Norma procedurala privind organizarea si desfasurarea procedurilor de incheiere a contractului-cadru pentru asistenta juridica si reprezentare a Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile pentru implementarea Programului operational sectorial de mediu, precum si asistenta juridica pentru contractele finantate in cadrul acestuia a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 563 din 16.08.2007
Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile
Norma procedurala interna
privind organizarea si desfasurarea procedurilor de incheiere a contractului-cadru pentru asistenta juridica si reprezentare in legatura cu contractele/acordurile/protocoalele incheiate de Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile, prin Directia generala pentru managementul instrumentelor structurale, in calitate de autoritate de management, pentru implementarea Programului operational sectorial de mediu, precum si asistenta juridica pentru contractele finantate in cadrul acestuia, inclusiv alte documente relevante
din 24/07/2007
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 563 din 16/08/2007
Dispozitii generale
Art. 1. - (1) Prezentele norme procedurale interne asigura cadrul si metodologia unitara pentru organizarea si desfasurarea procedurilor de incheiere a contractului de achizitie publica pentru asistenta juridica si reprezentare in legatura cu contractele/acordurile/protocoalele incheiate de Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile, prin Directia generala pentru managementul instrumentelor structurale, in calitate de autoritate de management, in vederea implementarii Programului operational sectorial de mediu, si asistenta juridica pentru contractele finantate in cadrul acestuia, inclusiv alte documente relevante, denumite in continuare contract-cadru de servicii juridice.
(2) Incheierea contractului-cadru de servicii juridice are la baza principiile enuntate la art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
Contractul-cadru de servicii juridice
Art. 2. - (1) Contractul-cadru de servicii juridice este acel acord intervenit intre Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile, prin Directia generala pentru managementul instrumentelor structurale, si unul sau mai multi avocati, indiferent de forma de exercitare a profesiei, prin care acestia din urma isi asuma obligatia de a asigura asistenta juridica si reprezentare in legatura cu contractele/acordurile/protocoalele incheiate de minister, in calitate de autoritate de management, si asistenta juridica pentru contractele finantate in cadrul Programului operational sectorial de mediu, inclusiv alte documente relevante.
(2) Modelul contractului-cadru de servicii juridice care va fi incheiat cu avocatii selectati este prevazut in anexa A.
(3) Contractul-cadru de servicii juridice se incheie cu cel putin un avocat, indiferent de forma de exercitare a profesiei, pe o perioada de 2 ani. Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile va emite solicitari/mandate de reprezentare in functie de necesitatile aparute.
(4) Contractul-cadru de servicii juridice produce efecte incepand cu data la care Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile emite solicitari/mandate de reprezentare.
(5) In perioada cuprinsa intre incheierea contractului-cadru de servicii juridice si emiterea solicitarii/mandatului de reprezentare, avocatii nu sunt indreptatiti sa pretinda Ministerului Mediului si Dezvoltarii Durabile efectuarea de plati in baza contractului-cadru de servicii juridice.
(6) Avocatii selectati sa fie parte la contractul-cadru de servicii juridice incheiat pe parcursul a 2 ani calendaristici si care au primit solicitare/mandat de reprezentare intr-o cauza au obligatia de a depune toate diligentele pentru apararea intereselor incredintate, pana la finalizarea procesului aflat in derulare, chiar daca, ulterior expirarii contractului-cadru de servicii juridice incheiat potrivit alin. (2), nu mai sunt selectati de catre Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile pentru un alt contract-cadru de servicii juridice. In aceasta situatie, Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile are obligatia corelativa de a face plata contraprestatiilor acestor avocati, in baza solicitarii/mandatului de reprezentare emise/emis, numai pentru serviciile juridice prestate efectiv de acestia.
Procedura pentru incheierea contractului-cadru
de servicii juridice
Art. 3. - Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile, prin Directia generala pentru managementul instrumentelor structurale, in calitate de autoritate de management pentru Programul operational sectorial de mediu (AM POS Mediu), incheie contractul-cadru de servicii juridice prin aplicarea procedurii de selectie a candidaturilor, respectiv a procedurii prin care comisia de selectie, dupa aplicarea criteriilor in prealabil stabilite, analizeaza si selecteaza echipa de avocati.
Reguli generale de participare
Art. 4. - Orice avocat care considera ca satisface cerintele enuntate in invitatia de participare, al carei model este prevazut in anexa B, si in caietul de sarcini are dreptul de a participa, in conditiile prezentelor norme procedurale interne, la procedura de selectie a candidaturilor pentru incheierea contractului-cadru de servicii juridice.
Initierea procedurii pentru incheierea contractului-cadru
de servicii juridice
Art. 5. - (1) Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile, prin Directia generala pentru managementul instrumentelor structurale, in calitate de autoritate de management pentru Programul operational sectorial de mediu, va initia aplicarea procedurii de selectie de candidaturi pentru incheierea contractului-cadru de servicii juridice numai daca este constituita comisia de selectie si este publicata invitatia de participare.
(2) Inainte de emiterea solicitarii/mandatului de reprezentare, Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile trebuie sa asigure fonduri suficiente pentru anul in curs, dar si sa aiba in vedere posibilitatea ca un mandat de reprezentare se poate intinde pe o perioada mai lunga de timp.
Evaluarea situatiilor de concurenta neloiala si de conflict
de interese
Art. 6. - (1) Pe parcursul derularii procedurii de incheiere a contractului-cadru de servicii juridice, Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile va lua toate masurile legale necesare pentru a combate aparitia eventualelor situatii de concurenta neloiala sau de conflict de interese, precum si a oricaror fapte considerate contraventii ori infractiuni, potrivit legislatiei in vigoare. In cazul in care aceste situatii se produc totusi, se vor lua toate masurile legale pentru inlaturarea lor.
(2) Avocatii selectati vor semna o declaratie pe propria raspundere privind inexistenta situatiilor de conflict de interese in legatura cu obiectul contractelor finantate in cadrul Programului operational sectorial de mediu, gestionat de autoritatea de management.
Intocmirea si continutul documentatiei de incheiere
a contractului-cadru de servicii juridice
Art. 7. - Caietul de sarcini pentru incheierea contractului-cadru de servicii juridice este prevazut in anexa C.
Art. 8. - (1) Cerintele in vederea aplicarii criteriilor de selectie de candidaturi pot fi, dupa caz, si fara a se limita la urmatoarele:
(i) curriculum vitae al membrilor echipei propuse;
(ii) cunostinte privind Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, cat si privind celelalte acte normative subsecvente referitoare la achizitiile publice din Romania si procedurile de achizitie ale Comisiei Europene, atestate prin documente relevante (certificate, contracte, atestate);
(iii) cunostinte temeinice de dreptul comertului international atestate prin documente de formare academica recunoscute;
(iv) nivelul cunostintelor de limba engleza dovedit prin certificate de atestare recunoscute, cu exceptia vorbitorilor nativi de limba engleza;
(v) sa demonstreze ca se bucura de incredere din partea clientilor pe baza actiunilor indeplinite in cadrul unor proiecte finalizate cu o valoare mai mare de un milion de euro (recomandari, certificate, contracte, atestate).
(2) Criteriile aplicabile in vederea selectarii ofertelor sunt:
(i) numarul de avocati definitivi care vor face parte din echipa si vechimea in specialitatea juridica de minimum 3 ani - cate un punct pentru fiecare membru al echipei de avocati care indeplineste criteriul, dar nu mai mult de 5 puncte;
(ii) numarul de avocati din echipa care au experienta in litigii/tranzactii comerciale cu o valoare mai mare de un milion de euro - cate 5 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocati care indeplineste criteriul, dar nu mai mult de 25 de puncte;
(iii) numarul de litigii/tranzactii comerciale cu o valoare mai mare de un milion de euro castigate/finalizate - cate 10 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocati care indeplineste criteriul, dar nu mai mult de 30 de puncte;
(iv) numarul de avocati din echipa care au acordat asistenta juridica sau au asigurat reprezentarea in legatura cu contracte de lucrari publice cu finantare internationala - cate 10 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocati care indeplineste criteriul, dar nu mai mult de 40 de puncte.
(3) Punctajul tehnic se calculeaza pe baza punctelor obtinute (scor tehnic = media punctelor acordate de fiecare dintre evaluatori) la indeplinirea criteriilor prevazute la alin. (2), astfel:
1. oferta cu scorul tehnic cel mai mare primeste punctaj tehnic maxim de 100 de puncte, iar urmatoarele oferte primesc un punctaj tehnic calculat astfel:
Punctaj tehnic oferta "X" = [(Scor tehnic oferta "X" x 100)/scorul tehnic cel mai mare];
2. este declarata admisa in evaluarea financiara oferta care intruneste un scor de cel putin 70 de puncte.
(4) Contractul-cadru de servicii juridice se va incheia cu toti ofertantii selectati in baza punctajului tehnic.
(5) Fiecare oferta va trebui sa contina si o oferta financiara care va cuprinde onorariul/ora/avocat solicitat, exprimat in lei/ora/avocat, fara TVA. Contractul-cadru de servicii juridice incheiat cu ofertantii selectati in baza punctajului tehnic va mentiona onorariul solicitat, cu mentiunea ca, la acordarea fiecarei/fiecarui solicitari/mandat de reprezentare, se va negocia cuantumul total al onorariului estimat pentru solicitarea/mandatul de reprezentare respectiva/respectiv, avandu-se in vedere principiul asigurarii utilizarii eficiente a fondurilor publice.
(6) Emiterea solicitarii/mandatului de reprezentare va fi realizata pe baza urmatoarelor criterii:
(i) specialitatea prestatorului in problema pentru care se emite solicitarea/mandatul de reprezentare;
(ii) disponibilitatea efectiva a acestuia pentru realizarea mandatului de reprezentare;
(iii) onorariul ofertat si cuprins in contractul-cadru de servicii juridice, precum si cel negociat estimat pentru mandatul de reprezentare respectiv.
(7) Indeplinirea cerintelor si a criteriilor de selectie se atesta de catre participanti prin declaratie pe propria raspundere sau prin documente relevante.
Publicitate
Art. 9. - (1) Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile, prin Directia generala pentru managementul instrumentelor structurale, in calitate de autoritate de management, va transmite spre publicare in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a VI-a "Achizitii publice", si cel putin intr-un cotidian national de mare tiraj o invitatie de participare la procedura de selectie pentru contractul-cadru de servicii juridice.
(2) Invitatia de participare va fi publicata si pe pagina web a Ministerului Mediului si Dezvoltarii Durabile.
(3) Invitatia de participare va contine informatiile privind adresa Ministerului Mediului si Dezvoltarii Durabile unde se pot solicita clarificari.
Aplicarea procedurii de selectie a candidaturilor
pentru incheierea contractului-cadru de servicii juridice
Art. 10. - Procedura de selectie a candidaturilor se desfasoara in mai multe etape, dupa cum urmeaza:
A. Etapa de lansare a procedurii:
a) transmiterea spre publicare in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a VI-a "Achizitii publice", si intr-un cotidian national de mare tiraj a invitatiei de participare privind achizitia de servicii juridice;
b) intocmirea caietului de sarcini pentru incheierea contractului-cadru de servicii juridice.
B. Etapa de selectare:
a) primirea ofertelor;
b) analiza si stabilirea ofertelor care indeplinesc cerintele minime solicitate;
c) aplicarea criteriilor de selectare;
d) stabilirea ierarhiei propunerilor de oferte acceptate, pe baza carora se va incheia contractul-cadru de servicii juridice;
e) instiintarea conducerii Ministerului Mediului si Dezvoltarii Durabile cu privire la rezultatul aplicarii procedurii;
f) incheierea contractului-cadru de servicii juridice;
g) intocmirea dosarului-cadru de servicii juridice.
Atributiile comisiei de selectie a avocatilor
Art. 11. - Comisia de selectie a avocatilor, denumita in continuare comisie de selectie, constituita potrivit art. 3 din ordin, raspunde de desfasurarea urmatoarelor activitati:
a) stabilirea ofertelor care indeplinesc cerintele minime impuse;
b) aplicarea criteriilor de ierarhizare, potrivit celor stabilite in caietul de sarcini;
c) stabilirea ierarhiei ofertelor care indeplinesc cerintele minime impuse;
d) intocmirea grilelor de evaluare si redactarea raportului de evaluare de catre membrul evaluator desemnat. Raportul de evaluare este aprobat de catre presedintele comisiei;
e) instiintarea conducerii Ministerului Mediului si Dezvoltarii Durabile cu privire la rezultatul selectiei de candidaturi;
f) negocierea contractului.
Art. 12. - Pe parcursul desfasurarii procedurii de selectie de candidaturi, membrii comisiei de selectie au obligatia de a pastra confidentialitatea asupra continutului negocierilor, precum si asupra oricaror alte informatii prezentate de ofertanti, a caror dezvaluire ar putea aduce atingere dreptului acestora de a-si proteja secretele comerciale.
Art. 13. - (1) Fiecare membru al comisiei de selectie are obligatia de a semna pe propria raspundere o declaratie de confidentialitate si impartialitate, prin care se angajeaza sa respecte prevederile art. 12 si prin care confirma totodata ca nu se afla in niciuna dintre situatiile urmatoare:
a) este sot sau ruda pana la gradul al patrulea inclusiv ori afin pana la gradul al patrulea inclusiv cu avocatii propusi de catre ofertanti pentru a face parte din echipa;
b) in ultimii 3 ani a avut contracte de munca sau de colaborare cu unul dintre ofertanti ori cu asociatii unuia dintre ofertanti sau a facut parte din adunarea asociatilor ori din orice alt organ de conducere sau de administrare al unuia dintre ofertanti;
c) are calitatea de asociat sau face parte din organele de conducere ori de administrare ale unuia dintre ofertanti.
(2) Declaratia prevazuta la alin. (1) trebuie semnata inainte de initierea etapei de ierarhizare a ofertelor.
(3) In cazul in care unul dintre membrii desemnati de comisia de selectie constata ca se afla in una sau mai multe dintre situatiile prevazute la alin. (1), atunci aceasta are obligatia de a solicita de indata inlocuirea sa din componenta comisiei respective.
Incheierea contractului-cadru de servicii juridice
Art. 14. - (1) Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile, prin Directia generala pentru managementul instrumentelor structurale, in calitate de autoritate de management pentru Programul operational sectorial de mediu, in urma aplicarii procedurii de selectie a candidaturilor, va incheia contractul-cadru de servicii juridice cu avocatii ale caror oferte au fost acceptate.
(2) Contractul-cadru de servicii juridice se semneaza de catre ministrul mediului si dezvoltarii durabile si de catre reprezentantul mandatat al ofertantilor, pe baza documentelor depuse in cadrul procedurii de selectie.
(3) Contractul-cadru de servicii juridice se incheie in termen de cel mult 15 zile lucratoare de la anuntarea avocatilor care au fost selectati in vederea incheierii acestuia, cu exceptia cazului in care au fost formulate contestatii, situatie in care termenul este de 5 zile lucratoare de la data solutionarii contestatiei de catre Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile.
Dosarul contractului-cadru de servicii juridice
Art. 15. - (1) Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile, prin Directia asistenta tehnica din cadrul Directiei generale pentru managementul instrumentelor structurale, in calitate de autoritate de management pentru Programul operational sectorial de mediu, are obligatia de a intocmi dosarul contractului-cadru de servicii juridice incheiat.
(2) Dosarul achizitiei publice trebuie sa cuprinda cel putin urmatoarele documente:
a) componenta comisiei de selectie;
b) invitatia de participare privind incheierea contractului-cadru de servicii juridice;
c) procesul-verbal de ierarhizare a ofertelor;
d) hotararea comisiei de selectie cu privire la rezultatul aplicarii procedurilor de selectie a candidaturilor;
e) contestatiile primite, rezolutiile si, dupa caz, masurile corective adoptate de Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile si comunicate ofertantilor, precum si hotararile judecatoresti irevocabile;
f) contractul-cadru de servicii juridice semnat;
g) solicitari/mandate de reprezentare emise.
(3) Dosarul achizitiei publice se pastreaza de catre autoritatea de management din cadrul Ministerului Mediului si Dezvoltarii Durabile atata timp cat contractul produce efecte juridice, dar nu mai putin de 5 ani de la data finalizarii contractului-cadru de servicii juridice.
Modalitatea de solutionare a contestatiilor
Art. 16. - Contestatiile inaintate pe cale administrativa se solutioneaza potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
Dispozitii finale
Art. 17. - Anexele A-C fac parte integranta din prezentele norme procedurale interne.
__________________________
Nota AvocatNet.ro:
- Anexele Normei vi le prezentam atasat.
Comentarii articol (0)