A mai aparut o problema: vanzatorul, fiind speriat de amenda pentru depasirea perioadei de garantie, a incercat sa negocieze cu mine, fara a rezolva problema garantiei totusi, spunand ca importatorul nu vrea sa ofere garantie si ei nu au ce face.
In acelasi timp, m-au amenintat cu fals in acte, avand in vedere ca am semnat o foaie de primire in service in care scrisesera gresit numele meu!
Ce pot face? Mi-au propus sa vand unitatea ca second hand si sa-mi vanda ei alta cu discount, la pretul lor de achizitie.
Din cate am inteles de la magazin, ei primesc amenda de la OPC pentru nesolutionarea in timp de 15 zilei a problemei de garantie, dar service-ul (importatorul) nu este amendat si refuza sa acorde garantie.
Asadar, nu am cum sa pun presiune pe importator, ceea ce nu-mi foloseste la nimic.
Am achizitionat un casetofon auto Parrot RKi8400 de pe site-ul beloud.ro in luna ianuarie. Este un dispozitiv destul de scump, care nu a functionat prea bine niciodata.
L-am dus o data la garantie cu probleme de soft si au fost rezolvate partial.
A doua oara, l-am dus pe 1 martie, cand fata s-a stricat definitiv. Dupa ce l-am lasat in service, am tot sunat dupa informatii, deoarece nu am fost niciodata sunat de catre service.
Dupa expirarea perioadei maxime de stat in service (15 zile calendaristice), cand i-am anuntat de acest lucru, mi s-a spus ca garantia este nula pentru ca s-a intervenit neautorizat in unitate, iar ca dovezi stau doua fotografii, una cu suruburile zgariate si alta cu unitatea desfacuta.
Eu nu am desfacut niciodata aparatul, deci se incearca sa scape de responsabilitate. Sunt uluit de tupeul service-ului!
Am facut si o sesizare la OPC, dar raspunsul a fost dezamagitor: mi s-a spus ca este legala constatarea lor, desi ei mi-au dat o fisa de intrare in service si nu au obiectat in momentul primirii aparatului.
Se pare ca singura cale de rezolvare este cererea unei expertize tehnice, pe banii mei, care nu stiu ce poate dovedi.
In contractul de garantie este stipulat ca "Garantia isi pierde valabilitatea [daca] [...] in opinia agentului de service s-a defectat datorita interventiei unei persoane neautorizate [...]", ceea ce consider ca poate fi folosit impotriva oricui, atunci cand aparatul este greu de reparat sau cand nu au ei chef sa-l repare; in cazul meu, probabil a fost prea scump.
In conditiile in care OPC nu ma poate ajuta, ce pot sa fac?