buna ziua , solicit sprijinul dumneavoastra in urmatoarea speta :
sunt functionar public , cu functie conducere am gradul profesional de inspector asistent treapta 1, clasa 1.
Am fost numit in functia publica de sef serviciu , definitiv , incepand cu data de 06.06.2001, iar ultima promovare in grad profesional a avut loc in data de 31.07.2000.
Intrucat de la data ultimei avansari nu am mai avut posibilitatea participarii la concursurile de avansare in grad/treapta , solicit opinia dumneavoastra referitor la aplicabilitatea art 65 din Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici:art 65 alin 2) din actul normativ mentionat „ Pentru a participa la examenul de promovare în gradul profesional imediat superior celui deţinut, funcţionarul public trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
a) să aibă cel puţin 4 ani vechime în gradul profesional al funcţiei publice din care promovează;
b) să aibă cel puţin 2 ani vechime în treapta de salarizare din care avansează;
c) să fi obţinut cel puţin calificativul "bine" la evaluarea performanţelor individuale în ultimii 2 ani;
d) să nu aibă în cazierul administrativ o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile prezentei legi”.
Textul de lege nu face nici o distinctie intre functionarii publici cu functie de executie si cei cu functie de conducere! Am citit cu atentie discutiile pe aceasta tema purtate pe forumul dumneavoastra , insa consider ca cele doua acte normative - HG 611/2008 ( la art 30 si 31) si OG 6/2007 ( la art 6 alin 4) - acte care sunt invocate ca pretext la interzicerea participarii la acest gen de concursuri nu mentioneaza sub nici o forma vreo restrictie persoanelor ce detin functii de conducere.
Am depus o contestatie la sediul institutiei , considerand inadmisibil ca dupa 10 ani neintrerupti , vechime in munca sa nu pot beneficia de o avansare in grad. Contestatia a fost respinsa , fara a se invoca nici o prevedere legala , ci doar o adresa - 1459815/2008 emisa de Agentia Nationala a Functionarilor publici- 1459815/2008- cu trimitere la art 5 alin 4 din OG 6/2007.
In conditiile in care nu imi impartasiti opinia , rog a va exprima punctul de vedere argumentat legal si totodata sa-mi comunicati o alta modalitate legala de a obtine un grad profesional superior , inclusiv pe cale judecatoreasca.
Ca fapt divers , aduc la cunostiinta ca persoane aflate in situatii similare au " evoluat" in treapta de salarizare , probabil in cadrul institutiei , insa se pastreaza o discretie totala , cu privire la aceste promovari.
Astept raspunsul dumneavoastra , cu multumiri anticipate!
Ultima modificare: Miercuri, 10 Februarie 2010 awy, utilizator
completare: daca nu mai deti functie publica de conducere , revi pe un post de executie , esti incadrat pe aceeasi treapta de salarizare de la data ocuparii postului de "sef serviciu"? Adica la gradul si treapta profesionala pe care o aveam in urma cu 10 ani?
O.G nr. 6/2007
ART. 6 (4) Funcţionarii publici care ocupă, în condiţiile legii, o funcţie publică de conducere beneficiază de salariul de bază prevăzut pentru funcţia publică de execuţie deţinută anterior (adica nu mai detineti si functia de inspector I asistent!!! ci doar pe cea actuala, de conducere, de sef serviciu..), la care se adaugă indemnizaţia de conducere. În situaţia în care salariul de bază prevăzut pentru funcţia publică de execuţie deţinută anterior este mai mic decât salariul de bază al funcţiei publice de execuţie aferente funcţiei publice de conducere vacante, prevăzută în statul de funcţii, funcţionarul public va beneficia de acesta. De această prevedere beneficiază şi funcţionarii publici numiţi în funcţii publice de conducere anterior anului 2008, drepturile salariale urmând a fi acordate de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe.
(5) Pentru candidatii declarati admisi la concursul pentru ocuparea unei functii publice de conducere, care nu au avut anterior calitatea de functionar public, salariul de baza se stabileste prin actul administrativ al ordonatorului de credite, la nivelul de finantare prevazut in statul de functii.
1. De la data cand ati fost numit in functia publica de conducere, functia publica pe care o exercitati si in care aveti "vechime" este cea de sef serviciu, nu mai sunteti inspector I asistent 1!!!, astfel ca nu mai acumulati vechime in gradul asistent pe care sa o invocati la promovare in grad si nici vechime in treapta de salarizare pe care sa o invocati la avansarea in treapta.
2. "Textul de lege nu face nici o distinctie intre functionarii publici cu functie de executie si cei cu functie de conducere" din cauza ca se subintelege ca se refera doar la functiile de executie? Din cate stiu, cel putin din 2006 si pana la aparitia Legii nr. 330/2009 functiile publice de conducere nu au avut grad si nici treapta de salarizare din care sa promoveze sau sa avanseze, doar din 2010 s-au stabilit 2 trepte de salarizare pentru functia publica de conducere de sef serviciu. Chiar daca prin absurd v-ar fi promovat si avansat (mai mult decat inspector asistent 1), salarizarea dvs. s-ar fi facut tot cu salariul de bază al funcţiei publice de execuţie aferente funcţiei publice de conducere pe care o aveti acum. De ex. daca in statul de functii pentru functia de conducere sef serviciu pe care o exercitati era prevazut nivelul de salarizare de la inspector I principal 1 iar dvs ati fi fost promovat si avansat in inspector I superior 1 - MAXIM, ati fi fost platit doar cu salariul de la inspector I principal 1.
3. V-ati depus dosarul la examenul de promovare in grad profesional superior iar comisia de examen l-a respins pentru ca nu indeplineati conditiile de participare? Sau la ce ati depus contestatie?...
Legea nr. 188/1999
ART. 22
(1) Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici are următoarele atribuţii:
b) elaborează şi avizează proiecte de acte normative privind funcţia publică şi funcţionarii publici;
l) acordă asistenţă de specialitate şi coordonează metodologic compartimentele de resurse umane din cadrul autorităţilor şi instituţiilor administraţiei publice centrale şi locale.
Daca nici A.N.F.P., in adresa amintita de dvs. nu v-a dat dreptate, cred ca aveti sanse foarte mici pentru a obtine un grad profesional superior in instanta.
4. Singura modalitate credibila de a beneficia de avansare in treapta de salarizare este prin modificarea treptei de salarizare din 2 in 1 potrivit LEGII-CADRU nr. 330 din 5 noiembrie 2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice.
ART. 15
(1) Pentru personalul care ocupă o funcţie de conducere, diferenţierea salariilor de bază se face potrivit art. 13, utilizându-se două niveluri de salarizare corespunzătoare celor două grade, respectiv trepte de salarizare în cazul funcţionarilor publici, care conţin indemnizaţia de conducere, sporul de vechime, precum şi sporurile cuprinse în coeficienţii de ierarhizare, prevăzuţi în anexele la prezenta lege.
(2) Nivelul de salarizare corespunzător gradului, respectiv celor două trepte de salarizare în cazul funcţionarilor publici se stabileşte de ordonatorul principal de credite, potrivit prevederilor prezentei legi.
5. "Ca fapt divers , aduc la cunostiinta ca persoane aflate in situatii similare au " evoluat" in treapta de salarizare , probabil in cadrul institutiei , insa se pastreaza o discretie totala , cu privire la aceste promovari."
Este vorba despre functionari publici de executie, nu?...
Ca functionar public s-ar presupune ca stiti prevederile Legii nr. 188/1999, promovarea in grad profesional superior NU ESTE ACELASI LUCRU cu avansarea in treapta de salarizare!!!
6. DA, in cazul desfiintarii functiei de sef serviciu, veti fi numit in functia publica de executie de inspector, clasa I, gradul asistent, treapta de salarizare 1, la care se adauga gradatia corespunzatoare sporului de vechime.
ART. 100
(1) În caz de reorganizare a autorităţii sau instituţiei publice, funcţionarii publici vor fi numiţi în noile funcţii publice sau, după caz, în noile compartimente în următoarele cazuri:
a) se modifică atribuţiile aferente unei funcţii publice mai puţin de 50%;
b) sunt reduse atribuţiile unui compartiment;
c) este schimbată denumirea fără modificarea în proporţie de peste 50% a atribuţiilor aferente funcţiei publice;
d) este schimbată structura compartimentului.
Multumesc pt raspuns , totusi mai am cateva nelamuriri;
1) Sa-nteleg ca functia publica de executie aferenta functiei publice pe care o detin este "insp. asist., clasa 1 treapta 1" !(?) daca functia publica de executie aferenta functiei publice de conducere ar fi fost de "consilier" as fi fost incadrat cu salariul de baza cu care sunt remunerati consilierii, + indemnizatia...
este corecta interpretarea dumneavoastra , avand in vedere ca restul sefilor de serviciu sunt incadrati direct consilieri , odata cu ocuparea postului de conducere , desi anterior detineau functii publice de executie de inspectori principalisau chiar asistenti.
2) Intr-adevar Legea salarizarii unitare nr 330/2009 prevede doua trepte de salarizare pt functiile de conducere , insa abroga de la sine art 5 alin 4 din OG 6/2007;"(4) Pana la adoptarea sistemului unitar de salarizare pentru functionarii publici, functionarii publici de conducere isi pastreaza nivelul salariilor de baza ale functiilor publice de executie corespunzatoare, la care se adauga indemnizatia de conducere"
3) Am depus o adresa scrisa prin care am solicitat participarea la ex , am primit un raspuns , impotriva caruia am formulat Contestatie , respinsa printr-un Proces - verbal- afisat la sediu- in care nu e specificata posibilitatea atacarii in instanta.
4) Prevederile art 15 din Lg 330/2009 sunt clare , cu o singura paranteza: Care sunt criteriile de incadrare in cele doua trepte de salarizare?- la 11 ani vechime pe care treapta te situezi?
5) Ma refer la functionari publici cu functii de conducere (sefi administratii in functie) , care au avansat in grad - de la inspector principal la consilier sau de in treapta (pt cei care erau deja consilier) . exista posibilitatea promovarii urmare a acordarii calificativului " exceptional" - art 60 alin 3 (calificativ abrogat ulterior) , de catre conducatorul institutiei?
Acest aspect imi este neclar , numai o verificare gen " audit" ar putea elucida modalitatea si legalitatea avansarilor.
6. Cel mai important : In conditiile renuntarii la functie voi fi incadrat ca insp asist, la care se adauga "gradatia" corespunzatoare sporului de vechime! nu inteleg in ce consta aceasta gradatie , sau , mai explicit , dupa 11 ani vechime pot fi incadrat consilier ? - vechimea necesara pt acest post fiind de 9 ani.
Astept precizarile dumnevoastra , dar si o eventuala 'portita' legislativa , primul raspuns , desi temeinic argumentat legal , parand sa aiba un ton oficial.
Mii de multumiri!
Functie publica
boilaa
În data de 01.05.2008 am fost angajată prin concurs pe post de referent-funcţie publică, în data de 28.10.2009 am susţinut un examen pe post de inspector ... (vezi toată discuția)