buna seara.am si eu o intrebare legata de furnizarea apei potabile catre imobil/asociatie.locuiesc intr-un bloc cu 8 etaje iar pentru furnizare sunt folosite hidrofoare localizate in incinta centralei termice de cartier.in prezent asociatia noastra este formata din 2 blocuri(unul din ele cu 2 scari)situate unul langa altul dar fiecare,conform nomenclatorului stradal,situat pe strazi diferite.aici doresc eu o lamurire cu trimitere catre legi sau norme ce legifereaza aceasta speta.ambele blocuri sunt contorizate de un singur apometru,acesta aflandu-se in subsolul primei scari a blocului pozitionat mai aproape de centrala,este legala aceasta treaba?putem solicita societatii de furnizare contorizarea separata a celor 2 blocuri?mentionez ca din apometru pleaca o singura conducta ce se ramifica pentru fiecare scara in subsolul acesteia cu un robinet general dupa care incep ramificatii pe toate troansenele aferente apartamentelor.cei de la furnizare spun ca acea conducta de 3 toli este a noastra(pentru ca este in subsol)chiar daca aceasta alimenteaza 2 imobile de pe strazi diferite.cum putem proceda pentru rezolvarea situatiei?toate acestea deoarece locatarii sunt nevoiti sa achite lunar toate acele diferente dintre apometrul general si citirile individuale.multumesc tuturor pentru sugestii si raspunsuri ce ne pot lamuri.rugam si indicarea acelor prevederi legale ce le putem invoca pentru rezolvarea situatiei.
buna ziua.va cer iarasi ajutorul pentru a intelege un lucru.sunt angajata in sistemul de educatie si am observat in fluturasul de salariu urmatorul lucru:de ceva timp ni se acorda o suma de bani pentru hrana(suma fixa)si am observat ca la retinerea contributiilor catre bugetul de stat-CAS,CASS,IMPOZIT,este luata in calcul si aceasta suma.este legal sa se opreasca sanatate si pensii din banii pentru mancare?anterior am lucrat in privat,primeam tichete de masa dar se oprea pentru acestea doar impozit nu si contributii.imi puteti indica si legea care prevede aceste retineri-CAS,CASS din banii de hrana?multumesc pentru ajutor.
buna ziua.va rog sa ma ajutati in lamurirea urmatoarei probleme:tatal meu a decedat in 2017,sunt singurul copil rezultat in urma casatoriei cu mama mea care este inca in viata.dupa deces nu am facut dezbatere de mostenire,am considerat impreuna cu mama ca nu este nevoie de asa ceva,avem o relatie foarte buna.doresc sa stiu ce cai avem de urmat pentru lamurirea situatiei,adica mostenire.nu tinem neaparat sa facem acest lucru insa doresc sa stiu ce se poate intampla in situatia in care va deceda si mama.cum voi putea lamuri situatia cu mostenirea si transferul proprietatii(singurul bun este un apartament)pe numele meu.ce prbleme voi intampina?va multumesc.
buna ziua.va cer ajutorul pentru urmatoarea situatie:primaria a trimis catre asociatiile de proprietari o hartie prin care ne solicita sa le transmitem o lista cu toti proprietarii din imobilele pe care le administram si daca exista locuinte care sunt inchiriate.sincer vorbind de cand situatia cartii de imobil a ramas putin in pom nici asociatia nu mai are o evidenta clara a locuintelor,o mare parte din ele au fost vandute iar noii proprietari nu au adus la asociatie(asa cum prevede legea )o copie a actului de vanzare-cumparare.au venit la asociatie sa plateasca cheltuielile si au dat doar un nume,fara adresa,fara nr de telefon,asa ca si noi suntem uneori in situatia de a nu sti cui sa ne adresam in cazul unor probleme.mi se pare cam aiurea aceasta situatie,tu ca autoritate publica cu baza de date sa ne ceri noua cine sunt proprietarii unor imobile cand cu totii stim ca nu se pot face vanzari-cumparari fara depunerea documentelor la primarie.invoca aceste date in temeiul unor articole din codul fiscal(art455,494)si din legea asociatiilor(art 57).nu stim ce sa le raspundem.asociatiile de proprietari au drept de prelucrare date cu caracter personal,pot da aceste date catre o institutie fara acordul persoanei vizate?va multumim pentru ajutor.
multumesc pentru raspunsuri.totusi ce putem face cu acei locatari/proprietari care din lipsa de respect fata de vecinii lor nu declara numarul corect de persoane ce locuiesc in casa?vecinii ii vad,reclama neconcordanta intre nr de persoane ce locuiesc si cel trecut in lista dar dupa lege declararea persoanelor cade in sarcina proprietarului/chiriasului(unii chiar sunt de rea credinta si recalcitranti atunci cand ii intrebam-vin mereu cu raspuns de genul"ce ne credeti hoti"?).in lege nu am gasit nimic care sa specifice ce masuri am putea lua.
buna seara.putin ajutor pentru clarificarea urmatoarelor situatii:
-proprietarul unui ap.cu 2 camere a scos caloriferele din baie,bucatarie si sufragerie(mai are doar in dormitor),adica a facut un fel de "debransare"partiala si acum solicita printr-o cerere asociatiei sa i se scada suprafetele respective de la plata caldurii.din ce am citit si noi prin lege(sunt membru in comitetul executiv)nu am gasit nici un fel de prevedere care sa ii sustina cererea,dar acum trebuie sa ii raspundem si nu stim ce sa trecem in formularul de raspuns la sesizarea depusa.o indrumare,o referire la prevederi legale pe care sa i le notam in raspunsul nostru?
-incepand de cand se poate trece o persoana la plata cheltuielilor de intretinere(ma refer la un nou nascut).evident ma refer la acele cheltuieli ce se repartizeaza pe numarul de persoane.tatal copilului sustine ca daca are doar 6 luni nu ar trebui sa il trecem la cheltuieli.
va multumesc pentru raspunsuri.
buna seara.lamuriri pentru urmatoarea situatie:cu mult timp in urma a fost constituita asociatia de proprietari,formata din 4 blocuri si a fost stabilit sediul in unul dintre ele.ulterior,blocul in care era sediul s-a constituit in asociatie separata,numarul asociatiei ramanand la cea veche.totodata sediul nu a fost modificat pentru asociatia initiala,ramanand in acel bloc ce nu mai face parte di asociatie.cum putem proceda pentru schimbarea sediului in unul din blocurile ramase,ce acte,documente trebuiesc intocmite si unde se depun?multumesc.
multumesc pentru raspuns.deci din ceea ce ati scris am dedus ca cele scrise in contract si n statul de plata sunt corecte si legale.sa auzim numai de bine.
buna seara.doresc si eu o lamurire pentru urmatoarea situatie:am ales un nou presedinte la asociatia de proprietari,eu fac parte din comitetul executiv.a fost incheiat un contract de mandat cu presedintele(acesta este pensionar militar),iar in contract apare ca remuneratie o suma bruta din care se opresc(conform statului de plata) si se achita urmatoarele contributii-cas 25%,cass 10%,impozit 10%.ca membru in comitetul executiv trebuie sa semnez acest contract dar doresc sa stiu daca este corect si legal astfel.va multumesc pentru raspunsurile si timpul acordat.
buna ziua.caut si eu raspuns la urmatoarea intrebare: intr-un apartament situat la parterul blocului s-au facut modificari(a fost extinsa suprafata acestuia cu toate actele si aprobarile necesare),acesta devenind punct de lucru al unei firme(magazin piese auto),in el normal nu locuieste nici o persoana,este legat la apa si caldura,avand de la inceputuri repartizata o cota parte indiviza,cladirea dispune si de lift,se poate pune in momentul de fata problema ca la cheltuielile lunare ale asociatiei repartizate functie de cota parte indiviza sa i se aloce si respectivului apartament sume de plata?multumesc.