Contributia facultativa la un fond de pensii privat poate fi efectuata atat de salariat, cat si de angajator, in fiecare situatie in limita a 400 EUR/an/participant, fara ca o contributie din parte salariatului si a a angajatorului sa o restrictioneze pe cealalta?
Cunosc modul de tratare fiscala a unor astfel de contributii, insa nu-mi este clar daca este permis ca un angajat sa beneficieze de deductibilitatea contributiei facultative la un fond de pensii privat concomitent cu suportarea si din partea angajatorului a unei contributii suplimentare.
Adica:
-la angajat:Impozit salarii=((VB-Contributii sociale)-Contributia la f.p.f)*16%
si la,
-la angajator, in acelasi an fiscal, independent de contributia salariatului la f.p.f, cheltuiala deductibila in limita a 400 EUR/an.
In fapt, este permis ca intr-un an fiscal, pentru un salariat sa fie deductibila o suma limita de 800 EUR ca si contributie la un fond de pensii facultativ (400 EUR suportata de angajat si 400 EUR suportata de angajator)?
Contributia facultativa la un fond de pensii privat poate fi efectuata atat de salariat, cat si de angajator, in fiecare situatie in limita a 400 EUR/an/participant, fara ca o contributie din parte salariatului si a a angajatorului sa o restrictioneze pe cealalta?
Cunosc modul de tratare fiscala a unor astfel de contributii, insa nu-mi este clar daca este permis ca un angajat sa beneficieze de deductibilitatea contributiei facultative la un fond de pensii privat concomitent cu suportarea si din partea angajatorului a unei contributii suplimentare.
Adica:
-la angajat:Impozit salarii=((VB-Contributii sociale)-Contributia la f.p.f)*16%
-la angajator, in acelasi an fiscal, independent de contributia salariatului la f.p.f, cheltuiala deductibila in limita a 400 EUR/an.
Este permis ca intr-un an fiscal, pentru un salariat sa fie deductibila o suma limita de 800 EUR ca si contributie la un fond de pensii facultativ (400 EUR suportata de angajat si 400 EUR suportata de angajator)?
Aveam stiinta de prevederea din Norme, insa nu-mi este foarte clar daca provizioanele de la art.22 alin. (1) litera b) se refera numai la activitatea de prestari servicii (pt. constructori, de exemplu), iar societatea noastra este producatoare de tigla metalica, pe care o vinde catre constructori sau end-useri.
Socieatatea noastra vinde tigla metalica, pentru care acorda clientilor garantie, pe o anumita perioada de timp.Aceasta garantie consta in inlocuirea tablei in cazul in care aceasta sufera modificari calitative, imputabile societatii noastre.
Stiu ca OMFP 3055, republicat, permite constituirea de provizioane de acest tip, insa din punct de vedere fiscal care este regimul acestora?
Societatea X SRL din Romania are ca si asociat unic o persoana nerezidenta X SA din Belgia (detinerea este deci de 100%); cele doua societati au acelasi nume juridic.Se pune problema ca societatea X SRL din Romania sa procedeze la schimbarea exercitiului financiar.Am citit OMFP-ul publicat in M.Of.nr.220/12.04.2010 si am inteles ca pot opta pentru schimbarea exercitiului financiar numai anumite entitati, si anume cele mentionate la art.27 alin.(3) din Legea 82/1991.
In opinia dvs. societatea X SRL din Romania poate opta pentru un exercitiu financiar diferit de cel calendaristic?
Societatea la care lucrez accepta si Bilete la ordin din partea clientilor sai, insa in anumite cazuri cerem ca aceste instrumente de plata sa fie avalizate in nume personal.
Problema noastra este forma corecta in care se completeaza un astfel de Bilet la ordin avalizat.De exemplu:clientul societate comerciala "X" emite care societatea noastra "Y" un bilet la ordin avalizat in nume personal de catre administratorul societatii (dl.Popescu Ion);in ce mod se va completa rubrica pentru avalizare?
Pun aceasta intrebare intrucat am intalnit 2 cazuri:
1.Avalizat de Popescu Ion pentru societatea "Y", in speta beneficiarul BO;
2.Avalizat de Popescu Ion pentru societatea "X", in speta tragatorul BO.
Noi dorim ca, in cazul neonorarii la scadenta a BO, sa putem trage la raspundere in nume personal adminstratorul societatii, si atunci care este formularea corecta de completare a rubricii de avalizare a BO? Varianta 1 sau varianta 2?
Societatea la care lucrez (o sa-i spun societatea A) are capital privat strain in procent de 100%.
In statul societatii comerciale romane A scrie printre altele:
1)Asociatul unic este firma B din Belgia si este reprezentata prin d-l X, persoana fizica belgiana;
2)Raspunderea si administratea societatii romane A este asigurata de acelasi dl.X.
La inscrierea societatii romane A in Registrul operatorilor intracomunitari am demarat urmatoarea procedura:
1) Am intocmit o imputernicire pentru contabilul societatii (adica subsemnatul) care sa ajute la depunerea documentatiei de inreg.la ANAF, de forma:"Societatea comerciala B, reprezentata legal prin dl X, societatea avand statutul de actionar unic la societatea comerciala A, reprezentata legal de dl X, in calitate de Administrator, imputernicesc pe Dna Y sa depuna documentatia la ANAF in vederea inregistrarii in ROI".
ESTE CORECTA aceasta formulare?
2) Cazierul judiciar pentru soc.com.B din Belgia si pentru persoana fizica belgiana le obtin de la Inspectoratul de Politie al Judetului in care societatea A isi are domiciliul fiscal, adica din Romania, sau din Belgia?
2) Daca se obtin din Romania, in cazul persoanei fizice belgiene trebuie sa-mi trimita o procura notariala, inreg.in Belgia, prin care sa pot cere din Romania cazierul sau judiciar?
Va multumesc.
Georgeta