avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 917 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Garantie laptop - inlocuire sau reparatie ?
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Garantie laptop - inlocuire sau reparatie ?

Buna ziua.
Am cumparat un laptop de la firma X (distribuitor) din Bucuresti, prin curier rapid (eu locuiesc in Cluj).
Am intampinat cateva probleme cu el inca din primul moment, dar am avut nevoie prea mare de laptop, la acel moment, si de atunci pana acum.
L-am trimis in garantie (cu greu, ca ziceau sa ma duc la nu stiu ce distribuitori si alte chestii).
Laptopul a fost cumparat in 16.12.2010, si l-am trimis in garantie in 05.05.2011 (inca nu sunt 6 luni).
Intrebarea mea este urmatoarea (dupa ce am citit si legea 449/2003, si OUG 174/2008):
-pot sa cer DIRECT inlocuirea produsului cu unul nou si sigilat?
-(daca nu pot sa cer direct inlocuirea produsului) pot sa cer reparatia cu piese noi (cum scrie in lege) si sa cer trimiterea cutiilor pieselor ? (deoarece nu vreau sa ma trezesc peste 10 zile ca se strica, si la trimiterea in garantie sa imi spuna ca "stii, tu ai deschis produsul si l-ai stricat" - si pot sa spuna asta, pt ca laptopul nu il mai pot resigila dupa ce schimba piesele)
-dupa 14 zile, pot sa cer returnarea banilor ? sau pot sa ii cer mai devreme daca imi spun ca nu pot sa inlocuiasca produsul, sau sa puna piese noi ?

Precizez ca starea laptopului meu (trimis in garantie) este 10/10, l-am folosit pt proiectare, pe birou, 0 zgarieturi, 0 urme, 0 lovituri. Si nu vreau sa imi trimita un jeg de laptop refurbished de 10 milioane luat second.
Cel mai recent răspuns: ContSters158230 , utilizator 12:37, 17 Mai 2011
Nu e clar, ce nu merge la laptop? E luat pe persoana fizica? Vedeti ca tot Legea 449/2003 precizeaza

Art. 17. - Consumatorul trebuie să informeze vânzătorul despre lipsa de conformitate în termen de două luni de la data la care a constatat-o.


In legatura cu repararea cu piese noi, cred ca va pot refuza sa va trimita ambalajele (unele piese noi vin fara ambalaje de altfel), dar ar raspunde contraventional cu amenda daca instaleaza componente second-hand, daca sesizati ANPC.
Ultima modificare: Sâmbătă, 7 Mai 2011
eumarian, utilizator
akatistu a scris:

Buna ziua.
Am cumparat un laptop de la firma X (distribuitor) din Bucuresti, prin curier rapid (eu locuiesc in Cluj).
Am intampinat cateva probleme cu el inca din primul moment, dar am avut nevoie prea mare de laptop, la acel moment, si de atunci pana acum.
L-am trimis in garantie (cu greu, ca ziceau sa ma duc la nu stiu ce distribuitori si alte chestii).
Laptopul a fost cumparat in 16.12.2010, si l-am trimis in garantie in 05.05.2011 (inca nu sunt 6 luni).
Intrebarea mea este urmatoarea (dupa ce am citit si legea 449/2003, si OUG 174/2008):
-pot sa cer DIRECT inlocuirea produsului cu unul nou si sigilat?
-(daca nu pot sa cer direct inlocuirea produsului) pot sa cer reparatia cu piese noi (cum scrie in lege) si sa cer trimiterea cutiilor pieselor ? (deoarece nu vreau sa ma trezesc peste 10 zile ca se strica, si la trimiterea in garantie sa imi spuna ca "stii, tu ai deschis produsul si l-ai stricat" - si pot sa spuna asta, pt ca laptopul nu il mai pot resigila dupa ce schimba piesele)
-dupa 14 zile, pot sa cer returnarea banilor ? sau pot sa ii cer mai devreme daca imi spun ca nu pot sa inlocuiasca produsul, sau sa puna piese noi ?

Precizez ca starea laptopului meu (trimis in garantie) este 10/10, l-am folosit pt proiectare, pe birou, 0 zgarieturi, 0 urme, 0 lovituri. Si nu vreau sa imi trimita un jeg de laptop refurbished de 10 milioane luat second.

Dupa ce va schimba piesele sunt obligati sa va sigileze din nou produsul.
Conform Legii 449/2003 puteati sa lasati laptopul spre reparare la vanzator, in cazul dvs. distribuitorul) care era obligat sa-l preia si sa-l trimita spre reparare.
Primul raspunzator in fata consumaorului este vanzatorul. Daca dvs. ati acceptat sa -l trimiteti la Cluj este treaba dvs. pe viitor sa cititi cu atentie legea garantiilor.

Art. 10. - În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire.

Data viitoare invocati art. 10 din 449/2003 cand refuzavanzatorul sa preia produsul. In cazul care o tine pe a lui mergeti la OPC si formulati reclamatie.
Nu uitati sa va prelungeasca perioada in certificatul de garantie atat timp cat produsul nu a functionat. ( din momentul cand ati notificat vanzatorul pana la intrarea in posesie sau cand sunteti notificat sa-l ridicati).
Am spus asta deoarece sunt si persoane care reuza sa -l ridice cand sunt notificati si se duc cand au ei chef urmand ca dupa aceea sa ceara prelungirea garantiei ceea ce nu este corect.
maximavocat a scris:

Conform Legii 449/2003 puteati sa lasati laptopul spre reparare la vanzator, in cazul dvs. distribuitorul) care era obligat sa-l preia si sa-l trimita spre reparare.
Primul raspunzator in fata consumaorului este vanzatorul. Daca dvs. ati acceptat sa -l trimiteti la Cluj este treaba dvs. pe viitor sa cititi cu atentie legea garantiilor.

Art. 10. - În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire.

Data viitoare invocati art. 10 din 449/2003 cand refuzavanzatorul sa preia produsul. In cazul care o tine pe a lui mergeti la OPC si formulati reclamatie.
Nu uitati sa va prelungeasca perioada in certificatul de garantie atat timp cat produsul nu a functionat. ( din momentul cand ati notificat vanzatorul pana la intrarea in posesie sau cand sunteti notificat sa-l ridicati).
Am spus asta deoarece sunt si persoane care reuza sa -l ridice cand sunt notificati si se duc cand au ei chef urmand ca dupa aceea sa ceara prelungirea garantiei ceea ce nu este corect.

Se poate cere vanzatorului sa preia produsul de la cumparator si daca produsul este cumparat online (adica cumparatorul este din alta localitate decat vanzatorul cum e si cazul prezentat aici)?
Daca este cumparat online il trimiteti acolo unde scrie in certificatul de garantie.
Daca il patiti online si il ridicati de la magazinul din localitatea unde locuiti, il puteti lasa la magazinul respectiv , urmand sa-l trimita ei la service.
In cazul dvs. ( fiind din Cluj) trebuie sa-l trimiteti la Bucuresti spre reparare.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Laptop stricat in garantie darkman562 darkman562 Buna ziua, am si eu o problema, am cumparat in decembrie un laptop in rate, luna trecuta mi-a facut probleme si l-am trimis la garantie, l-au facut, au ... (vezi toată discuția)
Garantie refuzata midal midal Am un laptop cumparat in 30 sept 2005, cu o garantie de 2 ani , plus o extindere de 10 zile a acesteia datorata unor reparatii. Displayul acestuia s-a ... (vezi toată discuția)
Inlocuirea unui produs care nu a putut fi reparat EPurpl3 EPurpl3 Buna ziua, am o problema cu un produs cu care am fost in service de mai multe de 4 ori fara nici nu rezultat. Este evident ca nu poate fi reparat iar eu as ... (vezi toată discuția)