Discutam de un brand extrem de cunoscut la nivel international in domeniul IT.
Politica acestora ce se regaseste si pe site-ul oficial este sa foloseasca piese "refurbished" la reparatii.
Va multumesc pentru raspuns.
Din informatiile pe care le am, OPC nu primeste sesizari decat de la persoane fizice, dar actele ce probeaza fapta (factura, fise service) sunt pe persoana juridica.
In plus, aici exista o relatie intre:
1. producator (acesta furnizeaza piesele de schimb)
2. distribuitor - reparator autorizat (acesta face interventiile in service cu piesele primite de la producator
3. client persoana juridica
Eu ca si client am relatii contractuale cu distribuitorul, cel care mi-a vandut produsul. Acesta a facut interventiile in garantie cu piesele primite de la producator.
Cine poarta raspunderea in acest caz, si pe cine pot actiona in instanta?
Dupa defectarea unui produs de mai multe ori in interval de cateva saptamani (a cedat aceeasi piesa inlocuita) am aflat ca la reparatii se folosesc piese folosite.
Legislatia romana spune in legea 449/2003 la articolul 11, alin.5 (introdus prin art. I pct. 5 din O.U.G. nr. 174/2008)
(5) În cazul repararii produsului, în acesta vor fi montate numai piese noi.
Din pacate, aceasta lege este valabila doar pentru consumatori persoane fizice.
Exista posibilitatea ca OPC sa se auto-sesizeze tinand cont ca discutam de un producator de talie mondiala care practica aceasta politica pe tot teritoriul Romaniei?
Am posibilitatea de a obtine daune-penalizari in cazul in care ii actionez in instanta?
Ce alta cai de atac exista?