avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 679 soluții astăzi
Forum Activitate GIULIAS

Activitate GIULIAS

Buna ziua,

Doresc colaborare cu avocat avand cunostinte si experienta concreta in transportul rutier de marfuri intern si international.
Multumesc.
Multumesc pentru raspuns.
Din pacate , in transporturi primesti o comanda formulata de catre un client, cu termenii sai, pe care nu prea poti intotdeauna sa-i modifici. Si totusi , transportul rutier de marfa se desfasoara in baza Conventiei CMR, iar termenii care nu sunt prevazuti intr-o comanda se aplica totusi din conventie. Doar ca acolo exista interpretari pe care doar un specialist le poate aplica intr-o eventuala actiune in judecata.
Cat despre faptul ca intr-un contract se executa "doar clauzele contractuale" este mult de discutat. Se pot pune clauze care nu ar putea fi executate, gen "daca nu imi platesti la termen , am dreptul asupra bunurilor tale". Sau alti termeni care, chiar daca nu sunt prevazuti in comanda, se regasesc in legislatia comerciala.
Am nevoie de o interpretare mai aprofundata a acestei situatii. Multumesc.
Buna ziua,

Am efectuat un transport rutier de marfa din Romania in Polonia, cu tranzit prin Ucraina. Din cauza faptului ca marfa a fost incarcata foarte greu (timp de 15 ore) si pt ca au fost depasiri la cantar in vami, a caror rezolvare iarasi a retinut din timpul de mers al camionului, nu ne-am mai incadrat sa iesim din Ucraina in timp util, autorizatia expirand si astfel , camionul fiind blocat la vama de iesire ucraineano-poloneza timp de 6 zile. In contract nu sunt prevazute penalizari, ci doar termene de incarcare/descarcare.
Intrebare: cum pot penaliza clientul pentru cele 6 zile de stationare, in ce baza si cu ce valoare?

Multumesc.