Art. 17. - Consumatorul trebuie să informeze vânzătorul despre lipsa de conformitate în termen de două luni de la data la care a constatat-o.
Buna ziua.
Am cumparat un laptop de la firma X (distribuitor) din Bucuresti, prin curier rapid (eu locuiesc in Cluj).
Am intampinat cateva probleme cu el inca din primul moment, dar am avut nevoie prea mare de laptop, la acel moment, si de atunci pana acum.
L-am trimis in garantie (cu greu, ca ziceau sa ma duc la nu stiu ce distribuitori si alte chestii).
Laptopul a fost cumparat in 16.12.2010, si l-am trimis in garantie in 05.05.2011 (inca nu sunt 6 luni).
Intrebarea mea este urmatoarea (dupa ce am citit si legea 449/2003, si OUG 174/2008):
-pot sa cer DIRECT inlocuirea produsului cu unul nou si sigilat?
-(daca nu pot sa cer direct inlocuirea produsului) pot sa cer reparatia cu piese noi (cum scrie in lege) si sa cer trimiterea cutiilor pieselor ? (deoarece nu vreau sa ma trezesc peste 10 zile ca se strica, si la trimiterea in garantie sa imi spuna ca "stii, tu ai deschis produsul si l-ai stricat" - si pot sa spuna asta, pt ca laptopul nu il mai pot resigila dupa ce schimba piesele)
-dupa 14 zile, pot sa cer returnarea banilor ? sau pot sa ii cer mai devreme daca imi spun ca nu pot sa inlocuiasca produsul, sau sa puna piese noi ?
Precizez ca starea laptopului meu (trimis in garantie) este 10/10, l-am folosit pt proiectare, pe birou, 0 zgarieturi, 0 urme, 0 lovituri. Si nu vreau sa imi trimita un jeg de laptop refurbished de 10 milioane luat second.
Conform Legii 449/2003 puteati sa lasati laptopul spre reparare la vanzator, in cazul dvs. distribuitorul) care era obligat sa-l preia si sa-l trimita spre reparare.
Primul raspunzator in fata consumaorului este vanzatorul. Daca dvs. ati acceptat sa -l trimiteti la Cluj este treaba dvs. pe viitor sa cititi cu atentie legea garantiilor.
Art. 10. - În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire.
Data viitoare invocati art. 10 din 449/2003 cand refuzavanzatorul sa preia produsul. In cazul care o tine pe a lui mergeti la OPC si formulati reclamatie.
Nu uitati sa va prelungeasca perioada in certificatul de garantie atat timp cat produsul nu a functionat. ( din momentul cand ati notificat vanzatorul pana la intrarea in posesie sau cand sunteti notificat sa-l ridicati).
Am spus asta deoarece sunt si persoane care reuza sa -l ridice cand sunt notificati si se duc cand au ei chef urmand ca dupa aceea sa ceara prelungirea garantiei ceea ce nu este corect.
~ final discuție ~