Elevii din clasele de liceu vor completa un chestionar referitor la structura examenului de bacalaureat incepand cu anul 2013, informeaza Ministerul Educatiei (MECTS) pe site-ul propriu. Chestionarul cuprinde 6 intrebari tematice si vizeaza inclusiv parintii liceenilor.
Potrivit MECTS, chestionarele trebuie completate de elevii claselor IX-XI si de parintii acestora pana la sfarsitul anului scolar in curs, 22 iunie.
Elevii si parintii vor raspunde la
6 intrebari referitoare la structura examenului de bacalaureat incepand cu anul 2013, iar rezultatele chestionarelor vor fi centralizate la nivelul fiecarei unitati de invatamant si transmise inspectoratelor scolare judetene/ Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti.
Acestea, la randul lor, le vor integra intr-un raport final si le vor pune la dispozitia MECTS pana la data de 26 iunie.
Inca de la inceputul lunii iunie, ministrul interimar al Educatiei, Liviu Marian Pop, a subliniat importanta acestor
consultari pe tema modificarii examenului de bacalaureat, deoarece pot genera idei constructive. Astfel ca, pe 13 iunie, ministrul a avut o intalnire cu peste 100 de reprezentanti ai elevilor de clasa a XI-a din liceele bucurestene, ce s-a desfasurat la Colegiul National "Gheorghe Lazar" din Capitala.
Elevii au fost chestionati in legatura cu structura si modalitatea de desfasurare a examenului de bacalaureat din 2013 si, in urma votului informal exprimat, majoritatea a votat pentru pastrarea actualei formule de desfasurare a examenului de bacalaureat.
Cateva zile mai tarziu, pe 16 iunie, Liviu Pop a sustinut o videoconferinta cu reprezentantii structurilor judetene ale Consiliului National al Elevilor (CNE) pentru a stabili daca se impune sau nu modificarea examenului de bacalaureat.
Intrebati, de asemenea, despre modalitatea de desfasurare a bacalaureatului din 2013, reprezentantii CNE au hotarat, in majoritate, pentru aplicarea prevederilor Legii Educatiei Nationale nr. 1/2011, ce stipuleaza o formula de evaluare diferentiata la sfarsitul clasei a XII-a, cu mentiunea ca modificarea vizata pentru 2016, respectiv trecerea la transdisciplinaritate, sa se faca treptat.
"Acesta este cel mai bun mod prin care pot fi identificate solutii constructive, in beneficiul tuturor actorilor implicati in sistemul romanesc de invatamant. Timpul este extrem de scurt, iar cea mai buna decizie va fi cea luata in beneficiul elevilor", a spus ministrul interimar al Educatiei.
Comentarii articol (0)