Executivul a aprobat, in sedinta de marti, un set de Hotarari de Guvern privind organizarea alegerilor pentru autoritatile administratiei publice locale din acest an.
Potrivit Legii administratiei publice locale nr.215/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, mandatul primarului, consilierului local, respectiv al presedintelui consiliului judetean si al consilierului judetean, este de patru ani.
Costurile totale estimate pentru pregatirea, organizarea si desfasurarea alegerilor sunt de 99,864 milioane de lei, fonduri alocate, printr-o HG aprobata marti, institutiilor centrale implicate in organizarea scrutinului: Ministerului Administratiei si Internelor, Secretariatului General al Guvernului, Autoritatii Electorale Permanente, Serviciului de Telecomunicatii Speciale.
Conform unui comunicat de presa al Guvernului, in perioada electorala, va functiona o Comisie de transparenta care va avea rolul de a supraveghea modul in care se vor efectua cheltuielile pentru organizarea alegerilor locale. Din comisie vor face parte: cate un reprezentant al fiecarui partid politic parlamentar, doi reprezentanti ai organizatiilor neguvernamentale, doi reprezentanti ai Clubului Roman de Presa si un reprezentant al Autoritatii Electorale Permanente.
"Totodata, avand in vedere constrangerile bugetare precum si necesitatea asigurarii intr-un termen cat mai scurt a fondurilor necesare bunei organizari si desfasurari a alegerilor, printr-o Ordonanta de Urgenta adoptata astazi (marti, 13 martie – n.red.) Guvernul a stabilit un mecanism de recuperare din bugetele locale a sumelor alocate MAI, pentru institutiile prefectului, din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului", se mai precizeaza in documentul de presa.
De asemenea, Guvernul a decis constituirea unor comisii tehnice la nivel central si judetean, respectiv la nivelul municipiului Bucuresti, pentru coordonarea organizarii alegerilor locale, din care vor face parte reprezentanti ai institutiilor publice implicate in organizarea si desfasurarea alegerilor. Comisia tehnica centrala va fi condusa de ministrul Administratiei si Internelor, iar comisiile tehnice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, vor fi coordonate de prefecti. La sedintele Comisiei tehnice centrale pot participa, in calitate de invitati, reprezentanti ai partidelor politice parlamentare, ai Clubului Roman de Presa, precum si ai organizatiilor neguvernamentale.
Calendarul scrutinului electoral
Potrivit informatiilor furnizate de Guvern, pana la 31 martie 2012 vor fi desemnati judecatorii din Biroul Electoral Central (BEC). Partidele si aliantele politice si organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale vor comunica BEC, pana in 10 aprilie, semnele electorale - urmand ca acestea sa fie aduse la cunostinta publicului - , iar pana la 1 mai vor fi adresate solicitarile pentru alocarea timpilor de antena.
Pana la 1 mai 2012 vor fi depuse candidaturile.
Campania electorala va incepe cu 30 de zile inainte de data desfasurarii alegerilor, respectiv in 11 mai, si se va incheia in data de 9 iunie, ora 7.00.
Procesul de votare din 10 iunie va incepe la ora 7.00 si se incheie la ora 21.00. In cazul turului al doilea de scrutin pentru alegerea primarului sau pentru alegerea presedintelui consiliului judetean, potrivit legii, acesta va avea loc la doua saptamani de la primul tur, respectiv, in 24 iunie 2012.
De asemenea, tot marti, printr-o Hotarare de Guvern, au fost numerotate circumscriptiile electorale judetene si a municipiului Bucuresti, numaratoarea facandu-se crescator in ordine alfabetica a denumirii judetelor. Exceptie a facut municipiul Bucuresti, care va fi circumscriptia electorala nr. 42.
Comentarii articol (6)