In principiu depinde de modalitatea de organizare a societatii: peste directorul general mai poate exista administratorul(daca nu este aceeasi persoana) sau adunarea generala a asociatilor( daca exista).
Acestea ar putea sa fie cateva din responsabilitatile unui director general, adaptate la specificul societatii, bineinteles :
• implementeaza planul de afaceri al companiei, in urma elaborarii acestuia impreuna cu sefii de departamente;
• stabileste obiective specifice pentru fiecare departament, supervizeaza si ofera suport pentru implementarea planurilor, politicilor si procedurilor;
• negociaza si administreaza contractele cu partenerii cheie ai companiei (furnizori, clienti);
• cerceteaza si dezvolta metode si proceduri noi de management, pentru eficientizarea activitatii;
• reprezinta compania in cadrul intalnirilor la nivel inalt, cu autoritatile, grupurile de afaceri si potentialii parteneri;
• se informeaza permanent cu privire la noile reglementari ce privesc activitatea companiei si face modificarile necesare;
• supervizeaza pregatirea si administrarea bugetului, este responsabil pentru eficientizarea activitatii si cresterea profitului;
• analizeaza si monitorizeaza raportarea financiara din punctul de vedere al conformitatii cu planul de business elaborat initial;
• coordoneaza activitatea zilnica a subordonatilor si identifica si solutioneaza problemele aparute;
• participa la nivel decizional in procesul de recrutare, integrare, instruire si evaluare a performantelor pentru personalul in subordine;
• supravegheaza mentinerea in conditii bune a bunurilor si utilitatilor companiei