Buna ziua. Am o intrebare la dvs. Eu inchiriez garsoniere in regim hotelier si am multi clienti (majoritatea) persoane fizice. Pana acum am emis pt fiecare factura + chitanta. Este legal sau imi trebuie neaparat casa de marcat mobila?
Dv inchiriati spatiu cu destinatia de locuinta in calitate de persoana fizica sau juridica ?
Actul normativ care reglementeaza utilizarea si aspectele importante cu privire la casele de marcat este OUG nr. 28/1999, cu modificarile si completarile ulterioare.
Daca prin activitatea dv incasati , integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunteti obligat sa utilizati aparate de marcat electronice fiscale cu scopul de a elibera bonul fiscal.
Daca va incadrati in categoria persoanelor obligate sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale, este interzis sa inmanati clientilor documente care atesta plata contravalorii bunurilor achizitionate sau serviciilor prestate, altele decat bonurile fiscale, cu exceptia situatiei in care casa se defecteaza
Regula generala este ca daca vinzi bunuri sau prestezi servicii direct catre populatie ai obligatia de a detine aparat de marcat.
Potrivit OUG nr 20/2017,incepand cu data de 01 iunie 2018, firmele mijlocii si mari vor fi obligate sa utilizeze case de marcat cu jurnal electronic.,astfel ca, entitatile juridice trebuie sa renunte la casele de marcat cu jurnal pe suport de hartie si sa achizitioneze case de marcat care sa memoreze tranzactiile intr-un jurnal electronic.
Am si eu o problema ma un PFA cu activitate in cultivarea si comercializarea legumelor.
Problema este ca comercializez in piata cu amanuntu si mie îmi trebuie facturi pe legume cum procedez ? Cui pot intocmi facturi fara sa fiu nevoit sa iau casa de marcat?
multumesc.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.