Începând din primăvara anului 2015, consumatorii au dreptul să se bucure gratuit de bunurile sau serviciile pentru care firmele refuză emiterea și înmânarea bonului fiscal. Regula a fost introdusă cu mult tam-tam prin Ordonanța Guvernului nr. 10/2015.
„În cazul în care operatorii economici (...) refuză emiterea și înmânarea bonului fiscal clientului (...), acesta din urmă are dreptul de a beneficia de bunul achiziționat sau de serviciul prestat fără plata contravalorii acestuia”, dispune actul normativ.
Regula se aplică în cazul tuturor firmelor care vând bunuri cu amănuntul sau prestează servicii direct către consumatori, acestea fiind obligate să folosească aparate de marcat electronice fiscale.
Însă există și o excepție. Mai exact, consumatorii nu pot beneficia gratuit de bunuri sau servicii dacă se defectează aparatele de marcat. Într-o asemenea situație, clienții trebuie să primească chitanțe sau facturi.
Totuși, raportându-ne la realitate, există șanse destul de mici ca unui consumator să i se refuze înmânarea bonului fiscal înainte ca acesta să achite deja bunurile sau serviciile. Aceasta a fost principala critică adusă măsurii introduse la acel moment de Guvernul condus de Victor Ponta.
Dacă ţi-a plăcut această curiozitate legislativă, mai avem şi altele. Le găseşti pe toate aici.
Comentarii articol (4)