Daca se poate dovedi ca autoturismul este folosit DOAR pt desfasurarea activitatii economice(foi de parcurs, s.a.), se deduce integral TVA-ul, atat la achizitia autoturismului, cat si la combustibilul consumat sau la alte chelt.purtatoare de TVA aferente acestuia(reparatii, piese de schimb,etc.)De-asemenea si chelt. sunt deductibile integral.
Daca autoturismul este folosit SI in interes personal, atunci atat deductibilitatea TVA-ului, cat si a cheltuielilor generate de el, sunt limitate la 50%(fara a mai fi nevoie sa fie intocmite foi de parcurs).
Pt lamuriri suplimentare puteti consulta HG 670/04.07.012 publicata in MO 481/13.07.2012.
O societatea din Romania, inregistrata in scopuri de TVA, FACTUREAZA ( in conditii EXW-asa apare pe factura) marfa unei alte societati din Comunitate, inregistrata si aceasta in scopuri de TVA, care la randul ei factureaza mf unei societati DIN AFARA UE.
Marfa pleaca din RO la destinatia finala, pe declaratia vamala de export firma din RO fiind trecuta la exportator,iar firma din afara UE la destinatar.
Societatea din RO a aintocmit factura fara TVA, fiind considerat un export in conditiile art. 143 alin.(1) lit.b) din CF.Ulterior a intrat in posesia documentelor care justifca exportul, respectiv :DVE,CMR si inclusiv DVI-ul destinatarului final al marfii.
Este corect rationamentul? Ar putea fi considerat baza pt justificarea scutirii de tva art.143 alin (1) lit.a) ?
Multumesc.
Daca aduc marfa din UE pe paleti si restitui acesti paleti, transportatorul confirmand primirea lor de la mine prin semnarea CMR-ului, document cu care a venit insotita marfa", vi se pare normal sa mai platesc pt ei la fondul de mediu?
Multumesc