avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1872 soluții astăzi
Forum Activitate danieljianu

Activitate danieljianu

Am cumparat niste produse de la un magazin online si am decis ulterior sa returnez produsele, pe baza O.G. 130/2000.

Insa am o nelamurire:

In articolul 4, alineatul 1, litera b se specifica faptul ca eu, consumatorul, trebuie sa primesc de la comerciant, in scris sau pe un alt suport durabil, pana cel mai tarziu in momentul livrarii, condiţiile şi modalităţile de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală, sub forma clauzei următoare: "Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantului că renunţă la cumpărare, fără penalităţi şi fără invocarea unui motiv, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului", redactată cu caractere îngroşate. În cazul omiterii acestei clauze, produsul sau serviciul este considerat livrat fără cerere de comandă din partea consumatorului.

Am studiat cu atentie factura, certificatul de garantie si toate celelalte documente primite de la vanzator, si nu am gasit nicaieri clauza specificata mai sus.

Intrebarea mea este: din moment ce bunurile se considera livrate fara cerere de comanda, nu comerciantul ar trebui sa plateasca, la primire, costul de returnare prin curier al bunurilor? In fine, suma nu e mare, dar e vorba de principiu.

Pe langa asta, tocmai am primit notificare de la vanzator ca imi primeste inapoi produsele doar daca sunt "SIGILATE, EXACT CUM LE-AM TRIMIS, NU MONTATE, NU TESTATE. [...] NUMAI IN ACEST CAZ RESTITUIM SUMA 100%".

Din ce inteleg eu, dar nu am pregatire de specialitate, cerinta lor este abuziva si contravine cu articolul 7, alineatul 1, in care se specfica faptul ca am dreptul "de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 10 zile lucratoare, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv." Exceptiile desemnate in articolul 10 nu cuprind bunurile folosite in termenul celor 10 zile lucratoare, asadar legea ar trebui sa fie valabila in acest caz.

Produsele pe care vreau sa le returnez sunt perfect functionale, nu au fost deteriorate si au fost folosite timp de 2 zile conform cu specificatiile de utilizare.

Ce pot sa fac in aceasta situatie? Interpretez eu gresit?

Multumesc frumos.
In fine, am decis sa o las balta pentru moment, se pare ca exista o antena comuna pe bloc pentru Dolce... Nu e ceea ce vroiam, dar incerc asa o perioada. Oricum nu am asa mult timp sa ma uit la TV :)

Va multumesc frumos pentru rapunsuri.
@Armenteros: despre ce solutii ar fi vorba?

Voi face cererea catre presedintele de bloc si sper sa imi dea pana la urma aprobarea. Sunt dispus sa platesc si chirie pentru spatiul ala de 15 cm2 pe care sta suportul antenei prins de perete, dar doar daca vor plati chirie si toti care si-au pus aparate de A/C.

In fine, voi reveni cu noutati.
:) si multumesc pentru raspuns.

Antene de satelit nu si-au instalat (inca ?), dar aparate de aer conditionat sunt montate pe peretii exteriori.

Administratorul mi-a sugerat sa fac o cerere catre presedintele asociatiei de locatari, dar mi-a zis "neoficial" ca nu crede ca se va aproba. Si eu l-am intrebat despre aparatele de A/C montate pe pereti, cat si despre balcoanele inchise dupa bunul plac al fiecaruia, si mi-a raspuns ca vrea sa ii oblige sa le dea jos...

Nu stiu ce sa fac...
Buna ziua.

As dori sa stiu daca am dreptul sa montez o antena de satelit pe peretele exterior al unei camere.

Administratorul mi-a spus ca peretele exterior e parte comuna, dar eu credeam ca e inclus in suprafata construita, pe care am cumparat-o cand am achizitionat apartamentul.

Multumesc in avans pentru ajutor.