o societate comerciala (neplatitoare de TVA ) inchiriaza o parte din spatiile pe care le detine in proprietate unei firme ce urmeaza sa se infiinteze pentru sediu social.
trebuie inregistrat undeva contractul?
Prin OUG nr. 54/2010 a fost introdusa obligatia ca la inmatricularea societatilor comerciale si la schimbarea sediului lor social sa fie prezentate Oficiului Registrului Comertului documentele:
-care atesta existenta dreptului de proprietate/folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social inregistrat la organul fiscal din cadrul ANAF in a carui circumscriptie se situeaza imobilul;
-emise de organul fiscal ca mai sus care sa certifice faptul ca pentru imobilul cu destinatie de sediu social nu a mai fost inregistrat un alt document ce atesta cedarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil (cu titlu oneros sau gratuit) ori existenta unor alte contracte prin care s-a cedat dreptul de folosinta asupra aceluiasi imobil, dupa caz (procedura de eliberare a certificatului de sediu social este cuprinsa in Ordinul ANAF nr. 108/2012). Pentru obtinerea certificatelor pentru spatiul cu destinatie de sediu social si a adeverintelor privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social, cei care vor sa infiinteze o societate comerciala nu se vor mai adresa AFP ci direct la ORC.
vezi: OUG 54/2010 si Legea 71/2011 pentru punerea în aplicare a Legii nr. 287/2009.