Poate ca nu am fost suficient de clar.
Pai tocmai aici imi pun problema eu... Articolul din lege este formulat la modul general, pt. societatile care au adunare generala, dar in cazul perticular cu asociat unic, eu interpretez articolul din lege adaptat la cazul respectiv, adica ceva de genul :
"Administratorul nu poate primi, fara autorizarea asociatului unic, mandatul de administrator in alte societati concurente sau avand acelasi obiect de activitate, nici sa faca acelasi comert ori altul concurent pe cont propriu sau pe contul altei persoane fizice sau juridice, sub sanctiunea revocarii si raspunderii pt. daune."
Din cate inteleg eu, si tu interpretezi la fel articolul, in sensul ca eu ca viitor administrator nu trebuie sa iau acordul (scris) si de la asociatul unic al societatii la care urmeaza sa devin administrator? Ca e clar ca eu mi-l dau in calitate de asociat unic la firma mea... Deci ar trebui sa instiintez si sa cer acordul scris si al asociatului unic la care voi afi admin?
Merci anticipat..
Buna seara,
Eu sunt administratorul si asociatul unic al unui SRL ( micro.) si de curand am primit propunerea sa fiu numit administrator la un alt SRL cu asociat unic ( persoana juridica de data asta ), SRL care urmeaza sa fie infiintat si care va avea acelasi obiect de activitate cu cel pe care-l detin in prezent, dar neconcurente d.p.d.v. al relatiilor comerciale cu tertii. In ce conditii pot accepta oferta de a fi administratorul noii societati?
Citim la Art.197 alin.2 din L.31 republicata( a soc. com.) ca "Administratorii nu pot primi, fara autorizarea adunarii asociatilor, mandatul de administrator in alte societati concurente sau avand acelasi obiect de activitate, nici sa faca acelasi comert ori altul concurent pe cont propriu sau pe contul altei persoane fizice sau juridice, sub sanctiunea revocarii si raspunderii pt. daune."
Ori nu mai inteleg eu limba romana, ori aici formularea e ambigua... despre care adunare a asociatilor este vorba ca trebuie sa dea autorizarea ? A societatii la care sunt administrator in prezent? sau a societatii la care urmeaza sa fiu numit administrator? Si ce se intelege prin aceasta "autorizare"? (scrisa, verbala?) Si apoi ce se intelege prin "nici sa faca acelasi comert ori altul concurent ", in cazul in care firma la care sunt admin. se ocupa cu comertul echipamentelor IT. iar cea care se va infiinta va activa tot in domeniul IT, dar pe creare soft/ servicii de date, deci subdomenii diferite ale aceluiasi domeniu din CAEN? Pot fi considerate aceste activitati -substantial diferite- zic eu, ca fiind "concurente" sau "acelasi obiect de activitate" sau "acelasi comert" intre cele doua societati? Va rog, poate nu vad eu substanta... cert e ca la ora asta sunt cam obosit... dar imi poate da cineva niste interpretari?
Multumesc anticipat si va doresc toate cele bune...