Dupa defectarea unui produs de mai multe ori in interval de cateva saptamani (a cedat aceeasi piesa inlocuita) am aflat ca la reparatii se folosesc piese folosite.
Legislatia romana spune in legea 449/2003 la articolul 11, alin.5 (introdus prin art. I pct. 5 din O.U.G. nr. 174/2008)
(5) În cazul repararii produsului, în acesta vor fi montate numai piese noi.
Din pacate, aceasta lege este valabila doar pentru consumatori persoane fizice.
Exista posibilitatea ca OPC sa se auto-sesizeze tinand cont ca discutam de un producator de talie mondiala care practica aceasta politica pe tot teritoriul Romaniei?
Am posibilitatea de a obtine daune-penalizari in cazul in care ii actionez in instanta?
Ce alta cai de atac exista?
Buna ziua !
OPC nu se autosesizeaza. Această instituţie desfaşoară controale in urma cărora poate aplica sancţiuni, in cazul in care constată nereguli.OPC-ul îl puteţi sesiza dvs. printr- o plângere în care prezentaţi situaţia.
Puteti acţiona in instanţă firma, puteţi solicita daune , dar inainte sesizaţi OPC- ul .
Vorbind de alte alte căi de atac, vă mai pot sugera şi introducerea unei plângeri penale impotriva angajaţilor ce se fac vinovaţi de montarea unor piese second hand, in măsura în care aceştia săvârşesc fapta cu intenţie. Bineînţeles ca atunci când vorbim de acţiune in instanţă si plângere penală, trebuie să aduceţi şi probe.
Cu stima !
Va multumesc pentru raspuns.
Din informatiile pe care le am, OPC nu primeste sesizari decat de la persoane fizice, dar actele ce probeaza fapta (factura, fise service) sunt pe persoana juridica.
In plus, aici exista o relatie intre:
1. producator (acesta furnizeaza piesele de schimb)
2. distribuitor - reparator autorizat (acesta face interventiile in service cu piesele primite de la producator
3. client persoana juridica
Eu ca si client am relatii contractuale cu distribuitorul, cel care mi-a vandut produsul. Acesta a facut interventiile in garantie cu piesele primite de la producator.
Cine poarta raspunderea in acest caz, si pe cine pot actiona in instanta?
Discutam de un brand extrem de cunoscut la nivel international in domeniul IT.
Politica acestora ce se regaseste si pe site-ul oficial este sa foloseasca piese "refurbished" la reparatii.