Procedura de selectare a societatilor profesionale civile de avocati din Romania sau din strainatate, specializate in litigii internationale, de incheiere si derulare a contractului de asistenta si reprezentare juridica a Romaniei sau a altor institutii publice in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii
a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 483 din 19/07/2007.
Ministerul Economiei si Finantelor
Procedura din 05/07/2007 a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 483 din 19/07/2007
de selectare a societatilor profesionale civile de avocati din Romania sau din strainatate, specializate in litigii internationale, de incheiere si derulare a contractului de asistenta si reprezentare juridica a Romaniei sau a altor institutii publice in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - (1) Prezenta procedura asigura cadrul si metodologia unitara pentru organizarea si desfasurarea achizitiei de servicii de asistenta si reprezentare juridica a Romaniei sau a altor institutii publice in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii.
(2) Achizitia serviciilor de asistenta si reprezentare juridica se face de catre Ministerul Economiei si Finantelor prin aplicarea procedurii de selectie de oferte.
(3) Prin servicii de asistenta si reprezentare juridica, in sensul prezentului ordin, se intelege totalitatea activitatilor de documentare, studiu, redactare documente si actiuni, reprezentare in fata instantelor de arbitraj si orice alte activitati necesare asigurarii reprezentarii Romaniei sau a altor institutii publice in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii.
Art. 2. - (1) Societatile profesionale civile de avocati, denumite in continuare societati de avocati, pot participa singure sau in asociere/consortiu la procedura de selectie de candidaturi.
(2) Forma de asociere se demonstreaza prin conventii scrise intervenite intre membrii asocierii/consortiului.
Art. 3. - In urma aplicarii prezentei proceduri, vor fi selectate maximum 6 societati de avocati cu care se vor incheia contracte-cadru de prestari de servicii de asistenta si reprezentare juridica a Romaniei sau a altor institutii publice in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii, denumite in continuare contracte-cadru de reprezentare.
Art. 4. - In vederea reprezentarii Romaniei sau a altor institutii publice in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii, Ministerul Economiei si Finantelor va acorda, in baza avizului dat de conducatorul institutiei publice citate in cauza si, dupa caz, cu avizul Guvernului Romaniei, mandat de reprezentare uneia dintre societatile de avocati/asocieri/consortii cu care s-a incheiat contractul-cadru de reprezentare.
CAPITOLUL II
Selectia societatilor de avocati
Art. 5. - (1) Procedura de selectie de oferte se desfasoara in doua etape, respectiv lansarea procedurii si selectia ofertelor.
(2) Etapa de lansare a procedurii presupune:
a) transmiterea spre publicare, in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, in SEAP si in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a VI-a - Achizitii publice, precum si in cel putin un cotidian national de mare tiraj, a invitatiei de participare la selectia societatilor de avocati din Romania sau din strainatate, specializate in litigii internationale, in vederea asigurarii reprezentarii Romaniei sau a altor institutii publice in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii;
b) constituirea nominala a comisiei de selectie si de solutionare a contestatiilor prin ordin al ministrului economiei si finantelor; se desemneaza in comisii atat membri titulari, cat si membri supleanti.
(3) Invitatia de participare, al carei model este prevazut in anexa A, va fi publicata si pe site-ul Ministerului Economiei si Finantelor.
Art. 6. - Etapa de selectie presupune urmatoarele:
a) primirea ofertelor;
b) analiza si stabilirea ofertelor care indeplinesc cerintele minime solicitate;
c) aplicarea criteriilor de selectie;
d) stabilirea ierarhiei propunerilor de oferte acceptate pe baza careia se va incheia contractul-cadru de reprezentare;
e) informarea conducerii Ministerului Economiei si Finantelor cu privire la rezultatul aplicarii procedurii;
f) incheierea contractului-cadru de reprezentare;
g) intocmirea dosarului contractului-cadru de reprezentare.
Art. 7. - (1) In vederea participarii la selectie, ofertantii trebuie sa indeplineasca cerintele din caietul de sarcini prevazut in anexa B.
(2) Conditiile de eligibilitate si modalitatea de punctare a ofertelor sunt cele stabilite prin caietul de sarcini.
Art. 8. - Analiza ofertelor se face de catre comisia de selectie, care raspunde de desfasurarea urmatoarelor activitati:
a) selectia ofertelor care indeplinesc criteriile impuse;
b) aplicarea criteriilor de ierarhizare potrivit celor stabilite in caietul de sarcini;
c) stabilirea ierarhiei ofertelor care indeplinesc criteriile impuse;
d) intocmirea grilelor de evaluare si redactarea raportului de evaluare; raportul este aprobat de catre presedintele comisiei;
e) informarea conducerii Ministerului Economiei si Finantelor cu privire la rezultatul selectiei de candidaturi.
Art. 9. - Pe parcursul desfasurarii procedurii de selectie, membrii comisiei au obligatia de a pastra confidentialitatea asupra continutului negocierilor, precum si asupra oricaror alte informatii prezentate de ofertanti, a caror dezvaluire ar putea aduce atingere dreptului acestora de a-si proteja interesele comerciale.
Art. 10. - (1) Fiecare dintre membrii comisiei de selectie are obligatia de a semna o declaratie pe propria raspundere, prin care se angajeaza sa respecte dispozitiile prevazute la art. 9 si prin care confirma totodata ca nu se afla in niciuna dintre situatiile urmatoare:
a) este sot sau ruda pana la gradul al patrulea inclusiv ori afin pana la gradul al patrulea inclusiv cu avocatii propusi de catre ofertanti pentru a face parte din echipa de avocati;
b) in ultimii 3 ani a avut contracte de munca sau de colaborare cu unul dintre ofertanti ori cu asociatii unuia dintre ofertanti sau a facut parte din adunarea asociatilor ori din orice alt organ de conducere sau de administrare al unuia dintre ofertanti;
c) are calitatea de asociat sau face parte din organele de conducere ori de administrare ale unuia dintre ofertanti.
(2) Declaratia prevazuta la alin. (1) trebuie semnata inainte de initierea etapei de selectie a ofertelor care indeplinesc cerintele minime impuse.
(3) In cazul in care unul dintre membrii desemnati de comisia de selectie constata ca se afla in una sau mai multe dintre situatiile prevazute la alin. (1), atunci acesta are obligatia de a solicita de indata inlocuirea sa din componenta comisiei respective.
(4) In cazul in care atat titularul, cat si supleantul se afla in una sau mai multe dintre situatiile prevazute la alin. (1), conducatorul institutiei care i-a desemnat va desemna alte doua persoane.
Art. 11. - (1) Pe parcursul derularii procedurii de selectie Ministerul Economiei si Finantelor va lua toate masurile legale necesare pentru a combate aparitia eventualelor situatii de concurenta neloiala sau conflict de interese si orice alte fapte considerate contraventii ori infractiuni potrivit legislatiei in vigoare. In masura in care aceste situatii totusi se produc, se vor lua toate masurile legale pentru inlaturarea lor.
(2) Societatile de avocati vor depune o declaratie pe propria raspundere privind inexistenta situatiilor de conflict de interese in legatura cu obiectul litigiilor care urmeaza a fi solutionate prin arbitraj in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii, inaintea acordarii mandatului de reprezentare.
Art. 12. - (1) In urma aplicarii criteriilor de selectie comisia de selectie redacteaza raportul de evaluare a ofertelor depuse.
(2) Raportul de evaluare poate fi contestat in termen de 5 zile de la comunicare. Contestatia se depune la sediul Ministerului Economiei si Finantelor.
(3) Contestatiile depuse se solutioneaza de catre comisia de solutionare a contestatiilor in termen de cel mult 10 zile de la expirarea termenului de depunere a contestatiilor.
(4) In cazul depunerii de contestatii vor fi instiintati toti participantii selectati in cadrul procedurii de selectie.
(5) Solutiile date de comisia de solutionare a contestatiilor se comunica tuturor participantilor selectati in cadrul procedurii de selectie.
(6) In cazul in care societatile de avocati care au depus contestatie sunt nemultumite de decizia comisiei de solutionare a contestatiilor se pot adresa instantei de judecata in conditiile legii.
CAPITOLUL III
Incheierea contractului-cadru de reprezentare
Art. 13. - (1) Ministerul Economiei si Finantelor, in urma aplicarii procedurii de selectie de candidaturi, va incheia contractele-cadru de reprezentare cu societatile de avocati ale caror oferte au fost acceptate.
(2) Contractul-cadru de reprezentare se incheie pe o perioada de 2 ani si se semneaza de catre ministrul economiei si finantelor si de catre reprezentantul mandatat al ofertantilor, pe baza documentelor depuse in vederea participarii la selectie.
(3) Contractele-cadru de reprezentare se incheie in termen de cel mult 30 de zile de la anuntarea ofertantilor selectati in vederea incheierii acestora, cu exceptia cazului in care au fost formulate contestatii, situatie in care termenul este de 30 de zile de la data expirarii termenului de solutionare a contestatiilor, prevazut la art. 12 alin. (3).
(4) Incheierea contractului-cadru de reprezentare are la baza principiile enuntate la art. 2 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
(5) Modelul contractului-cadru de reprezentare juridica ce va fi incheiat cu societatile de avocati selectionate este prevazut in anexa C.
Art. 14. - (1) Contractul-cadru de reprezentare produce efecte incepand cu data la care Ministerul Economiei si Finantelor emite mandatul de reprezentare care constituie nominalizarea societatii de avocati pentru reprezentarea intereselor Romaniei sau ale altor institutii publice in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii intr-o cauza determinata.
(2) In perioada cuprinsa intre incheierea contractului-cadru de reprezentare si emiterea mandatului de reprezentare, societatile de avocati nu sunt indreptatite sa pretinda Ministerului Economiei si Finantelor efectuarea de plati in baza contractului-cadru de reprezentare.
Art. 15. - (1) Mandatul se acorda in conditiile art. 4, in ordinea clasarii ca urmare a aplicarii procedurii de selectie de oferte, tinandu-se cont de disponibilitatea efectiva a acesteia pentru realizarea mandatului de reprezentare.
(2) Dupa emiterea mandatului de reprezentare, societatea de avocati isi va numi un reprezentant care va fi responsabil de toate comunicarile ulterioare cu Ministerul Economiei si Finantelor.
(3) Societatea de avocati care a primit mandat de reprezentare intr-o cauza are obligatia de a depune toate diligentele pentru apararea intereselor incredintate, pana la finalizarea procesului aflat in derulare, chiar daca dupa expirarea perioadei de valabilitate a contractului-cadru de reprezentare nu mai este selectata de catre Ministerul Economiei si Finantelor pentru un alt contract de reprezentare. In aceasta situatie Ministerul Economiei si Finantelor are obligatia corelativa de a face plata serviciilor prestate de societatea de avocati in baza mandatului de reprezentare emis, numai pentru serviciile prestate efectiv de catre aceasta.
Art. 16. - (1) Ministerul Economiei si Finantelor are obligatia de a intocmi dosarul achizitiei publice, care va cuprinde cel putin urmatoarele documente:
a) componenta comisiei de selectie si de solutionare a contestatiilor;
b) invitatia de participare privind incheierea contractului-cadru de reprezentare;
c) raportul de evaluare;
d) contestatiile primite, rezolutiile si, dupa caz, masurile corective adoptate de Ministerul Economiei si Finantelor si comunicate ofertantilor, precum si hotararile judecatoresti irevocabile;
e) contractul-cadru de reprezentare, semnat;
f) mandatele de reprezentare emise, dupa caz.
(2) Dosarul achizitiei publice se pastreaza de catre Directia generala juridica din cadrul Ministerului Economiei si Finantelor atat timp cat contractul produce efecte juridice, dar nu mai putin de 5 ani de la data finalizarii contractului-cadru de reprezentare.
Art. 17. - Anexele A, B si C fac parte integranta din prezenta procedura.
_________________________
NOTA AvocatNet.ro:
- Anexele A,B si C la Procedura vi le prezentam atasat.
Comentarii articol (0)