Service-ul da negatie
de reparare, nu de inlocuire, daca produsul nu poate fi adus la conformitate. Daca ati obtine-o ar fi foarte bine pentru ca atunci magazinul ar fi obligat fie sa vi-l inlocuiasca cu unul nou fie sa va restituie banii.
De asemenea in aceasta situatie ati putea negocia cu ei sa va dea un aparat cu performante superioare, cu sau fara plata diferentei de pret (fara plata diferentei e discutabil, insa exista si aceasta posibilitate).
Nu cred ca puteti invoca viciul ascuns pentru ca nici vanzatorul nu avea de unde sa stie ca aparatul se va strica - mai degraba lipsa de conformitate:
Prezumtia lipsei de conformitate presupune considerarea produsului ca fiind lipsit de calitate si performanta inca de la achizitionare. Astfel, orice lipsa de conformitate aparuta intr-un termen de 6 luni de la data livrarii produsului se considerata a fi existat la momentul livrarii.
[ link extern ]
Dumneavoastra sunteti in relatie cu magazinul, nu cu service-ul, in opinia mea cele 15 zile se socotesc de cand ati dus aparatul la magazin pana cand sunteti instiintat sa veniti dupa el.
Daca termenul va fi depasit, in opinia mea aveti doua variante:
- puteti insista pentru negatie si atunci va fi simplu - veti discuta cu vanzatorul varianta care va convine, sau
- ii anuntati ca intentionati sa faceti reclamatie la Protectia Consumatorilor pentru ca aparatul nu corespunde din punct de vedere calitativ descrierii si pretului iar dvs. doriti inlocuirea lui cu unul similar, desigur nou, sau restituirea banilor.
Reclamatia trebuie sa cuprinda acest demers, al incercarii de impacare pe cale amiabila, altfel veti fi indrumat sa il faceti. Doar daca magazinul nu va raspunde multumitor se da curs reclamatiei.