avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1124 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Refuz garantie
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Refuz garantie

Buna ziua,

Am achizitionat un casetofon auto Parrot RKi8400 de pe site-ul beloud.ro in luna ianuarie. Este un dispozitiv destul de scump, care nu a functionat prea bine niciodata.

L-am dus o data la garantie cu probleme de soft si au fost rezolvate partial.
A doua oara, l-am dus pe 1 martie, cand fata s-a stricat definitiv. Dupa ce l-am lasat in service, am tot sunat dupa informatii, deoarece nu am fost niciodata sunat de catre service.

Dupa expirarea perioadei maxime de stat in service (15 zile calendaristice), cand i-am anuntat de acest lucru, mi s-a spus ca garantia este nula pentru ca s-a intervenit neautorizat in unitate, iar ca dovezi stau doua fotografii, una cu suruburile zgariate si alta cu unitatea desfacuta.

Eu nu am desfacut niciodata aparatul, deci se incearca sa scape de responsabilitate. Sunt uluit de tupeul service-ului!

Am facut si o sesizare la OPC, dar raspunsul a fost dezamagitor: mi s-a spus ca este legala constatarea lor, desi ei mi-au dat o fisa de intrare in service si nu au obiectat in momentul primirii aparatului.

Se pare ca singura cale de rezolvare este cererea unei expertize tehnice, pe banii mei, care nu stiu ce poate dovedi.

In contractul de garantie este stipulat ca "Garantia isi pierde valabilitatea [daca] [...] in opinia agentului de service s-a defectat datorita interventiei unei persoane neautorizate [...]", ceea ce consider ca poate fi folosit impotriva oricui, atunci cand aparatul este greu de reparat sau cand nu au ei chef sa-l repare; in cazul meu, probabil a fost prea scump.

In conditiile in care OPC nu ma poate ajuta, ce pot sa fac?
Cel mai recent răspuns: EasyMouse , utilizator 12:48, 21 Aprilie 2010
Reveniti cu sesizarea la protectia consumatorului, dar de data asta trimiteti direct la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, institutia care coordoneaza structurile regionale! Mentionati ca sunteti nemultumit de raspuns, solicitati recercetarea reclamatiei de catre un alt comisar! Scrieti si la un ziar local, ca sa puneti un pic de presiune pe ei! Sa vedeti ca se rezolva....
Din cate am inteles de la magazin, ei primesc amenda de la OPC pentru nesolutionarea in timp de 15 zilei a problemei de garantie, dar service-ul (importatorul) nu este amendat si refuza sa acorde garantie.

Asadar, nu am cum sa pun presiune pe importator, ceea ce nu-mi foloseste la nimic.
Solutia, cel putin deocamdata, este cea descrisa de raduallan.
Trei probleme:
1. Legea 449/2003 stabileste ca daca lipsa de conformitate se manifesta in primele 6 luni de la momentul livrarii este prezumata a fi existat la acel moment. Prin urmare, consumatorul nu trebuie sa faca dovada ca defectul exista la momentul livrarii. Rezulta ca, daca vanzatorul considera ca defectul a aparut ulterior si a fost cauzat din vina consumatorului, trebuie sa dovedeasca acest lucru. Un set de fotografii facute dupa ce produsul a fost predat, nu mi se pare o dovada suficienta a faptului ca defectul a fost provocat de dumneavoastra, vand in vedere ca produsul a mai avut probleme. Desi legea nu prevede, raportul de expertiza ar trebui sa fie facut mai intai de vanzator si sa arate in ce fel acel defect a aparut din vina dumneavoastra.
2. Singura garantie care poate fi anulata este cea comerciala, care este in fapt un contract de garantie. Garantia legala nu poate fi anulata. Este stabilita si acordata prin lege, este imperativa si vanzatorul nu o poate elimina. Daca un defect a fost provocat de consumator, se poate refuza remedierea acestuia, dar vanzatorul va raspunde pentru orice defect ulterior care ii poate fi imputat.
3. Potrivit legii, vanzatorul este singurul care raspunde fata de dumneavoastra - nu service-ul, nu importatorul (in cazul in care este diferit de vanzator), nu producatorul. Orice cerere referitoare la garantie se va adresa vanzatorului, orice reclamatie se va face impotriva vanzatorului.
Multumesc pentru raspunsuri!

A mai aparut o problema: vanzatorul, fiind speriat de amenda pentru depasirea perioadei de garantie, a incercat sa negocieze cu mine, fara a rezolva problema garantiei totusi, spunand ca importatorul nu vrea sa ofere garantie si ei nu au ce face.

In acelasi timp, m-au amenintat cu fals in acte, avand in vedere ca am semnat o foaie de primire in service in care scrisesera gresit numele meu!

Ce pot face? Mi-au propus sa vand unitatea ca second hand si sa-mi vanda ei alta cu discount, la pretul lor de achizitie.
Solutia ramane aceeasi.
Vanzatorul raspunde. Faptul ca importatorul refuza sa "acorde" garantia nu are nicio importanta si nu va intereseaza. Vanzatorul trebuie sa va rezolve problema.
Nu va lasati intimidat de amenintari fara suport.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Protectia consumatorului - inlocuirea aparatului foto geo_graful geo_graful Salutare! Am cumparat un aparat foto nou si la 3 saptamani de la achzitionare l-am trimis deja pentru prima oara in service, avand probleme de focus. L-au ... (vezi toată discuția)
Nelamurire garantie telefon aniry aniry buna ziua, am achiyitionat un telefon sony ericsson w660i in data de 24 dec. 2008, in februarie 2009, am sesizat vanzatorului defectarea acestuia (procesul ... (vezi toată discuția)
Situatie neplacuta arsis vodafone mariusduta mariusduta Avem urmatoarea situatie. Pe data de 11.09.2010 cumpar un telefon in valoare de 845 RON + un abonament pe 2 ani de zile in valoare de 17 euro pe luna, ... (vezi toată discuția)