 26 se aplica in mod corespunzator.
#PAGEBREAK#
CAPITOLUL IV
Formalitati la biroul vamal de iesire
N. Prezentarea marfurilor la biroul vamal de iesire si identificarea operatiunii de export
Art. 43. - Marfurile pentru care s-a acordat liberul de vama pentru export impreuna cu EAD-ul si LOI sunt prezentate la biroul vamal de iesire.
Art. 44. - Lucratorul vamal identifica AER aferent operatiunii de export in aplicatia ECS-RO, pe baza MRN-ului inscris in EAD si LOI.
O. Decizia de control
Art. 45. - Daca, in urma efectuarii analizei de risc pe baza informatiilor gestionate automat de catre sistemul informatic sau a unor alte elemente privind operatiunea de export, biroul vamal de iesire ia decizia de a nu controla marfurile prezentate, aceasta decizie se inregistreaza in aplicatia ECS-RO prin inscrierea in campul "rezultatul controlului" a codului "A2" cu semnificatia "Considerat satisfacator". In acest caz, conform prevederilor art. 793a alin. (2) si ale art. 796d alin. (3) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispozitiilor de implementare ale Codului vamal comunitar, biroul vamal de iesire vizeaza EAD-ul si supravegheaza iesirea fizica a marfurilor de pe teritoriul vamal al Comunitatii.
Art. 46. - In cazul in care lucratorul vamal ia decizia de a efectua controlul, persoana care prezinta marfurile la biroul vamal de iesire este informata in acest sens. Aceasta decizie se inregistreaza in aplicatia ECS-RO.
P. Efectuarea controlului si iesirea marfurilor de pe teritoriul vamal comunitar
Art. 47. - Controlul operatiunii de export se realizeaza cu respectarea prevederilor art. 793a din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispozitiilor de implementare ale Codului vamal comunitar. Controlul include verificarea integritatii sigiliilor, daca acestea au fost aplicate la biroul vamal de export.
Art. 48. - Daca in urma controlului nu se constata discrepante, lucratorul vamal inregistreaza acest rezultat in aplicatia ECS-RO prin inscrierea in campul "rezultatul controlului" a codului "A1" cu semnificatia "Satisfacator". In acest caz biroul vamal de iesire, conform prevederilor art. 793a alin. (2) si ale art. 796d alin. (3) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispozitiilor de implementare ale Codului vamal comunitar, vizeaza EAD-ul si supravegheaza iesirea fizica a marfurilor de pe teritoriul vamal al Comunitatii.
Art. 49. - (1) In cazul in care, in urma controlului, lucratorul vamal constata discrepante minore intre datele declarate si cele constatate, acestea sunt transmise biroului vamal de export prin intermediul aplicatiei ECS-RO, respectiv prin inscrierea in campul "rezultatul controlului" a codului "A4" cu semnificatia "Discrepante minore". Prin discrepante minore se intelege diferente cantitative, respectiv deficit sau excedent de marfuri, la care face referire art. 793a) alin. (5) primul si al doilea paragraf din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispozitiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.
(2) Lucratorul vamal efectueaza modificarea datelor din AER in aplicatia ECS-RO si din EAD, respectiv LOI, conform constatarilor controlului. Modificarile EAD-ului, respectiv LOI, se certifica de catre lucratorul vamal prin aplicarea semnaturii si a stampilei personale. Biroul vamal de iesire, conform prevederilor art. 793a alin. (2) si ale art. 796d alin. (3) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispozitiilor de implementare ale Codului vamal comunitar, vizeaza EAD si supravegheaza iesirea fizica a marfurilor de pe teritoriul vamal al Comunitatii.
Art. 50. - (1) Cand, in urma controlului, lucratorul vamal constata discrepante majore intre datele declarate si cele constatate, acestea sunt transmise biroului vamal de export prin intermediul aplicatiei ECS-RO, respectiv prin inscrierea in campul "rezultatul controlului" a codului "B1" cu semnificatia "Nesatisfacator". Prin discrepante majore se intelege diferente in ceea ce priveste natura marfurilor, la care face referire art. 793a) alin. (5) al treilea paragraf din Regulamentul (CEE) nr. 2.4541993 al Comisiei de stabilire a dispozitiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.
(2) In acest caz biroul vamal interzice iesirea marfurilor de pe teritoriul vamal comunitar.
Art. 51. - In situatia descrisa la art. 50, in vederea scoaterii marfurilor din teritoriul vamal comunitar este obligatorie depunerea unei alte declaratii vamale de export.
Art. 52. - Lucratorul vamal restituie EAD-ul persoanei interesate, potrivit art. 793a alin. (2) al doilea paragraf din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispozitiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.
R. Operatiunea de redirijare
Art. 53. - Prin redirijare se intelege redirectionarea de catre biroul vamal de export a AER-ului de la biroul vamal de iesire declarat catre biroul vamal de iesire unde marfurile sunt prezentate efectiv.
Art. 54. - In cazul redirijarii unei operatiuni de export, se procedeaza astfel:
a) biroul vamal de iesire unde sunt prezentate marfurile trimite biroului vamal de export o cerere de redirijare in aplicatia ECS-RO pentru operatiunea identificata prin MRN-ul inscris in EAD;
b) daca itinerariul nu este obligatoriu, biroul vamal de export accepta cererea biroului vamal de iesire unde sunt prezentate marfurile si transmite acestuia mesajul corespunzator care cuprinde informatiile referitoare la operatiune. Totodata biroul vamal de export transmite biroului vamal de iesire declarat mesajul privind redirijarea operatiunii;
c) biroul vamal de iesire unde sunt prezentate efectiv marfurile procedeaza la efectuarea formalitatilor de iesire descrise in prezentul capitol.
Art. 55. - Dispozitiile prezentelor norme se completeaza cu prevederile Regulamentului (CEE) nr. 2.913/1992 al Consiliului de instituire a Codului vamal comunitar si ale Regulamentului (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispozitiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.
#PAGEBREAK#
CAPITOLUL V
Procedura alternativa
S. Procedura alternativa la biroul vamal de export
Art. 56. - (1) In conformitate cu prevederile art. 787 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispozitiilor de implementare ale Codului vamal comunitar, procedura alternativa se utilizeaza numai in cazuri temeinic justificate, respectiv daca:
a) sistemul informatic al autoritatii vamale nu functioneaza;
b) comunicatia dintre operatorul economic si sistemul informatic al autoritatii vamale nu functioneaza.
(2) Procedura alternativa se aplica si in situatiile decise si specificate in mod expres de catre autoritatea vamala, cu informarea prealabila a birourilor vamale si operatorilor economici de catre structura de Help-Desk ECS din cadrul Autoritatii Nationale a Vamilor.
(3) In cazurile mentionate la alin. (1) lit. b), utilizarea procedurii alternative se aproba de biroul vamal de export.
Art. 57. - (1) In situatia utilizarii procedurii alternative, declaratia vamala de export se intocmeste pe formularele corespunzatoare ale documentului administrativ unic.
(2) Completarea si procesarea declaratiei vamale de export se fac in sistemul informatic al autoritatii vamale Asycuda++, cu respectarea prevederilor normelor tehnice de completare, utilizare si tiparire a declaratiei sumare si a documentului administrativ unic, aprobate prin Ordinul vicepresedintelui Autoritatii Nationale de Administrare Fiscala nr. 9.988/2006.
Art. 58. - (1) La utilizarea procedurii alternative se aplica urmatoarele dispozitii specifice:
a) declaratia vamala de export se inregistreaza de catre biroul de export. Numarul de inregistrare acordat va fi diferit de cel alocat de aplicatia ECS-RO si se inscrie in rubrica A;
b) utilizarea procedurii alternative se identifica prin aplicarea cu cerneala rosie a stampilei "Procedura alternativa ECS", al carei model este prezentat in anexa la prezentele norme tehnice. Stampila se aplica in rubrica A din declaratia vamala de export. Pana la confectionarea acestei stampile mentiunea "Procedura alternativa ECS" se inscrie manual cu cerneala rosie.
(2) La luarea deciziei de utilizare a procedurii alternative biroul vamal de export se asigura ca orice declaratie de export introdusa in aplicatia ECS-RO, care nu a fost procesata datorita nefunctionarii aplicatiei, se anuleaza.
(3) Declarantul/reprezentantul este obligat sa informeze biroul vamal de export in legatura cu orice operatiune de export inregistrata in aplicatia ECS-RO, dar care nu a primit liber de vama, pentru a carei finalizare s-a trecut la utilizarea procedurii alternative.
(4) Autoritatea vamala urmareste situatiile in care se utilizeaza procedura alternativa in vederea evitarii folosirii acesteia in mod abuziv.
(5) Inainte de a se recurge la utilizarea procedurii alternative in intervalul orelor de program, se recomanda birourilor vamale de export sa solicite structurii de HelpDesk ECS din cadrul Autoritatii Nationale a Vamilor informatii suplimentare legate de functionarea aplicatiei ECS-RO si a comunicatiei.
Art. 59. - (1) Operatiunile de export derulate in aplicatia ECS-RO si operatiunile de export derulate in procedura alternativa sunt considerate proceduri de export distincte.
(2) Operatiunile de export initiate in cadrul sistemului de control al exportului se finalizeaza in acest sistem, iar operatiunile initiate in procedura alternativa se incheie in procedura alternativa, cu respectarea prevederilor legale corespunzatoare.
T. Procedura alternativa la biroul vamal de iesire
Art. 60. - (1) In cazul prezentarii la un birou vamal de iesire, care lucreaza in procedura alternativa, a marfurilor, pentru care formalitatile vamale de export s-au intocmit in cadrul sistemului de control al exportului, insotite de EAD si LOI, se aplica urmatoarele dispozitii specifice:
a) daca nu exista suspiciuni privind operatiunea de export, aceasta se inregistreaza in evidentele biroului vamal de iesire;
b) in caz de suspiciuni sau constatare de nereguli, biroul vamal de iesire ia legatura cu structura Help-Desk ECS din cadrul Autoritatii Nationale a Vamilor in vederea verificarii concordantei dintre datele inscrise in documentele prezentate si cele aflate in aplicatia ECS-RO;
c) biroul vamal de iesire efectueaza formalitatile necesare incheierii operatiunii de export si inregistreaza operatiunea de export in aplicatia ECS-RO imediat dupa incetarea motivelor pentru care se aplica procedura alternativa.
(2) In situatia in care biroul vamal de iesire este in imposibilitatea de a confirma o operatiune de export in cadrul aplicatiei ECS-RO, acesta transmite Compartimentului ECS din cadrul Autoritatii Nationale a Vamilor o copie a EAD-lui completata in mod corespunzator, semnata si stampilata.
Comentarii articol (1)