Buna ziua. Administrez o statie PECO de un an de zile. Obiectul de activitate este comercializarea en-detail de carburanti auto (benzina si motorina). Firma este inregistrata la Autoritatea Nationala a Vamilor. Livrarile la pompa se fac prin intermediul unui sistem de gestiune agreat de finante, la care este atasata o casa de marcat. Am 2 posibilitati de emitere a bonurilor la casa de marcat. Prima, pentru persoane fizice este prin emiterea bonurilor fiscale cu incasare numerar si a doua, prin modul pentru persoane juridice cu care am contract, cu emiterea de catre casa de marcat a unui bon nefiscal, cu incasare 0, dar pe care apare cantitatea de combustibil livrata. Aceste bonuri nefiscale sunt insotite de un aviz de expeditie pentru livrarea respectiva, conform legii. La sfarsitul lunii se emit facturi corespunzatoare fiecarui client persoana juridica, prin cumularea avizelor de expeditie. Deci eu inregistrez in contabilitate livrarile de combustibil prin Z-tul emis de casa de marcat in fiecare zi cu valoarea livrarilor cu inacasare numerar pentru persoane fizice si prin facturile emise catre persoanele juridice.
Intrebarea mea este urmatoarea: Prin ce documente se incaseaza, conform legii, facturile de combustibili emise catre personale juridice? Pana acum eu emiteam chitante de incasare numerar pana in 5000 ron, pe care le inregistram in reg de casa.
Imi puteti indica si cadrul legal?
Va multumesc.
Va rog sa ma lamuriti ce inregistrari contabile se fac la vanzarea de apartamente in rate.
Am urmatorul caz: s-a cumparat o cladire cu 2 etaje, care s-a consolidat si la care s-a mai adaugat un etaj + mansarda. Constructia nu este finalizata si se executa cu o firma de constructii. Inca nu se cunosc costurile efective ale acestui proiect. Intre timp, au inceput sa se faca contracte pentru anumite apartamente, prin care s-a stabilit ca cumparatorii sa plateasca un avans urmat de cate o rata lunara pana la achitarea totala a apartamentului (pretul acestor apartamente s-a stabilit in aceste contracte). In fiecare luna, pentru cumparatorii care au platit ratele si avansurile s-au intocmit facturi si chitante.
Cum trebuie evidentiate in contabilitate aceste inregistrari daca inca nu se poate face nici macar receptia finala a vreunui apartament.
Va multumesc.
Dati-mi o lamurire. De unde ati tras concluzia ca pana la 31 dec 2009 nu platesc imp forfetar? Firma mea e infiintata la 5 dec 2008, dar nu am avut pana acum cifra de afaceri.
Nu ma intelegeti gresit. Mi-as dori sa fie asa cum spuneti, dar vreau si eu sa vad scrisa aceasta situatie undeva intr-o hotarare ceva...
La Adm Fin mi-au spus ca daca am zero cifra de afaceri la 31 dec 2008, trebuie sa platesc impozit forfetar.
Va multumesc pentru sustinere.
Stiu care sunt procedurile de suspendare a unei firme. Anul acesta am suspendat 2 SRL-uri la care eram angajat ca si contabil.
Pentru firma asta care am infiintat-o la 5 dec 2008 nu doresc suspendare.
Eu vreau sa dau drumul la o afacere pe bune, sa fac cifra de afaceri mare, ca sa sprijin guvernul acesta deosebit cu bani din numeroasele taxe si impozite pe care trebuie sa le platim.
De aceea pana acum am facut cheltuieli si am umblat dupa numeroase avize si acorduri, urmand a incepe afacerea dupa ce totul va fi legal. Asta in cel mult o luna cu voia lui Dumnezeu, pentru ca functionarii publici n-as putea spune ca sunt asa interesati.
Am citit atent OUG nr. 34/2009, dar as dori sa ma indrumati catre niste precizari ale Guvernului la aceasta ordonanta, sau catre norme de aplicare. Vreau sa vad specificat undeva cazul meu, negru pe alb. Dupa cum ati spus, am intrebat la Adm Fin, unde intr-adevar este mare "ceata" legat nu numai de cazul meu, ci in general.
Vreau sa ridic o problema care nu stiu daca a mai fost abordata.
Mi-am infiintat un S.R.L. anul trecut, mai exact pe data de 5 decembrie 2008 este inregistrata la Reg Com.
Pana la data de 31 dec 2008 nu am desfasurat nici un fel de activitate. Ca urmare anul acesta nu am depus bilant pentru 2008, ci am depus o declaratie pe proprie raspundere ca nu am avut activitate in 2008 (adica sunt inregistrat cu 0), la Adm Fin.
Mentionez ca nici anul acesta nu am facut cifra de afaceri, ci doar cheltuieli necesare pornirii afacerii.
Intrebarea este: platesc sau nu impozit forfetar? Ministru Pogea se lauda ca firmele aflate in start-up, adica care au facut doar cheltuieli de la inmatriculare si nu au avut cifra de afaceri, nu platesc acest impozit. E adevarat?