avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1061 soluții astăzi
Forum Activitate grigore.marcu

Activitate grigore.marcu

Buna ziua,

Sotia tatalui meu a decedat recent si se pune problema daca fiul ei, care nu a fost infiat de tatal meu, are vocatie succesorala fata de tatal meu. Tatal meu are o casa pe numele lui, mostenita de la parinti inainte de a se insura cu sotia recent decedata.

In cazul in care el nu va fi trecut in testament de tatal meu, poate avea pretentii asupra casei?

Va multumesc!
gi-jane a scris:

daca nu ati trimis cardurile prin recomandata cu confirmare de primire, cum dovediti ca le-ati trimis?
varianta pe care o aveti acum la indemana, e sa comunicati firmei olandeze cam ce ati scris si aici si sa atasati si ce ati corespondat prin e-mail cu firma emitenta


Chiar si daca as fi trimis cu confirmare de primire, ma gandesc ca as fi avut doar dovada ca eu le-am trimis lor un plic, fara a valida ce se afla in acel plic. Aveti dreptate, totusi. Era ceva in plus. Dar nu m-am gandit ca se va ajunge aici. Am expediat colete catre multe destinatii externe si n-am avut problema sa nu fi ajuns.

Daca nu raspund firmei olandeze (scrisoarea lor a venit in casuta, fara recomandata) care ar putea fi urmatorul lor pas? Ma gandesc ca in cazul unui eventual proces, ar trebui sa demonstreze ca eu am provocat DB un prejudiciu prin folosirea acelui card, ceea ce categoric nu am facut.
Imi cer scuze ca nu m-am facut inteles pe deplin din start.
Deutsche Bahn este SNCFR-ul german, nu o banca, iar cardul in discutie nu este card bancar ci card de reducere pentru bilete de tren.
Salutare,

Povestea mea este urmatoarea:

In 2007 am facut un card de reducere pentru Deutsche Bahn (DB) (caile ferate germane), valabil un an, din mai, 2007, pana in aprilie, 2008. M-am intors in Romania la sfarsitul lui mai 2007.
La mijlocul lui aprilie, 2008, am primit acasa, in Romania, un nou card valabail pe inca un an (mai 2008 - aprilie 2009) insotit de o factura de 55 euro.
Le-am trimis un mesaj electronic celor de la DB si le-am spus ca nu am nevoie de card.
Ei mi-au raspuns ca trebuie sa trimit cardul inapoi si mi-au dat o adresa.
Am trimis ambele carduri (cel folosit, pe cale sa expire, si cel nou, nefolosit) si o cerere de incetare a furnizarii serviciilor, crezand ca situatia s-a incheiat.
Dupa 3 luni, am primit inca o factura de 57.5 euro, fara card. Eu le-am trimis imediat un alt mesaj spunandu-le ca le-am expediat ambele carduri si ca ar fi trebuit sa le fi primit si nu ma asteptam la o alta factura si i-am rugat sa clarifice situatia. Se intampla la sfarsitul lui iulie, 2008. Nu mi-au raspuns la acest ultim mesaj, dar nici nu mi-au mai trimis facturi.

Astazi, insa, am primit din partea unei firme olandeze de recuperare datorii o nota de plata pentru aprox 100 euro insumand "datoria" catre DB si taxa lor.

Cum a trebui sa raspund? Nu mai am cardul pentru ca l-am trimis lor, dar nici n-am cerut sa fie trimis recomandat sau cu confirmare de primire. Tot ce am este corespondenta electronica cu DB.

Din punctul meu de vedere nu am de ce sa platesc pentru ca, in primul rand, nu am solicitat prelungirea cardului si nici nu am fost instiintat ca mi se va prelungi automat, iar, in al doilea rand, nu am folosit serviciile pe care noul cardul mi le-ar fi oferit.

Cu multumiri,
GM