ONRC si Fiscul au simplificat formalitatile administrative privind infiintarea unei firme, astfel incat cererile de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social vor fi preluate de la oficiile registrului comertului, odata cu cererile de inregistrare avand ca obiect inmatriculari/schimbari de sediu social si vor fi transmise administratiilor finantelor publice, alaturi de actele doveditoare ale dreptului de folosinta depuse.
Noua procedura se aplica de luni, 6 februarie.
Prin urmare, administratiile finantelor publice vor emite si transmite la oficiile registrului comertului certificatele pentru spatiul cu destinatie de sediu social si adeverintele privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social, in termenele prevazute de Ordinul ANAF nr. 2.111/2010 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, modificat recent de Ordinul ANAF nr. 78/2012. Mai exact, conform Ordinului ANAF nr. 75/2012, certificatul de sediu social va fi eliberat in doar cateva ore, incepand din 2 februarie.
Ordinul precizeaza ca cererile de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social depuse in prima jumatate a programului de lucru se solutioneaza in aceeasi zi. In schimb, cererile depuse in a doua jumatate a programului de lucru se solutioneaza in prima jumatate a programului de lucru din ziua imediat urmatoare.
Asadar, persoanelor care vor sa porneasca o afacere li se va pune la dispozitie formularul “Cerere de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social” la ORC, solicitantii avand doar obligatia de a atasa timbrul fiscal corespunzator, in original.
“Consecinta directa a acestor masuri o reprezinta faptul ca perioada aferenta tuturor formalitatilor necesare infiintarii unei firme se comprima integral in termenul de 3 zile”, se arata in comunicatul de presa al ONRC.
Conform declaratiilor premierului, consilierul de stat Andreea Paul Vass va supraveghea cu atentie aplicarea noii proceduri. Totodata, consilierul precizase, intr-o postare pe blogul personal, ca Romania se afla pe locul 63 in lume din perspectiva usurintei de a deschide o afacere, fiind necesare aproximativ 10 zile pentru a inregistra firma (Vezi Anexa 1 in fisierul atasat), conform raportului Doing Business 2012.
“Astfel, incepand cu 6 februarie 2012 perioada de infiintare a unei societati va fi diminuata de la 10 zile la 3 zile (Vezi Anexa 2 in fisierul atasat). [..] Oficiul National al Registrului Comertului introduce un nou sistem informatic integrat, prin care antreprenorul poate depune toate documentele necesare infiintarii unei societati online, fara costuri financiare suplimentare si cu economie substantiala de timp. Antreprenorul va trebui sa se prezinte in persoana la Oficiile Registrului Comertului sau la notar doar pentru obtinerea specimenului de semnatura”, explica Andreea Paul Vass.
Aceasta mai precizeaza ca "Romania face astfel un pas urias pentru a se apropia de bunele practici europene. In urma acestor modificari, antreprenorul va economisi o uriasa cantitate de energie, de timp si de bani”.