In anul 2004, sotul meu a dobandit, in urma decesului tatalui sau si acceptarii succesiunii, dreptul de proprietate in cota indiviza de 3/8 din 1/2 asupra apartamentului in care locuim si in prezent. In anul 2006, am incheiat un contract de vanzare-cumparare asupra apartamentului in care locuiesc parintii mei. In urma aplicarii OUG 58/2010, am primit o decizie de impunere privind impozitele si taxele locale prin care s-a stabilit asupra apartamentului cumparat in 2006, cu valoare de impunere 176 lei, un impozit suplimentar de 38 lei (176*65% raportat la 4 luni = 38 lei). Intrebarea mea este: acest impozit suplimentar este calculat corect, avand in vedere ca eu nu am drept de proprietate asupra apartamentului in care locuim, pentru mine apartamentul pe care parintii mei l-au trecut pe numele nostru reprezentand de fapt prima si unica locuinta?
Este asociatie de proprietari din 2003, iar contractul cu Compania de Apa a fost incheiat in anul 2007.
Astazi am aflat mai multe despre motivele care stau la baza "litigiului" intre asociatie si Compania de Apa: Pe una din scarile de bloc din cadrul asociatiei s-a facut separare de apa prin scoaterea conductelor de apa pe casa scarii si montarea de contoare individuale, implicit incheierea de contracte de furnizare de apa individuale. Unul din proprietari nu a fost insa de acord cu separarea de apa, iar la terminarea lucrarilor, Compania de Apa a sistat furnizarea apei reci pe reteaua veche si au somat proprietarul respectiv sa-si efectueze si el lucrarile de separare. Proprietarul ramas fara apa a depus plangere la Protectia Consumatorului si la Directia Sanitar-Veterinara Olt. Ambele institutii au amendat Compania de Apa, cu sume diferite. Acum, C.A.O. nu vrea sa plateasca aceste amenzi si cauta orice motiv prin care sa arate ca, de fapt, asociatia de proprietari, ca persoana juridica, nu si-a indeplinit sarcinile si ca, de fapt, ei au sistat furnizarea apei catre asociatie, nu catre proprietarul respectiv.
Intrebare: ce alternative avem si ce sanse de reusita ar fi?
P.S. Administratorul a fost si la Judecatoria Slatina unde, cu greu, a reusit sa dea de o judecatoare care i-a spus nonsalant ca trebuie sa inregistreze presedintele la Judecatorie si sa aduca actele necesare, pentru ca intro saptamana o sa iasa hotararea judecatoreasca.
Am primit o adresa din partea Companiei de Apa Olt, din care citez: "in situatia in care ulterior incheierii contractului cu C.A.O. (in anul 2007), Adunarea Generala a hotarat alegerea unui nou presedinte, aveti obligatia de a ne prezenta hotararea judecatoreasca prin care a fost modificata componenta comitetului asociatiei de proprietari... In situatia in care reprezentantii C.A.O. vor constata ca presedintele este o alta persoana decat cea care a semnat contractul de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apa si de canalizare, vom proceda la rezilierea unilaterala a contractului si la sistarea serviciilor prestate". Mentionez ca furnizorul de apa ne impune separarea apei si incheierea de contracte individuale de furnizare de apa, desi asociatia nu are debite catre C.A.O., iar proprietarii nu sunt de acord cu separarea de apa, iar pentru "reusita" lor, incearca tot felul de tertipuri prin care vor sa rezilieze contractul incheiat cu asociatia de proprietari. Ce e de facut???