De la fostul loc de munca a unui nou angajat am primit o adresa la care a fost atasata o Ordonanta de infiintare a popririi cu privire la pensia de intretinere emisa in anul 1997 - pentru 25 % din venitul net lunar.
Angajatul nostru a prezentat la personal doua certificate de nastere - un certificat pentru copilul pentru care exista ordonanta de poprire, si un certificat pentru al doilea copil nascut dupa emiterea ordonantei de poprire, motiv pentru care spune nu se poate sa i se retina 25% din venit.
Va rog sa-mi spuneti daca in acest caz, poprirea se face pe suma de 33% sau daca pana la o noua Ordonanta de poprire este tot de 25 %, fara sa se tina cont de cel de-al doilea copil ?
ORDIN Nr. 1714 din 14 noiembrie 2005
privind aplicarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiară şi contabilă şi a normelor metodologice privind întocmirea şi utilizarea acestora
Text în vigoare începând cu data de 1 ianuarie 2006
Text actualizat prin produsul informatic în baza actelor normative modificatoare, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la 1 martie 2006:
- Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 293/2006.
În temeiul prevederilor art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 1 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiară şi contabilă şi a normelor metodologice privind întocmirea şi utilizarea acestora,
ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
ART. 1
(1) Începând cu data de 1 ianuarie 2006 se abrogă prevederile art. 1 şi ale art. 2 alin. (1) din Ordinul ministrului finanţelor nr. 903/2000 privind modificarea modelelor şi normelor de întocmire şi utilizare a unor formulare şi introducerea de noi formulare în activitatea financiară şi contabilă, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 371 din 10 august 2000.
(2) Bonurile fiscale emise de aparatele de marcat electronice fiscale vor fi folosite începând cu data de 1 ianuarie 2006 numai ca documente de înregistrare a plăţilor în Registrul de casă. Fac excepţie de la această regulă, în sensul că stau la baza înregistrărilor în contabilitate a cheltuielilor, următoarele documente:
a) bonul fiscal emis conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia agenţilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările ulterioare, utilizat pentru justificarea taxei pe valoarea adăugată aferente carburanţilor auto achiziţionaţi în vederea desfăşurării activităţii, dacă este ştampilat şi are înscrise denumirea cumpărătorului şi numărul de înmatriculare al autovehiculului;
b) bonul fiscal emis de aparatul de marcat fiscal utilizat în activitatea de taximetrie, în conformitate cu prevederile Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, cu modificările şi completările ulterioare;
c) bonul fiscal emis conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, republicată, cu modificările ulterioare, însoţit de documentul care atestă plata prin cardurile bancare ale societăţilor comerciale;
d) bonul fiscal emis conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, republicată, cu modificările ulterioare, a cărui valoare totală este de până la suma de 100 lei (RON) inclusiv, dacă este ştampilat şi are înscrise denumirea cumpărătorului, codul unic de înregistrare al acestuia sau codul numeric, în cazul persoanelor fizice care desfăşoară activităţi independente.
(3) Pentru înregistrarea în contabilitate a cheltuielilor, agenţii economici vor solicita furnizorilor de bunuri sau de servicii să emită factura fiscală în conformitate cu prevederile art. 155 alin. (9) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, factura, alte documente specifice aprobate prin ordine ale ministrului finanţelor publice, emise în baza Hotărârii Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiară şi contabilă şi a normelor metodologice privind întocmirea şi utilizarea acestora, factura fiscală pentru material lemnos sau bonul de vânzare fiscală, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 427/2004 pentru aprobarea Normelor privind circulaţia materialelor lemnoase şi controlul circulaţiei acestora şi al instalaţiilor de transformat lemn rotund, cu modificările şi completările ulterioare, după caz.
ART. 2
Persoanele prevăzute la art. 1 din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, pot insera în cuprinsul formularelor Factură cod 14-4-10/aA şi Factură fiscală cod 14-4-10/A, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 831/1997, elemente suplimentare pe care acestea le consideră necesare, cu condiţia respectării conţinutului de informaţii prevăzute de Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, şi de alte acte normative în vigoare.
ART. 3
În condiţiile în care plata bunurilor sau serviciilor prestate se efectuează în numerar ori prin card bancar, concomitent cu emiterea facturii fiscale sau a facturii, nu este obligatorie completarea elementelor privind codul IBAN şi banca de la rubrica "Cumpărător".
ART. 4
(1) Prevederile art. 3 alin. (2) din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 29/2003 privind aplicarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiară şi contabilă şi a normelor metodologice privind întocmirea şi utilizarea acestora, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică numai în condiţiile în care persoana care emite factura fiscală efectuează şi livrarea bunurilor din gestiunea furnizorului.
(2) În cazul în care la data livrării bunurilor este întocmit formularul Aviz de însoţire a mărfii cod 14-3-6A, urmând ca în termenul prevăzut de lege să fie emisă factura fiscală, datele de identificare a persoanei care livrează marfa şi datele privind expediţia se completează numai pe avizul de însoţire a mărfii.
ART. 5
(1) Începând cu data de 1 ianuarie 2006, formularele cu regim special prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin nu se vor mai tipări, înseria şi numerota în conformitate cu prevederile art. 1 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 831/1997.
(2) Persoanele prevăzute la art. 1 din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, neplătitoare de TVA, vor emite la solicitarea clientului formularul Factură cod 14-14-10/aA.
(3) La solicitarea beneficiarului de bunuri livrate sau de servicii prestate, prevăzute la art. 155 alin. (9) din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, persoanele impozabile înregistrate ca plătitori de taxă pe valoarea adăugată vor emite Factura fiscală cod 14-4-10/A.
ART. 6
Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.177/1998 privind aplicarea prevederilor art. 1 alin. (4) şi (10) paragraful 2 din Hotărârea Guvernului nr. 831/1997, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 223 din 18 iunie 1998, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Alineatul (5) al articolului 2 se abrogă;
2. Partea introductivă a articolului 4 va avea următorul cuprins:
"ART. 4
În situaţia în care agenţii economici, utilizatori ai tehnicii de calcul pentru completarea formularelor cu regim special, au în dotare imprimante tip LASER, cu jet de cerneală sau imprimantă rapidă cu bandă de caractere, şi care nu se încadrează în prevederile art. 2, pot proceda astfel:".
ART. 7
Ordinul ministrului finanţelor nr. 2.055/1998 privind aplicarea corespunzătoare a Hotărârii Guvernului nr. 831/1997, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 442 din 20 noiembrie 1998, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 2 alineatul (1), după litera f) se introduce o nouă literă, litera g), cu următorul cuprins:
"g) însoţirea mărfurilor pe timpul transportului cu mijloace auto, când distribuirea mărfurilor se face la mai multe sedii sau puncte de lucru ale unui agent economic."
2. La articolul 2, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
"(4) În condiţiile în care pe avizul de însoţire a mărfii este înscrisă menţiunea "Urmează factura", nu este obligatorie completarea datelor privind "Preţul unitar" şi "Valoare", acestea fiind elemente care se regăsesc în mod obligatoriu pe factură. În această situaţie, pe avizul de însoţire a mărfii se vor introduce alte informaţii, care să conducă la identificarea produselor, respectiv codul produsului, greutate, volum sau alte elemente similare."
3. Alineatul (1) al articolului 3 se abrogă.
4. Alineatul (4) al articolului 3 se abrogă.
ART. 8
Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 29/2003 privind aplicarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor comune privind activitatea financiară şi contabilă şi a normelor metodologice privind întocmirea şi utilizarea acestora, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 48 din 28 ianuarie 2003, se modifică după cum urmează:
- Litera g) a articolului 1 se abrogă.
ART. 9
Direcţia de reglementări contabile, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, administraţiile finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti, Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, precum şi Compania Naţională "Imprimeria Naţională" - S.A. vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
ART. 10
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
în temeiul art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 59/2005 privind unele măsuri de natură fiscală şi financiară pentru punerea în aplicare a Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei naţionale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2006, cu completările ulterioare, ale art. 31 din Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 5/1999, şi ale art. 16 din Hotărârea Guvernului nr. 412/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei,
ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei emite următorul ordin:
ART. 1
Pentru semestrul II 2006, începând cu luna septembrie, valoarea nominală indexată a unui tichet de masă, stabilită potrivit prevederilor art. 31 alin. (3) teza a II-a şi alin. (4) din Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 5/1999, precum şi prevederilor art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 59/2005 privind unele măsuri de natură fiscală şi financiară pentru punerea în aplicare a Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei naţionale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2006, cu completările ulterioare, este de 7,41 lei.
ART. 2
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Va rog sa-mi spuneti daca pentru infiintarea unei popriri asupra salariului este suficienta o adresa de poprire de la o organizatie cooperatista in care se mentioneaza ca in conformitate cu art.69 din OU 97/2000 , "contractul de credit incheiat de organizatiile cooperatiste de credit .... constituie titlu executoriu ". Mentionez ca societatea a eliberat o adeverinta de venit in care se obliga sa faca retineri din salariul angajatului, la sesizarea unitatii creditoare.