avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1072 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... garantii - persoana juridica - reparatii folosind ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

garantii - persoana juridica - reparatii folosind piese folosite

Dupa defectarea unui produs de mai multe ori in interval de cateva saptamani (a cedat aceeasi piesa inlocuita) am aflat ca la reparatii se folosesc piese folosite.
Legislatia romana spune in legea 449/2003 la articolul 11, alin.5 (introdus prin art. I pct. 5 din O.U.G. nr. 174/2008)
(5) În cazul repararii produsului, în acesta vor fi montate numai piese noi.
Din pacate, aceasta lege este valabila doar pentru consumatori persoane fizice.
Exista posibilitatea ca OPC sa se auto-sesizeze tinand cont ca discutam de un producator de talie mondiala care practica aceasta politica pe tot teritoriul Romaniei?
Am posibilitatea de a obtine daune-penalizari in cazul in care ii actionez in instanta?
Ce alta cai de atac exista?
Cel mai recent răspuns: catalin.andronic , utilizator 15:35, 23 Octombrie 2009
Buna ziua !
OPC nu se autosesizeaza. Această instituţie desfaşoară controale in urma cărora poate aplica sancţiuni, in cazul in care constată nereguli.OPC-ul îl puteţi sesiza dvs. printr- o plângere în care prezentaţi situaţia.
Puteti acţiona in instanţă firma, puteţi solicita daune , dar inainte sesizaţi OPC- ul .
Vorbind de alte alte căi de atac, vă mai pot sugera şi introducerea unei plângeri penale impotriva angajaţilor ce se fac vinovaţi de montarea unor piese second hand, in măsura în care aceştia săvârşesc fapta cu intenţie. Bineînţeles ca atunci când vorbim de acţiune in instanţă si plângere penală, trebuie să aduceţi şi probe.
Cu stima !

Va multumesc pentru raspuns.
Din informatiile pe care le am, OPC nu primeste sesizari decat de la persoane fizice, dar actele ce probeaza fapta (factura, fise service) sunt pe persoana juridica.
In plus, aici exista o relatie intre:
1. producator (acesta furnizeaza piesele de schimb)
2. distribuitor - reparator autorizat (acesta face interventiile in service cu piesele primite de la producator
3. client persoana juridica

Eu ca si client am relatii contractuale cu distribuitorul, cel care mi-a vandut produsul. Acesta a facut interventiile in garantie cu piesele primite de la producator.
Cine poarta raspunderea in acest caz, si pe cine pot actiona in instanta?
Într-adevăr legislaţia se nu se referă la persoanele juridice.Oricum este bine că sesizaţi această problemă şi ar fi interesant dacă aţi exemplifica.
Discutam de un brand extrem de cunoscut la nivel international in domeniul IT.
Politica acestora ce se regaseste si pe site-ul oficial este sa foloseasca piese "refurbished" la reparatii.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Inlocuirea unui produs care nu a putut fi reparat EPurpl3 EPurpl3 Buna ziua, am o problema cu un produs cu care am fost in service de mai multe de 4 ori fara nici nu rezultat. Este evident ca nu poate fi reparat iar eu as ... (vezi toată discuția)
Garantie laptop - inlocuire sau reparatie ? akatistu akatistu Buna ziua. Am cumparat un laptop de la firma X (distribuitor) din Bucuresti, prin curier rapid (eu locuiesc in Cluj). Am intampinat cateva probleme cu el ... (vezi toată discuția)
Dreptul la asigurarea in romania a service-ului pentru un produs cumparat in romania laur50 laur50 Am cumparat in Romania un ultrabook care s-a defectat la 3 zile de cand a iesit din garantie. Nici vanzatorul si nici reprezentanta in Romania a ... (vezi toată discuția)