Ce este Registrul de bani personali?
Registrul de bani personali este un document in care trebuie inscrisi banii personali ai angajatilor, adica sumele pe care le au la ei in timpul programului de lucru.
Cine trebuie sa intocmeasca Registrul de bani personali?
Operatorii economici care utilizeaza case de marcat trebuie sa constituie Registrul de bani personali, dupa cum se arata in OUG nr. 8/2015.
Firmele care nu utilizeaza case de marcat, dar incaseaza bani in numerar de la alte societati, pe baza de chitanta, trebuie sa intocmeasca Registrul de bani personali?
"Nu, obligatia este aplicabila doar operatorilor economici care utilizeaza case de marcat", a declarat pentru AvocatNet.ro Bogdan Costea, expert contabil si consultant fiscal la Viboal Findex.
Exista un model standard al Registrului de bani personali?
Da. Modelul Registrului de bani personali a fost aprobat prin Ordinul MFP nr. 513/2015 si reprezinta un caiet cu pagini A4, numeratote in ordine crescatoare. Puteti consulta documentul in fisierul atasat.
Registrul de bani personali are regim fiscal?
Nu, registrul nu are un regim fiscal special, se precizeaza intr-un document al Viboal FindEx, remis joi redactiei.
Cum se infiinteaza Registrul de bani personali?
Cea mai eficienta metoda de infiintare a registrului este achizitia unui caiet A4 din comert, cu cat mai multe file, informeaza Viboal FindEx.
Cine completeaza Registrul de bani personali?
Documentul se completeaza de catre personalul operatorului economic care isi desfasoara activitatea in unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, prevede Ordinul MFP nr. 513/2015.
Operatorii economici trebuie sa le faca angajatilor vreun instructaj cu privire la Registrul de bani personali?
Operatorii economici trebuie sa faca instructajele necesare pentru ca salariatii sa inteleaga ce li se cere, respectiv trebuie sa li se precizeze in fisele de post noile obligatii privind respectarea reglementarilor pentru utilizarea caselor de marcat fiscale, subliniaza Viboal FindEx.
Cand se completeaza Registrul de bani personali?
Angajatii trebuie sa completeze registrul zilnic, la inceputul programului de lucru, dispune legislatia actuala.
Ce informatii trebuie inscrise in Registrul de bani personali?
Potrivit modelului de registru aprobat de Ministerul Finantelor, angajatii trebuie sa completeze urmatoarele informatii:
- data inregistrarii: ziua, luna, anul;
- numele si prenumele;
- functia;
- suma de bani pe care o au la inceperea programului;
- ora inregistrarii;
- semnatura.
In situatia in care informatiile sunt completate gresit, se pot face modificari?
In Ordinul MFP nr. 513/2015 se mentioneaza ca documentul se completeaza de catre angajati fara stersaturi sau modificari si fara a lasa spatii neutilizate.
Operatorul economic va completa si el Registrul de bani personali?
Ultima pagina a documentului se semneaza, conform legislatiei in vigoare, de catre administratorul operatorului economic sau de catre persoana imputernicita de acesta.
Cine raspunde pentru corectitudinea datelor din Registrul de bani personali?
Operatorul economic raspunde de integritatea registrului si de completarea zilnica a acestuia de catre personalul sau, se precizeaza in legislatia autohtona.
Unde se pastreaza Registrul de bani personali?
Registrul de bani personali se pastreaza la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, se arata in aceeasi legislatie.
Cate Registre de bani personali poate avea un operator economic?
Un operator economic poate sa utilizeze un singur registru pentru fiecare unitate de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, se mentioneaza in Ordinul MFP nr. 513/2015.
Registrul de bani personali trebuie inregistrat la ANAF?
Registrul in sine nu se inregistreaza la ANAF, informeaza Viboal FindEx.
Daca registrul nu se inregistreaza la ANAF, atunci operatorul economic trebuie sa raporteze catre Fisc informatii referitoare la acest document?
Conform Ordinului MFP nr. 513/2015, operatorul economic notifica organului fiscal competent de administrare constituirea registrului, precizand data deschiderii acestuia si numarul de pagini, conform numerotarii acestora.
Exista un format standard pentru notificare?
Nu. Legislatia in vigoare nu prevede un format standard pentru acest document, insa AvocatNet.ro va pune la dispozitie un model de notificare, pe care il puteti consulta in fisierul atasat sau in acest articol.
Cum se depune notificarea?
Notificarea poate fi depusa direct la organul fiscal sau prin posta, cu confirmare-primire, ne-au precizat reprezentantii Biroului de Asistenta si Indrumare a Contribuabililor, din cadrul ANAF.
Cand este termenul limita pentru depunerea acestei notificari?
8 mai este ultima zi pentru depunerea notificarii catre Fisc, dupa cum ne-au spus sursele citate.
Registrul de bani personali trebuie prezentat la controlul ANAF?
Da. Legislatia in vigoare stabileste ca documentul se prezinta la organele de control.
Ce trebuie sa faca operatorii economici atunci cand termina Registrul de bani personali?
La terminarea unui registru, trebuie reluata aceeasi procedura de notificare la ANAF in termen de cinci zile lucratoare de la data terminarii registrului vechi si infiintarii noului registru, se mentioneaza in documentul Viboal FindEx.
Cum sunt sanctionati operatorii economici care nu au Registrul de bani personali?
Cei care la ora inceperii programului de lucru nu asigura inregistrarea sumelor de bani detinute de personal in Registrul de bani personali risca amenda de 9.000 lei.