Va multumesc pentru detaliere si raspunsul targetat.
Intradevar, scenariul meu particular este cel prezentat de dumneavoastra.
Iata ce raspuns am primit de la o banca: ""este considerata o investitie in grup"" (in care eu, asociat unic al firmei PJ formez un grup cu mine, PF, detinator al imobilului...Si ca atare ei sunt ""reticenti"" fata de astfel de investitii...
Mie mi s-a parut un argument putin ""in decor"" fata de scopul bancar al sustinerii unei investii pe PJ (realizarea de profit), cu atat mai mult cu cat ei s-au aratat de acord sa finanteze achizitia unui
imobil pe PJ (deci tot investitia firmei mele) dar de la alta PF (eventual la un pret mai mare), in conditiile in care firma mea contribuie cu 30% la totalul necesar tranzactiei ( la fel ca si in cazul initial)...Singura explicatie pare a fi faptul ca finantarea unei investitii ""in grup"" (ca mai sus) este ca aceasta ar fi "mult mai riscanta" decat cea in care PJ achizitioneaza un imobil din piata, nu de la mine, PF...
Intrebarea mea este "de ce ar putea exista acest punct de vedere al bancii"...In mod normal, pe banca ar trebui sa o intereseze siguranta ca firma mea returneaza creditul, in ratele convenite, nu proprietarul imobilului achizitionat (eu, PF)...
Si raspunsul la intrebarea ipotetica a bancii, pe care o ridicati dvs: "este o investitie pe care mi-o permit, nu ma ajuta
in procesele prin care fac bani in firma, neaparat, dar e o investitie (pentru care si solicit creditul)..." Si companiile fac investitii (cand si le pot permite)...In cazul meu este o oportunitate simpla de a ma recapitaliza eu (PF) cu banii pe care
i-am investit in imobil in decursul timpului cat am lucrat ca angajat si actionar in firma mea, iar acum as vrea sa am lichidatea necesara achizitiei unui alt imobil ca PF...
Multumesc inca o data pentru raspuns, sper sa detaliati in continuare...
Va rog sa ma ajutati cu sugestii pentru rezolvarea urmatoarei probleme:
-Am cumparat un apartament 3 camere,parter, ce fusese anterior modificat, in 2002.
-Modificarile in cauza erau doua: living marit prin eliminare pereti intre sufragerie
si bucatarie si extindere spatiu util in zona bucatariei cu 1.2mX6.5m avand dedesupt
spatiu liber apartinand subsolului blocului, adiacent ghenei de gunoi.
-Cand am cumparat apartamentul nu am verificat atent releveul de cadastru, unde aceste modificari nu fusesera inregistrate; adica l-am cumparat in baza releveului initial pe care il avusese apartamentul.
-In acest an am initiat un proces de intrare in legalitate si am solicitat autorizatii de constructie pentru modificari.
-Pentru modificarea de extindere suprafata utila mi s-a refuzat eliberarea autorizatiei
pe motivul ca modificarea respectiva nu se putea autoriza, avand dedesuptul planseului de extindere spatiu gol, deci planseul nu este securizat corespunzator prin
suporti de sustinere. Pentru prima modificare am obtinut autorizatie si totul e OK.
-In aceste conditii mi s-a refuzat actualizarea schitei de releveu de catre inginerul topo, pe motiv ca trebuie prinsa si modificarea care aduce un plus de aprox.8mp
la suprafata apartamentului.
-Am solicitat si obtinut o adeverinta din partea Asociatiei de Proprietari care atesta
faptul ca la data cumpararii apartamentul avea modificarile facute si asa a fost cumparat de catre mine.
-In final, nu reusesc sa includ aceste modificari in releveul de apartament si sa actualizez cadastrul acestuia. Mi s-a sugerat sa revin la situatia initila dinaintea
extinderii, solutie pe care o exclud intrucat: presupune o investitie mare, eliminarea
unei centrale de apartament ce se gaseste in spatiul extins, iar valoarea apartamentului se va diminua cu aprox 10000 euro fata de cea de acum.
Cu alte cuvinte, platesc aprox 5000 euro sa imi scad valoarea apartamentului cu
10000 euro ;)...Exclus !.
Va rog sa ma ajutati cu sugestii cum as putea sa includ cele doua modificari in
releveul actualizat al apartamentului si sa ii actualizez inregistrarea cadastrala,
avand doar autorizatia de constructie pentru prima modificare.
Va multumesc anticipat...
Am urmarit cu interes ce s-a clarificat pana acum pe acest topic si vreau sa va multumesc pentru aceasta, in primul rand.
Situatia mea este diferita de ce s-a discutat si anume: doresc sa achizitionez un auto pe PFA, aflat in proprietatea unui SRL.Atat PFAul (eu) cat si SRLul sunt platitori de TVA, deci factura de achizitie a autoturismului contine TVA. Este acest TVA deductibil pentru PFA?
Mentionez ca acesta este primul autorism achizitionat ca PFA.
Multumesc anticipat.