Revin cu noi explicatii.
Furnizorul din Austria a emis 3 facturi catre PF din Romania ( in antet era scris furnizorul si reprezentantul fiscal din Romania, cu codul fiscal RO ).In fiecare factura se mentiona in EURO valoarea utilajului, iar TVA era exprimata in RON.Am verificat si am constatat ca PF a efectuat 2 plati, una in EURO si una in RON ( la cea in RON in dispozitia de plata externa era scris "cv TVA din facturile 1,2 si 3", catre furnizorul din Austria.Urmare a inscrisului din factura la antet, am luat legatura cu reprezentantul fiscal al furnizorului din Austria, care are sediul in Bucuresti si este inregistrat in scopuri de TVA.Ei mi-au dat documente care atesta ca REPREZENTANTUL FISCAL al furnizorului din Austria, a inregistrat TVA colectat in aceeasi suma cu cea platita furnizorului din Austria de catre PF.Consider ca este anormal ca PF sa plateasca din nou TVA catre statul roman + majorarile aferente, in conditiile in care o alta societate din Romania ( in speta reprezentantul fiscal al furnizorului din Austria ), si-a inregistrat acest TVA ca TVA colectata.
In ceea ce priveste documentele de provenienta,acest PF a contractat aceste utilaje prin intermediul unui program SAPARD,va puteti inchipui ca aceste documente au fost verificate si re - verificate de nu stiu cite ori.Personal l-am intrebat pe patronul PF si mi-a spus ca aceste utilaje le-a primit la Roman,fiind aduse de catre o societate, dar ca proces verbal de predare - primire, la predator a figurat tot timpul furnizorul din Austria.Nici nu putea altfel, deoarece daca figura alta firma, cei de la Sapard nu ar fi luat in evidenta un astfel de document.
Multumesc si astept un raspuns.
PS Multumesc pentru raspunsurile care mi le-ati dat pina acum.
Buna ziua.
Pe scurt, un PF a achizitionat din Austria in mai 2007,niste utilaje agricole de aproximativ 42.000 euro,in cadrul unui program Sapard.Pe linga acesti bani a mai achitat si suma de 27.000 RON catre furnizorul din Austria reprezentind TVA aferenta facturilor cu utilaje.La acea vreme PF nu era platitor de TVA. Ceea ce este important este faptul ca furnizorul din Austria a avut reprezentant fiscal in Romania, cu cod RO si care a evidentiat in decontul de TVA la TVA colectata, suma de 27.000 RON care a fost achitata de PF catre furnizorul din Austria.Mentionez si faptul ca utilajele au fost livrate din Romania,respectiv Bucuresti catre PF.( probabil ca le avea pe stoc reprezentantul fiscal), dar nu am nici un document care sa ateste acest fapt.Am certificat EUR 1, am proces verbal de predare - primire, dar semnat de furnizorul din Austria.
Problema e ca, ulterior PF a devenit platitor de TVA, si eu ca orice economist am procedat la ajustarea TVA, si am depus o cerere de rambursare de TVA.Urmare acestui fapt, organul de control constata niste lucruri total anapoda,in sensul ca imi pune la plata si suma de 27.000 RON si penalitati de intirziere de la data cind PF trebuia sa se inregistreze in scopuri de TVA pentru achizitii intracomunitare.Acum stau si ma intreb : daca eu am achitat statului roman TVA ( chiar si prin intermediar - in speta REPREZENTANTUL FISCAL ) de ce sa fiu pus in postura sa mi se calculeze si TVA de plata si penalitati de intirziere ?Inteleg sa fiu amendat ca nu m-am inregistrat in scopuri de TVA, dar sa fiu pus la plata mi se pare aiurea.Va rog sa ma ajutati cu ceva care sa pot contracara aiurelile organului de control
Multumesc.