Ordinul MFP nr. 161/2015, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 130 din 20 februarie 2015 a modificat lista actelor ce pot fi comunicate online prin "Spatiul privat virtual", serviciu lansat anul trecut de ANAF.
Mai exact, actul normativ stabileste ca Fiscul va comunica contribuabililor prin "Spatiul privat virtual" doua noi decizii impunere, respectiv:
- Decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate precum si privind obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale (formular 260), pentru veniturile realizate incepand cu anul 2015;
- Decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor (formular 650) pentru veniturile realizate incepand cu anul 2015.
Recentele reglementari vin in conditiile in care ANAF putea comunica online pana acum doar decizii de impunere anuala aferente veniturilor realizate incepand cu anul 2013.
Mai mult decat atat, conform noilor dispozitii, contribuabilii pot solicita Fiscului prin "Spatiul privat virtual" istoricul actiunilor, precum si Registrul documentelor electronice comunicate. Pana acum, acest lucru nu era posibil.
Avand in vedere modificarile introduse de Ordinul MFP nr. 161/2015, prin intermediul serviciului "Spatiu privat virtual" pot fi comunicate in prezent urmatoarele acte:
A. Documente emise de organul fiscal si comunicate contribuabilului:
Automat:
- Decizii de impunere anuala aferente veniturilor realizate incepand cu anul 2013;
-
Decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate precum si privind obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale (formular 260), pentru veniturile realizate incepand cu anul 2015;
Decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor (formular 650) pentru veniturile realizate incepand cu anul 2015.
La cererea contribuabilului:
- Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de ... ;
- Nota obligatiilor de plata;
- Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori;
- Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin "Spatiul privat virtual".
B. Documente emise de contribuabil si comunicate organului fiscal:
- cerere privind Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de ... ;
- cerere privind Nota obligatiilor de plata;
- cerere privind Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori;
- Cerere privind „Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin "Spatiul privat virtual".
"Spatiul privat virtual" este disponibil gratuit, 24 de ore din 24, iar din decembrie 2014 poate fi accesat de contribuabilii din toata tara.
AvocatNet.ro a scris despre ce pasi trebuie sa urmati pentru a putea accesa serviciul "Spatiul privat virtual", precum si despre cum puteti rezolva problemele intampinate la inregistrare AICI si AICI.