Ordinul Ministerului Mediului si Padurilor nr. 1.994/2011 pentru aprobarea Instructiunilor privind aplicarea prevederilor art. 10 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/2011 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante si eficiente din punct de vedere energetic a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 581 din 17 august 2011.
Luand in considerare Referatul Administratiei Fondului pentru Mediu nr. 82.904 din 23 iunie 2011 pentru aprobarea Instructiunilor privind aplicarea art. 10 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/2011 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante si eficiente din punct de vedere energetic, in temeiul prevederilor art. 10 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/2011 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante si eficiente din punct de vedere energetic, precum si ale art. 15 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului si Padurilor, cu modificarile si completarile ulterioare, ministrul mediului si padurilor emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aproba Instructiunile privind aplicarea prevederilor art. 10 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/2011 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante si eficiente din punct de vedere energetic, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
p. Ministrul mediului si padurilor,
Cristian Apostol,
secretar de stat
Bucuresti, 28 iulie 2011.
Nr. 1.994.
Anexa - INSTRUCTIUNI privind aplicarea prevederilor art. 10 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/2011 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante si eficiente din punct de vedere energetic
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
ARTICOLUL 1
Rolul instructiunilor
(1) Prezentele instructiuni au rolul de a reglementa conditiile si modalitatea de finantare pentru achizitia de catre persoanele fizice, institutiile publice si unitatile administrativ-teritoriale a vehiculelor de transport rutier nepoluante si eficiente din punct de vedere energetic
(2) Prezentele instructiuni contin dispozitii privind:
a) sursa de finantare, suma prevazuta si durata sesiunii de finantare;
b) cuantumul si conditiile de acordare a reducerilor de pret la comercializarea vehiculelor de transport rutier nepoluante si eficiente din punct de vedere energetic;
c) criteriile de eligibilitate;
d) participarea in cadrul sesiunii de finantare.
ARTICOLUL 2
Definitii
In intelesul prezentelor instructiuni, termenii si expresiile de mai jos se definesc dupa cum urmeaza:
a) Autoritatea - Administratia Fondului pentru Mediu;
b) autoturism - autovehicul hibrid sau electric, apartinand categoriei de folosinta M 1, conceput si construit pentru transportul de pasageri si care are, in afara locului conducatorului, cel mult 8 locuri pe scaune;
c) autoutilitara usoara - autovehicul hibrid sau electric, apartinand categoriei de folosinta N 1, conceput si construit pentru transportul de marfuri, avand o masa maxima ce nu depaseste 3,5 tone;
d) autospeciala usoara - autovehicul hibrid sau electric, apartinand categoriei de folosinta M 1 ori N 1, destinat transportului de pasageri sau de marfuri si care indeplineste o functie specifica ce necesita adaptari ale caroseriei si/sau echipamente speciale, avand o masa maxima ce nu depaseste 3,5 tone;
e) autovehicul - orice autoturism nou, autoutilitara usoara sau autospeciala usoara noua, hibrid sau electric/electrica si care nu a fost inmatriculat/inmatriculata ori inregistrat/inregistrata niciodata;
f) autovehicul electric - vehicul propulsat cu energie electrica furnizata de baterii reincarcabile, clasificat ca vehicul cu emisii poluante zero;
g) autovehicul hibrid - autovehicul cu cel putin doua convertoare de energie diferite si doua sisteme diferite de stocare a energiei (montate pe autovehicul) pentru a-i asigura propulsia; autovehiculul electric hibrid este asimilat autovehiculului hibrid;
h) beneficiar - solicitantul acceptat caruia i-a fost acordata de catre Autoritate o reducere din pretul de comercializare a autovehiculului achizitionat;
i) criterii de eligibilitate - cerinte, norme sau principii care trebuie indeplinite cumulativ;
j) solicitant - persoana fizica, unitatea administrativ- teritoriala, institutia publica;
k) solicitant acceptat - solicitantul al carui dosar de acceptare a fost aprobat de catre Autoritate;
l) producator - persoana juridica romana, operator economic producator de autovehicule sau importator autorizat de autovehicule ori reprezentant autorizat al acestora;
m) producator validat - producatorul al carui dosar de validare a fost aprobat de Autoritate si care a incheiat cu aceasta contract de finantare nerambursabila;
n) sesiune de finantare - perioada de timp determinata si organizata etapizat de catre Autoritate;
o) sesiune de inscriere - perioada de timp determinata in interiorul careia: producatorul poate depune la Autoritate dosarul de validare; solicitantul poate depune la Autoritate dosarul de acceptare;
p) vehicul de transport rutier - autovehicul din categoria de folosinta „M” sau din categoria de folosinta „N”, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind conditiile tehnice pe care trebuie sa le indeplineasca vehiculele rutiere in vederea admiterii in circulatie pe drumurile publice din Romania - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.
ARTICOLUL 3
Sursa de finantare si fondurile prevazute
(1) Finantarea este nerambursabila si se realizeaza din veniturile Fondului pentru mediu, constand in reduceri din pretul de comercializare a autovehiculelor achizitionate
(2) Sumele reprezentand reducerile din pretul de comercializare a autovehiculelor se vireaza de catre Autoritate in conturile de trezorerie ale producatorilor validati
(3) Finantarea se face in cadrul sesiunilor de finantare pentru achizitia de autovehicule si in limita fondurilor prevazute cu aceasta destinatie prin bugetul anual al Fondului pentru mediu, aprobat conform legii.
ARTICOLUL 4
Cuantumul reducerilor
(1) Cuantumul reducerilor acordate beneficiarilor este de pana la:
a) 10% din pretul de comercializare a autovehiculului hibrid achizitionat, dar nu mai mult de 1.800 euro, in lei la cursul Bancii Nationale a Romaniei din ziua efectuarii platii;
b) 20% din pretul de comercializare a autovehiculului electric achizitionat, dar nu mai mult de 3.700 euro, in lei la cursul Bancii Nationale a Romaniei din ziua efectuarii platii
(2) Pretul de comercializare a autovehiculului include TVA
(3) Ziua efectuarii platii este aceea in care Autoritatea emite ordinul de plata pentru suma reprezentand reducerea din pretul de comercializare a autovehiculului
(4) In cadrul unei sesiuni de finantare, un solicitant acceptat poate achizitiona mai multe autovehicule, beneficiind pentru fiecare dintre acestea de cate o reducere in conditiile prevazute la alin. (1)
(5) Suma reprezentand reducerea acordata se scade de catre producatorul validat din pretul de comercializare a autovehiculului, diferenta fiind asigurata de catre beneficiar din surse financiare proprii si/sau surse financiare complementare: credite bancare sau finantare in baza unui contract de leasing financiar.
ARTICOLUL 5
Sesiunea de finantare
(1) Anual, Autoritatea poate organiza o singura sesiune de finantare
(2) Perioada de organizare a sesiunii de finantare si fondul alocat acesteia se aproba prin dispozitie a presedintelui Autoritatii
(3) Dispozitia prevazuta la alin. (2) se publica pe pagina de internet a Autoritatii, cu cel putin 5 zile inainte de data deschiderii sesiunii de finantare
(4) Data deschiderii sesiunii de finantare coincide cu prima zi a sesiunii de inscriere a producatorilor
(5) Data inchiderii sesiunii de finantare coincide cu data iesirii din vigoare a contractelor de finantare nerambursabila incheiate intre Autoritate si producatorii validati
(6) In cadrul unei sesiuni de finantare, Autoritatea poate organiza una sau mai multe sesiuni de inscriere a producatorilor in vederea validarii. Sesiunea de inscriere poate fi comuna cu sesiunea de inscriere in vederea validarii in cadrul Programului de stimulare a innoirii Parcului auto national
(7) In cadrul unei sesiuni de finantare, Autoritatea poate organiza una sau mai multe sesiuni de inscriere a solicitantilor in vederea acceptarii
(8) Perioadele de organizare a sesiunilor de inscriere prevazute la alin. (6) si (7) se aproba prin dispozitii ale presedintelui Autoritatii
(9) Dispozitiile prevazute la alin. (8) se publica pe pagina de internet a Autoritatii, cu cel putin 5 zile inainte de data deschiderii sesiunilor de inscriere.
CAPITOLUL II
Criterii de eligibilitate
ARTICOLUL 6
Producatorul
Este eligibil producatorul care indeplineste, cumulativ, urmatoarele criterii de eligibilitate:
a) este operator economic cu personalitate juridica romana, legal constituit, si desfasoara activitati economice pe teritoriul Romaniei;
b) are ca obiect de activitate productia de autovehicule si/sau comercializarea de autovehicule;
c) detine autorizatiile/acordurile/avizele necesare desfasurarii activitatii;
d) are indeplinite obligatiile de plata a taxelor, impozitelor si contributiilor catre bugetul de stat, bugetele locale, bugetul Fondului pentru mediu, conform prevederilor legale in vigoare;
e) nu este inregistrat cu fapte sanctionate de legislatia financiara, vamala, precum si cu fapte care privesc disciplina financiara;
f) are deschis sau intentioneaza sa deschida la Trezoreria Statului contul 50.70.24 - Disponibil din sume alocate din Fondul pentru mediu reprezentand finantare sau cofinantare nerambursabila a proiectelor pentru protectia mediului;
g) nu se afla in stare de insolventa sau faliment, nu se afla in procedura de executare silita, reorganizare judiciara, dizolvare, lichidare, inchidere operationala, administrare speciala, nu are suspendate ori restrictionate activitatile economice, nu se afla intr-o alta situatie similara legal reglementata;
h) nu face obiectul unei proceduri legale in justitie pentru situatiile prevazute la lit. g), precum si pentru orice alta situatie similara;
i) nu sponsorizeaza activitati cu efect negativ asupra mediului.
ARTICOLUL 7
Solicitantul
(1) Este eligibila persoana fizica care indeplineste, cumulativ, urmatoarele criterii:
a) are domiciliul in Romania;
b) are indeplinite obligatiile de plata a taxelor, impozitelor si contributiilor catre bugetul de stat si bugetul local, conform prevederilor legale in vigoare
(2) Este eligibila unitatea-administrativ teritoriala care indeplineste, cumulativ, urmatoarele criterii:
a) are indeplinite obligatiile de plata a taxelor, impozitelor si contributiilor catre bugetul de stat, bugetul local si Fondul pentru mediu, conform prevederilor legale in vigoare;
b) nu este inregistrata cu fapte sanctionate de legislatia financiara, vamala, precum si cu fapte care privesc disciplina financiara
(3) Este eligibila institutia publica care indeplineste, cumulativ, urmatoarele criterii:
a) are indeplinite obligatiile de plata a taxelor, impozitelor si contributiilor catre bugetul de stat, bugetul local si Fondul pentru mediu, conform prevederilor legale in vigoare;
b) nu este inregistrata cu fapte sanctionate de legislatia financiara, vamala, precum si cu fapte care privesc disciplina financiara.
CAPITOLUL III
SECTIUNEA 1
Validarea producatorului
ARTICOLUL 8
Dosarul de validare
(1) Producatorul care intruneste, cumulativ, criteriile de eligibilitate poate depune dosarul de validare in cadrul sesiunii de inscriere a producatorilor
(2) Dosarul de validare trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:
a) cererea de validare a producatorului, conform formularului prevazut in anexa nr. 1, in original, semnata si stampilata de catre reprezentantul legal sau de catre imputernicitul acestuia;
b) actul de imputernicire, in original, pentru cazul in care cererea de validare a producatorului este semnata de catre o persoana imputernicita; poate fi depusa imputernicirea notariala sau orice document administrativ emis de catre reprezentantul legal in acest sens, cu respectarea prevederilor legale;
c) actul de identitate al reprezentantului legal, in copie;
d) dupa caz, actul de identitate al persoanei imputernicite, in copie;
e) certificatul constatator emis de oficiul registrului comertului de pe langa tribunalul in a carui raza teritoriala isi are sediul social producatorul, in original, aflat in termen de valabilitate la data depunerii dosarului de validare si in care sa fie mentionate: atributele de identificare a producatorului, codul unic de inregistrare, reprezentantii legali, domeniul de activitate principal si domeniile de activitate secundare, situatia juridica, precum si sediile secundare si punctele de lucru;
f) certificatul de inregistrare fiscala, in copie;
g) certificatul de cazier fiscal, eliberat de catre organul teritorial de specialitate al Ministerului Finantelor Publice, in termen de valabilitate la data depunerii dosarului de validare, in original sau copie legalizata;
h) certificatul de atestare fiscala privind obligatiile de plata catre bugetul de stat, emis de catre organul teritorial de specialitate al Ministerului Finantelor Publice, in termen de valabilitate la data depunerii dosarului de validare, in original sau copie legalizata;
i) certificatul de atestare fiscala privind impozitele si taxele locale si alte venituri ale bugetului local, emis de catre autoritatea publica locala in a carei raza teritoriala isi are sediul social producatorul, precum si, dupa caz, certificatul de atestare fiscala emis de catre autoritatea publica locala in a carei raza teritoriala functioneaza punctul/punctele de lucru mentionat/mentionate in cererea de validare, aflate in termen de valabilitate la data depunerii dosarului de validare, in original sau copii legalizate;
j) certificatul de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu, eliberat de catre Autoritate, in termen de valabilitate la data depunerii dosarului de validare, in original sau copie legalizata;
k) actul doveditor al calitatii de importator sau de reprezentant autorizat al producatorului/importatorului de autovehicule noi, hibride si/sau electrice, in copie;
l) documentul doveditor al deschiderii contului 50.70.24 - Disponibil din sume alocate din Fondul pentru mediu reprezentand finantare sau cofinantare nerambursabila a proiectelor pentru protectia mediului, in copie; prin exceptie, acest document poate fi prezentat cel mai tarziu la data perfectarii contractului de finantare nerambursabila, in original si copie
(3) Dosarul de validare se depune legat, paginat si opisat, intr-un singur exemplar, in plic sigilat, la registratura Autoritatii
(4) Plicul continand dosarul de validare poate fi transmis prin orice mijloc care asigura confirmarea receptionarii acestuia de catre Autoritate in interiorul perioadei sesiunii de inscriere
(5) Plicul continand dosarul de validare va avea inscrise, in mod obligatoriu, urmatoarele informatii:
a) denumirea completa a producatorului si adresa sediului social;
b) titlul „Dosar de validare producator - Comercializare autovehicule hibride/electrice”;
c) perioada de organizare a sesiunii de inscriere
(6) La data receptionarii plicului continand dosarul de validare, acesta primeste de la registratura Autoritatii un numar unic de inregistrare, in ordinea sosirii.
ARTICOLUL 9
Validarea
(1) Validarea are loc in urma analizei cuprinsului documentelor continute in dosarul de validare, efectuata de o comisie de analiza, denumita in continuare comisia de validare
(2) Comisia de validare se constituie prin dispozitie a presedintelui Autoritatii
(3) Comisia de validare verifica indeplinirea criteriilor de eligibilitate si completeaza fisa de analiza a eligibilitatii producatorului, al carei model este prevazut in anexa nr. 2
(4) Comisia de validare poate solicita producatorului orice document, clarificare si/sau informatie, daca pe parcursul analizei se constata necesitatea furnizarii acestuia/acesteia
(5) Atrag respingerea dosarului de validare:
a) documentele care sunt ilizibile sau care contin stersaturi ori modificari, precum si cele incomplete sau care contin date si informatii neconforme cu realitatea;
b) lipsa unui document, prezentarea acestuia sub o alta forma decat cea solicitata sau neprezentarea la termenul stabilit ori iesirea sa din perioada de valabilitate, precum si constatarea de neconcordante in cuprinsul documentelor prezentate;
c) neindeplinirea unui criteriu de eligibilitate;
d) netransmiterea in termen de 5 zile lucratoare a documentelor, clarificarilor si/sau informatiilor solicitate de catre comisia de validare potrivit alin. (4)
(6) Comisia de validare inainteaza Comitetului director al Autoritatii centralizatoarele cuprinzand producatorii propusi spre validare si producatorii respinsi in urma analizei, cu indicarea motivelor respingerii
(7) Comitetul director avizeaza si propune spre aprobare Comitetului de avizare al Autoritatii centralizatorul cuprinzand producatorii propusi spre validare. Comitetul director analizeaza si aproba centralizatorul continand producatorii respinsi de catre comisia de validare
(8) Comitetul de avizare valideaza producatorii in baza propunerii Comitetului director
(9) Lista producatorilor respinsi se publica pe pagina de internet a Autoritatii.
ARTICOLUL 10
Contractul de finantare
(1) Contractul de finantare, denumit in continuare contract, reprezinta actul juridic incheiat intre Autoritate si producatorul validat, in temeiul caruia se asigura decontarea reducerilor acordate beneficiarilor
(2) Prin contract se stabilesc:
a) marca autovehiculelor ce urmeaza a fi comercializate;
b) data depunerii documentelor necesare decontarii;
c) drepturile si obligatiile Autoritatii, precum si drepturile si obligatiile producatorului validat
(3) Modelul contractului este prevazut in anexa nr. 3
(4) Pana la momentul perfectarii contractului, Autoritatea are dreptul sa modifice si/sau sa completeze modelul contractului, ulterior orice modificare si/sau completare realizandu-se prin incheierea de act aditional, cu acordul ambelor parti
(5) Contractul se redacteaza in doua exemplare, ambele avand valoare juridica egala, cate un exemplar pentru fiecare parte
(6) Contractul intra in vigoare la data semnarii acestuia de catre ambele parti si este valabil pana la data inscrisa in cuprinsul sau
(7) Se considera renuntare la calitatea de producator validat neprezentarea producatorului pentru semnarea contractului intr-un termen de maximum 10 zile de la data stabilita si comunicata acestuia de catre Autoritate
(8) Din partea producatorului validat, contractul se semneaza de catre reprezentantul sau legal ori de catre persoana imputernicita in mod expres prin imputernicire notariala, prezentata in original
(9) Producatorul validat prezinta pana cel mai tarziu la data incheierii contractului cu Autoritatea originalele documentelor depuse in copie la dosar, pentru ca acestea din urma sa fie certificate „conform cu originalul” de catre personalul Autoritatii
(10) Lista producatorilor validati care au incheiat contracte cu Autoritatea se publica pe pagina de internet a Autoritatii.
SECTIUNEA a 2-a
Acceptarea solicitantului
ARTICOLUL 11
Dosarul de acceptare
(1) Solicitantul care intruneste, cumulativ, criteriile de eligibilitate poate depune dosarul de acceptare in cadrul sesiunii de inscriere a solicitantilor
(2) Dosarul de acceptare al solicitantului persoana fizica trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:
a) cererea de finantare, conform formularului prevazut in anexa nr. 4, in original, completata corespunzator si semnata de catre solicitant;
b) actul de identitate, in termen de valabilitate, in copie;
c) certificatul de atestare fiscala privind impozitele si taxele locale si alte venituri ale bugetului local, emis de catre autoritatea publica locala in a carei raza teritoriala isi are domiciliul solicitantul, aflat in termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, in original sau copie legalizata
(3) Dosarul de acceptare al solicitantului unitate administrativ-teritoriala trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:
a) cererea de finantare, conform formularului prevazut in anexa nr. 4, in original, completata corespunzator, semnata si stampilata de catre reprezentantul legal sau de catre imputernicitul acestuia;
b) actul de imputernicire, in original, pentru cazul in care cererea de finantare este semnata de catre o persoana imputernicita; poate fi depusa imputernicirea notariala sau orice document administrativ emis de catre reprezentantul legal in acest sens, cu respectarea prevederilor legale;
c) actul de identitate al reprezentantului legal, in termen de valabilitate, in copie;
d) dupa caz, actul de identitate al persoanei imputernicite, in termen de valabilitate, in copie;
e) sentinta civila de validare a reprezentantului legal, in copie certificata „conform cu originalul”;
f) hotararea consiliului local, consiliului judetean sau a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, in original; hotararea trebuie sa contina acordul cu privire la achizitionarea autovehiculului/autovehiculelor in conformitate cu prevederile art. 10 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/2011 si ale prezentelor instructiuni, precum si modalitatea de sustinere a diferentei pana la acoperirea integrala a pretului de comercializare a autovehiculului/autovehiculelor;
g) certificatul de inregistrare fiscala, in copie;
h) certificatul de cazier fiscal, eliberat de catre organul teritorial de specialitate al Ministerului Finantelor Publice, in termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, in original sau copie legalizata;
i) certificatul de atestare fiscala privind obligatiile de plata catre bugetul de stat, emis de catre organul teritorial de specialitate al Ministerului Finantelor Publice, in termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, in original sau copie legalizata;
j) certificatul de atestare fiscala privind impozitele si taxele locale si alte venituri ale bugetului local, emis de catre autoritatea publica locala in a carei raza teritoriala isi are sediul solicitantul, aflat in termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, in original sau copii legalizate; solicitantul unitate administrativ-teritoriala poate depune declaratia pe proprie raspundere a secretarului, in original, insotita de copia actului de identitate al acestuia;
k) certificatul de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu, eliberat de catre Autoritate, in termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, in original sau copie legalizata
(4) Dosarul de acceptare al solicitantului institutie publica trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:
a) cererea de finantare, conform formularului prevazut in anexa nr. 4, in original, completata corespunzator, semnata si stampilata de catre reprezentantul legal sau de catre imputernicitul acestuia;
b) actul de imputernicire, in original, pentru cazul in care cererea de finantare este semnata de catre o persoana imputernicita; poate fi depusa imputernicirea notariala sau orice document administrativ emis de catre reprezentantul legal in acest sens, cu respectarea prevederilor legale;
c) actul de identitate al reprezentantului legal, in termen de valabilitate, in copie;
d) dupa caz, actul de identitate al persoanei imputernicite, in termen de valabilitate, in copie;
e) actul in baza caruia s-a infiintat si functioneaza solicitantul, cu modificarile si completarile ulterioare, in copie;
f) actul de numire a reprezentantului legal, in copie certificata „conform cu originalul”;
g) certificatul de inregistrare fiscala, in copie;
h) certificatul de cazier fiscal, eliberat de catre organul teritorial de specialitate al Ministerului Finantelor Publice, in termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, in original sau copie legalizata;
i) certificatul de atestare fiscala privind obligatiile de plata catre bugetul de stat, emis de catre organul teritorial de specialitate al Ministerului Finantelor Publice, in termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, in original sau copie legalizata;
j) certificatul de atestare fiscala privind impozitele si taxele locale si alte venituri ale bugetului local, emis de catre autoritatea publica locala in a carei raza teritoriala isi are sediul solicitantul, aflat in termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, in original sau copii legalizate; solicitantul unitate administrativ-teritoriala poate depune declaratia pe propria raspundere a secretarului, in original;
k) certificatul de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu eliberat de catre Autoritate, in termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, in original sau copie legalizata
(5) Dosarul de acceptare se depune legat, paginat si opisat, intr-un singur exemplar, in plic sigilat, la registratura Autoritatii
(6) Plicul continand dosarul de acceptare poate fi transmis prin orice mijloc care asigura confirmarea receptionarii acestuia de catre Autoritate in interiorul perioadei sesiunii de inscriere
(7) Plicul continand dosarul de acceptare va avea inscrise, in mod obligatoriu, urmatoarele informatii:
a) numele si prenumele/denumirea completa a solicitantului si adresa de domiciliu/sediului, dupa caz;
b) titlul „Dosar de acceptare solicitant - Achizitionare autovehicule hibride/electrice”;
c) perioada de organizare a sesiunii de inscriere
(8) La data receptionarii plicului continand dosarul de acceptare, acesta primeste de la registratura Autoritatii un numar unic de inregistrare, in ordinea sosirii.
ARTICOLUL 12
Acceptarea
(1) Acceptarea are loc in urma analizei cuprinsului documentelor continute in dosarul de acceptare, efectuata de o comisie de analiza, denumita in continuare comisia de acceptare
(2) Comisia de acceptare se constituie prin dispozitie a presedintelui Autoritatii
(3) Comisia de acceptare verifica indeplinirea criteriilor de eligibilitate si completeaza fisa de analiza a eligibilitatii solicitantului, al carei model este prevazut in anexa nr. 5
(4) Comisia de acceptare poate cere solicitantului orice document, clarificare si/sau informatie, daca pe parcursul analizei se constata necesitatea furnizarii acestuia/acesteia
(5) Atrag respingerea dosarului de acceptare:
a) documentele care sunt ilizibile sau care contin stersaturi ori modificari, precum si cele incomplete sau care contin date si informatii neconforme cu realitatea;
b) lipsa unui document, prezentarea acestuia sub o alta forma decat cea solicitata sau neprezentarea la termenul stabilit ori iesirea sa din perioada de valabilitate, precum si constatarea de neconcordante in cuprinsul documentelor prezentate;
c) neindeplinirea unui criteriu de eligibilitate;
d) netransmiterea in termen de 5 zile lucratoare a documentelor, clarificarilor si/sau informatiilor solicitate de catre comisia de acceptare potrivit alin. (4)
(6) Comisia de acceptare inainteaza Comitetului director al Autoritatii centralizatoarele cuprinzand solicitantii propusi spre acceptare si solicitantii respinsi in urma analizei, cu indicarea motivelor respingerii
(7) Comitetul director avizeaza si propune spre aprobare Comitetului de avizare al Autoritatii centralizatorul cuprinzand solicitantii propusi spre acceptare. Comitetul director analizeaza si aproba centralizatorul continand solicitantii respinsi de catre comisia de acceptare
(8) Comitetul de avizare accepta solicitantii in baza propunerii Comitetului director
(9) Lista solicitantilor acceptati si lista solicitantilor respinsi se publica pe pagina de internet a Autoritatii.
SECTIUNEAa 3-a
Achizitionarea autovehiculului si decontarea reducerii de pret
ARTICOLUL 13
Achizitionarea autovehiculului
(1) Solicitantii acceptati pot achizitiona autovehicule, potrivit legii, de la oricare dintre producatorii validati care au incheiat contract cu Autoritatea
(2) Producatorul validat si solicitantul acceptat efectueaza formalitatile de vanzare-cumparare si predare-primire a autovehiculului, producatorul validat scazand din pretul de comercializare a acestuia reducerea corespunzatoare prevazuta la art. 4 alin. (1)
(3) In factura de livrare a autovehiculului, producatorul validat evidentiaza pretul de comercializare si, distinct, face mentiunea „Suma de ................ lei reprezentand reducerea instituita prin art. 10 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/2011 se suporta de AFM din Fondul pentru mediu, in cadrul sesiunii de finantare ....................... ”. Sub rubrica „Total de plata” se inscrie textul „Diferenta de plata beneficiar” si se mentioneaza suma ramasa de achitat de catre solicitantul acceptat
(4) Factura trebuie sa cuprinda:
a) date despre autovehiculul achizitionat: marca, modelul, sistemul de propulsie (hibrid/electric), numarul de identificare, anul fabricatiei;
b) datele de identificare a beneficiarului persoana fizica: numele si prenumele, codul numeric personal, tipul, seria si numarul actului de identitate, adresa de domiciliu; atributele de identificare a beneficiarului unitate administrativ-teritoriala sau institutie publica: denumirea, codul de identificare fiscala, adresa sediului;
c) numele si prenumele persoanei imputernicite/delegate/ desemnate, tipul, seria si numarul actului de identitate;
d) atributele de identificare a societatii de leasing, in cazul finantarii in baza unui contract de leasing financiar: denumirea, numarul de inregistrare in registrul comertului, codul de identificare fiscala, adresa sediului social, numarul de cont bancar
(5) La stabilirea conditiilor si termenelor privind plata, livrarea autovehiculului/autovehiculelor si emiterea facturii, producatorul validat si solicitantul acceptat trebuie sa tina seama de data stabilita prin contractul incheiat intre Autoritate si producatorul validat pentru depunerea ultimei cereri de decontare.
ARTICOLUL 14
Decontarea
(1) Decontarea reducerilor din pretul de comercializare a autovehiculelor se face lunar, prin virament in contul de trezorerie al producatorului validat, in baza contractului incheiat intre acesta si Autoritate si a cererii de decontare, al carei formular este prevazut in anexa nr. 6
(2) Cererea de decontare se depune la Autoritate la data stabilita prin contract. La cererea de decontare se anexeaza urmatoarele documente:
a) lista beneficiarilor, pe suport hartie, semnata si stampilata pe fiecare fila de catre reprezentantul legal al producatorului sau de catre persoana imputernicita, in original;
b) lista prevazuta la lit. a), pe suport electronic;
c) facturile emise beneficiarilor, aferente achizitionarii autovehiculelor, in original si copii; dupa certificarea copiilor „conform cu originalul” de catre personalul Autoritatii, facturile prezentate in original se restituie producatorului validat;
d) declaratia pe propria raspundere, in forma autentificata de notarul public, prin care beneficiarul isi exprima in mod explicit optiunea de a achizitiona autovehiculul la expirarea perioadei de leasing, in cazul finantarii in baza unui contract de leasing financiar; in cazul beneficiarului unitate administrativ-teritoriala sau institutie publica, declaratia pe propria raspundere se completeaza, se semneaza si se stampileaza de catre reprezentantul legal;
e) certificatul de atestare fiscala privind obligatiile de plata ale producatorului validat catre bugetul de stat, emis de catre organul teritorial de specialitate al Ministerului Finantelor Publice, in termen de valabilitate la data depunerii cererii de decontare, in original sau copie legalizata;
f) certificatul de atestare fiscala privind impozitele si taxele locale si alte venituri ale bugetului local, emis de catre autoritatea publica locala in a carei raza teritoriala isi are sediul social producatorul validat, precum si certificatul de atestare fiscala emis de catre autoritatea publica locala in a carei raza teritoriala functioneaza punctul de lucru prin care sunt comercializate autovehicule, aflate in termen de valabilitate la data depunerii cererii de decontare, in original sau copii legalizate;
g) certificatul de atestare privind obligatiile producatorului validat la Fondul pentru mediu eliberat de catre Autoritate, in termen de valabilitate la data depunerii cererii de decontare, in original sau copie legalizata
(3) Lista beneficiarilor trebuie sa cuprinda date de identificare privind:
a) producatorul validat: denumirea, numarul de inregistrare in registrul comertului, codul de identificare fiscala, adresa sediului social, numarul de telefon (fix si mobil)/fax, adresa de e-mail;
b) beneficiarul persoana fizica: numele si prenume, codul numeric personal, tipul, seria si numarul actului de identitate, adresa de domiciliu, numarul de telefon (fix si mobil)/fax, adresa de e-mail; beneficiarul unitate administrativ-teritoriala sau institutie publica: denumirea, codul de identificare fiscala, adresa sediului, numarul de telefon (fix si mobil)/fax, adresa de e-mail;
c) autovehiculul achizitionat: marca, modelul, categoria de folosinta, sistemul de propulsie (hibrid/electric), numarul de identificare, anul fabricatiei;
d) seria, numarul si data facturii emise beneficiarului;
e) denumirea societatii de leasing, numarul si data perfectarii contractului, precum si perioada de leasing prevazuta in cuprinsul acestuia, in cazul finantarii in baza unui contract de leasing financiar;
f) indicativul judetului sau al municipiului Bucuresti, dupa caz, in a carui raza administrativ-teritoriala producatorul validat si beneficiarul au perfectat vanzarea-cumpararea autovehiculului;
g) indicativul judetului sau al municipiului Bucuresti, dupa caz, in a carui raza administrativ-teritoriala isi are, dupa caz, domiciliul sau sediul beneficiarul
(4) Responsabilitatea corectitudinii si realitatii datelor si/sau informatiilor inscrise in lista beneficiarilor apartine in integralitate producatorului validat
(5) Dupa verificarea corectitudinii si realitatii datelor si/sau a informatiilor inscrise in documentele depuse, Autoritatea procedeaza la decontare sau comunica producatorului validat motivul pentru care nu poate fi efectuata decontarea
(6) Decontarea se efectueaza in termenul prevazut prin contract
(7) Cu exceptia facturilor depuse in original, documentele prezentate de catre producatorul validat raman in pastrarea Autoritatii.
CAPITOLUL IV
Dispozitii finale
ARTICOLUL 15
Contestarea rezultatului
(1) Producatorul sau solicitantul al carui dosar de validare sau, dupa caz, dosar de acceptare a fost respins poate introduce contestatie la decizia Autoritatii
(2) Contestatia, formulata in scris, se depune la registratura Autoritatii in termen de 10 zile de la data comunicarii rezultatelor, respectiv de la data publicarii pe pagina de internet a Autoritatii a listei producatorilor sau proprietarilor respinsi
(3) Contestatia poate fi transmisa prin orice mijloc care asigura confirmarea receptionarii acesteia de catre Autoritate in interiorul termenului prevazut la alin. (2)
(4) La data receptionarii contestatiei, aceasta primeste de la registratura Autoritatii un numar unic de inregistrare
(5) Contestatia trebuie sa cuprinda:
a) atributele de identificare a contestatorului;
b) numarul unic de inregistrare atribuit de catre registratura Autoritatii dosarului de validare sau dosarului de acceptare, dupa caz;
c) obiectul contestatiei;
d) motivele de fapt si de drept pe care se intemeiaza;
e) dupa caz, numele si prenumele solicitantului sau numele si prenumele reprezentantului legal ori ale imputernicitului acestuia, semnatura si stampila
(6) Aprobarea componentei comisiei de solutionare a contestatiilor se face prin dispozitie a presedintelui Autoritatii
(7) Solutionarea contestatiei se face in termen de cel mult 20 de zile de la inregistrarea acesteia la registratura Autoritatii
(8) Comisia de solutionare a contestatiilor inainteaza Comitetului director propunerea de aprobare sau de respingere a contestatiei. In situatia admiterii contestatiei de catre Comitetul director, acesta inainteaza Comitetului de avizare propunerea de validare sau de acceptare, dupa caz.
ARTICOLUL 16
Pastrarea documentelor de catre Autoritate
(1) Autoritatea pastreaza documentele gestionate in conformitate cu legislatia in vigoare si normele sale interne
(2) Documentele depuse de catre producatorul sau solicitantul al carui dosar de validare ori dosar de acceptare, dupa caz, a fost aprobat nu se restituie. Pe baza de solicitare scrisa, Autoritatea poate elibera producatorului validat sau solicitantului acceptat copii ale documentelor depuse
(3) Pe baza de solicitare scrisa, Autoritatea poate restitui documentele depuse de catre producatorul sau solicitantul al carui dosar de validare ori dosar de acceptare, dupa caz, a fost respins
(4) Prin exceptie de la prevederile alin. (3), cererile de validare si cererile de finantare nu pot face obiectul restituirii.
ARTICOLUL 17
Responsabilitati privind gestionarea datelor cu caracter personal
(1) Autoritatea si producatorul validat raspund pentru gestionarea in conditiile legii a datelor cu caracter personal apartinand solicitantilor/beneficiarilor
(2) In vederea verificarii corectitudinii si realitatii datelor prezentate de catre solicitanti, Autoritatea poate incheia protocoale de colaborare cu alte institutii sau autoritati publice competente material si teritorial.
ARTICOLUL 18
Reguli de publicitate
(1) Orice demers publicitar efectuat de catre producatorul validat cu privire la comercializarea autovehiculelor prin efectul art. 10 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/2011, in orice forma si in orice mediu, trebuie sa specifice ca reducerile de pret sunt sustinute de catre Autoritate din Fondul pentru mediu
(2) Orice alta reducere de pret, sub orice denumire, promovata prin orice modalitate de catre producatorul validat, trebuie astfel prezentata incat sa nu fie generate confuzii intre aceasta si reducerea de pret prevazuta la art. 10 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/2011.
ARTICOLUL 19
Publicarea informatiilor relevante
(1) Toate datele, informatiile, instructiunile, comunicatele si alte documente relevante in legatura cu finantarea sustinuta din Fondul pentru mediu se publica pe pagina de internet a Autoritatii, www.afm.ro
(2) Singurele informatii si instructiuni valabile prezentate in mass-media referitoare la finantare sunt cele transmise sub forma de comunicate de presa din partea Autoritatii si/sau a autoritatii publice centrale pentru protectia mediului.
___
Nota AvocatNet.ro: Puteti consulta Anexele 1 – 6 in fisierul atasat.
Comentarii articol (0)