Multumesc pentru raspuns.
Din pacate , in transporturi primesti o comanda formulata de catre un client, cu termenii sai, pe care nu prea poti intotdeauna sa-i modifici. Si totusi , transportul rutier de marfa se desfasoara in baza Conventiei CMR, iar termenii care nu sunt prevazuti intr-o comanda se aplica totusi din conventie. Doar ca acolo exista interpretari pe care doar un specialist le poate aplica intr-o eventuala actiune in judecata.
Cat despre faptul ca intr-un contract se executa "doar clauzele contractuale" este mult de discutat. Se pot pune clauze care nu ar putea fi executate, gen "daca nu imi platesti la termen , am dreptul asupra bunurilor tale". Sau alti termeni care, chiar daca nu sunt prevazuti in comanda, se regasesc in legislatia comerciala.
Am nevoie de o interpretare mai aprofundata a acestei situatii. Multumesc.
Am efectuat un transport rutier de marfa din Romania in Polonia, cu tranzit prin Ucraina. Din cauza faptului ca marfa a fost incarcata foarte greu (timp de 15 ore) si pt ca au fost depasiri la cantar in vami, a caror rezolvare iarasi a retinut din timpul de mers al camionului, nu ne-am mai incadrat sa iesim din Ucraina in timp util, autorizatia expirand si astfel , camionul fiind blocat la vama de iesire ucraineano-poloneza timp de 6 zile. In contract nu sunt prevazute penalizari, ci doar termene de incarcare/descarcare.
Intrebare: cum pot penaliza clientul pentru cele 6 zile de stationare, in ce baza si cu ce valoare?