avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 744 soluții astăzi
Forum Activitate awy

Activitate awy

Multumesc pt raspuns , totusi mai am cateva nelamuriri;
1) Sa-nteleg ca functia publica de executie aferenta functiei publice pe care o detin este "insp. asist., clasa 1 treapta 1" !(?) daca functia publica de executie aferenta functiei publice de conducere ar fi fost de "consilier" as fi fost incadrat cu salariul de baza cu care sunt remunerati consilierii, + indemnizatia...
este corecta interpretarea dumneavoastra , avand in vedere ca restul sefilor de serviciu sunt incadrati direct consilieri , odata cu ocuparea postului de conducere , desi anterior detineau functii publice de executie de inspectori principalisau chiar asistenti.
2) Intr-adevar Legea salarizarii unitare nr 330/2009 prevede doua trepte de salarizare pt functiile de conducere , insa abroga de la sine art 5 alin 4 din OG 6/2007;"(4) Pana la adoptarea sistemului unitar de salarizare pentru functionarii publici, functionarii publici de conducere isi pastreaza nivelul salariilor de baza ale functiilor publice de executie corespunzatoare, la care se adauga indemnizatia de conducere"
3) Am depus o adresa scrisa prin care am solicitat participarea la ex , am primit un raspuns , impotriva caruia am formulat Contestatie , respinsa printr-un Proces - verbal- afisat la sediu- in care nu e specificata posibilitatea atacarii in instanta.
4) Prevederile art 15 din Lg 330/2009 sunt clare , cu o singura paranteza: Care sunt criteriile de incadrare in cele doua trepte de salarizare?- la 11 ani vechime pe care treapta te situezi?
5) Ma refer la functionari publici cu functii de conducere (sefi administratii in functie) , care au avansat in grad - de la inspector principal la consilier sau de in treapta (pt cei care erau deja consilier) . exista posibilitatea promovarii urmare a acordarii calificativului " exceptional" - art 60 alin 3 (calificativ abrogat ulterior) , de catre conducatorul institutiei?
Acest aspect imi este neclar , numai o verificare gen " audit" ar putea elucida modalitatea si legalitatea avansarilor.
6. Cel mai important : In conditiile renuntarii la functie voi fi incadrat ca insp asist, la care se adauga "gradatia" corespunzatoare sporului de vechime! nu inteleg in ce consta aceasta gradatie , sau , mai explicit , dupa 11 ani vechime pot fi incadrat consilier ? - vechimea necesara pt acest post fiind de 9 ani.
Astept precizarile dumnevoastra , dar si o eventuala 'portita' legislativa , primul raspuns , desi temeinic argumentat legal , parand sa aiba un ton oficial.
Mii de multumiri!
completare: daca nu mai deti functie publica de conducere , revi pe un post de executie , esti incadrat pe aceeasi treapta de salarizare de la data ocuparii postului de "sef serviciu"? Adica la gradul si treapta profesionala pe care o aveam in urma cu 10 ani?
buna ziua , solicit sprijinul dumneavoastra in urmatoarea speta :
sunt functionar public , cu functie conducere am gradul profesional de inspector asistent treapta 1, clasa 1.
Am fost numit in functia publica de sef serviciu , definitiv , incepand cu data de 06.06.2001, iar ultima promovare in grad profesional a avut loc in data de 31.07.2000.
Intrucat de la data ultimei avansari nu am mai avut posibilitatea participarii la concursurile de avansare in grad/treapta , solicit opinia dumneavoastra referitor la aplicabilitatea art 65 din Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici:art 65 alin 2) din actul normativ mentionat „ Pentru a participa la examenul de promovare în gradul profesional imediat superior celui deţinut, funcţionarul public trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
a) să aibă cel puţin 4 ani vechime în gradul profesional al funcţiei publice din care promovează;
b) să aibă cel puţin 2 ani vechime în treapta de salarizare din care avansează;
c) să fi obţinut cel puţin calificativul "bine" la evaluarea performanţelor individuale în ultimii 2 ani;
d) să nu aibă în cazierul administrativ o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile prezentei legi”.
Textul de lege nu face nici o distinctie intre functionarii publici cu functie de executie si cei cu functie de conducere! Am citit cu atentie discutiile pe aceasta tema purtate pe forumul dumneavoastra , insa consider ca cele doua acte normative - HG 611/2008 ( la art 30 si 31) si OG 6/2007 ( la art 6 alin 4) - acte care sunt invocate ca pretext la interzicerea participarii la acest gen de concursuri nu mentioneaza sub nici o forma vreo restrictie persoanelor ce detin functii de conducere.
Am depus o contestatie la sediul institutiei , considerand inadmisibil ca dupa 10 ani neintrerupti , vechime in munca sa nu pot beneficia de o avansare in grad. Contestatia a fost respinsa , fara a se invoca nici o prevedere legala , ci doar o adresa - 1459815/2008 emisa de Agentia Nationala a Functionarilor publici- 1459815/2008- cu trimitere la art 5 alin 4 din OG 6/2007.
In conditiile in care nu imi impartasiti opinia , rog a va exprima punctul de vedere argumentat legal si totodata sa-mi comunicati o alta modalitate legala de a obtine un grad profesional superior , inclusiv pe cale judecatoreasca.
Ca fapt divers , aduc la cunostiinta ca persoane aflate in situatii similare au " evoluat" in treapta de salarizare , probabil in cadrul institutiei , insa se pastreaza o discretie totala , cu privire la aceste promovari.
Astept raspunsul dumneavoastra , cu multumiri anticipate!