avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 974 soluții astăzi
Forum Activitate elaolteanu

Activitate elaolteanu

Răspuns la discuția impozit pe profit
Multumesc
Contribuabilii care definitiveaza inchiderea exercitiului financiar 2011 pana la data de 25.02.2012 conform art.34 alin.(11) din Codul Fiscal si care nu au depus D100 pentru trim IV in 25.01.2012 la nivelul trim III, conform Ordonantei 2/25.01.2012 pot depune D101 pana la 25.03.2012 ?
Buna ziua,
O societate mica, un SRL, fara angajati, neplatitoare de tva, care depune numai 100 si 101 trebuie sa achizitioneze certificat digital si sa depuna electronic cele 2(doua) declaratii?
Va multumesc anticipat pentru raspuns.
Buna ziua,

A inteles cineva ordinul 52/19.01.2011 ? Eu sunt in ceata. Noi avem un numar mare de puncte de lucru in tara (atat cu atribut fiscal cat si fara atribut fiscal). Cand le-am declarat pe cele cu atribut fiscal am depus D060 si au fost declarati mai mult de 5 salariati, pentru punctele de lucru fara atribut fiscal am depus Declaratia privind sediile secundare (nu are numar ). Acum prin acest ordin eu inteleg ca toate pct de lucru cu atribut fiscal trebuie sa depuna impozitul pe venitul din salarii la pe codul de inregistrare fiscala al societatii mame prin D112 . Ce parere aveti? Desfiintam punctele de lucru cu atribut fiscal? Sau declaram pe total D112 dar platim in conturile aferente punctelor de lucru ? Nu mai inteleg nimic . HELP
Răspuns la discuția completare decl. 100

Este adevarat ca nu s-a modificat nimic referitor la termenele de depunere a D101 dar avem de-a face cu 2 perioade fiscale. De la 01.01.2010 - 30.09.2010 - o perioada fiscala cu definitivare a impozitului pe profit in 25.02.2010 prin D101 si o alta perioada fiscala 01.10.2010 - 31.12.2010 cu definitivare a impozitului pe profit la 25.04.2010 , deci in D100 aferenta perioadei fiscale cuprinsa in 01.10.2010 - 31.12.2010 va cuprinde nu impozitul aferent trim III ci impozitul calculat pt perioada fiscala 01.10.2010- 31.12.2010. Eu asa am inteles , dar poate normele ne vor LUMINA
Discuție declaratia 010
Buna seara,

Prin modificarile aduse la decl .010, vreau sa va intreb daca o societate comerciala care a fost trecuta de la contribuabili mijlocii la contribuabili mari trebuie sa depuna aceasta declaratie daca nu s-a modificat nimic in vectorul ei fiscal.
Va multumesc anticipat!


Buna seara,
Am urmarit modul de calcul pt tichetele de masa si am constatat ca pentru cei cu salarii mai mici si care beneficiaza de deducere personala acestia sunt penalizati prin micsoarea deducerii personale si cresterea impozitului pe salarii ceea ce este duce la incalcarea principiului nediscriminarii. Acesti salariati suporta din restul de plata (venitul net din salarii) mai mult de 16%. In exemplul dat mai sus salariatul suporta din net un impozit de 17,83%. Pe cand un salariat care are un salariu mai mare de 3.000 lei nu are deducere plateste pt acelasi nr de tichete 16% asa cum prevede lege.
Corect mi se pare sa nu fie afectata deducerea personala astfel incat cota de impozit sa fie cea reala adica de 16% aplicata la valoare tichetelor de masa nu mai mult.
Astept si alte pareri.
Va multumesc , dar totusi opiniile sunt impartite dupa aparitia normelor de aplicare a oug 58 , mai astept si alte pareri
Cand salariatul beneficiaza de deducere personala deducerea este afectata in sensul ca se micsoreaza , asa incat impozitul pe salariu > decat cel calculat in exemplu dvs (174,4 x16% = 27,90 lei).
Buna ziua,


Am rugamintea sa-mi explicati la ce fel de diminuare se referea art. 4(1) din oug.158/2005 cu completarile si modificarile ulterioare in procent de 0,85% privind deducerea cotelor de contributii de asiguarri sociale stabilite prin Legea bugetului de stat si abrogat prin oug 36/14.04.2010 .
Eu achit 0,85% aplicat la total contributii datorate FNUASS pt concedii medicale si indemnizatii calculate la fd de salarii brute din care scad ( daca este cazul) totalul cuantumului prestatiilor de suportat din bugetul FNUASS pentru concedii si indemnizatii. In unele luni am de recuperat si recuperez din luniile urmatoare. Cand am un asemenea caz tin si o evidenta in excel ( ma ajuta pe mine pt contabilitate).
Va rog sa-mi explicati cum se aplica practic art. 4(1) ce a fost abrogat din 14.04.2010.
Va multumesc anticipat!