avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 294 soluții astăzi
Forum Activitate ccodrut

Activitate ccodrut

Voi posta si acolo cu mare placere, desi sunt reticent cu privire la sesizarile facute de ANRE OPC. Din moment ce au ignorat complet sesizarile mele timp de mai bine de 30 de zile, care daca nu ma insel este termenul maximal pe care il au pentru a raspunde unei sesizari, atunci, chiar stau sa ma gandesc daca ANRE sau OPC va putea sa primeasca un raspuns "mai cu talent". Asa cum am mai scris: au monopol si se comporta ca atare, iar toate problemele astea sunt dovezi zilnice ale acestui monopol.
client1 a scris:

Contractul presupune drepturi si obligatii.este dretul dumitale sa sesizeze ca timp de mai mult de un an nu ai avut citire se regularizare, ai la dispozitie un sistem gratuit de transmitere a indexului lunar.nu i-au apararea Enelului dar se gandeste cineva ca el are cativa furnizori dar furnizorul are milioane de clienti??? Vina este de ambele parti consider eu.Si inca ceva nu este nici monopol nici oligopol, sunt sute de furnizori pe piata de energie sa stiti, ca nici una nu are dezvoltata pana in prezent cel putin o oferta este altceva
daca cautati informatii o sa vedeti ca Enelul a fost promtorul acestei actiuni de liberalizare a pietei dar sa fim totusi seriosi ne asteptam sa faca Eneul in 3 ani ce nu au facut altii in 20?Vreti sa faca Enel Distributie investitii intrun timp atat de scurt? Pe primarii de ce nu dati vina ca nu extind retelele. Daca ei nu v-ar emite avizul de racordare nu v-ar conveni, nu? societatea investeste doar acolo unde are certitudinea ca va obtine si profit ca oricine altcineva.



Stimate domn,
In primul rand tin sa va felicit pentru postul pe care cu succes il ocupati intr-o astfel de companie.
In continuare putem discuta pe marginea specificatiilor dumneavoastra:
Contractul presupune si drepturi si obligatii dar ele sunt si pentru Enel si pentru mine si atata timp cat eu am obligatia de a asigura accesul la contor la a treia luna consecutiva de necitire a contorului tocmai pentru ca Enelul sa poata efectua citirea pentru a emite factura de regularizare, consider ca si Enelul are obligatia de a emite acea factura la 3 luni asa cum ma obliga sa ii dau accesul (daca ati citit, accesul la contor se face fara impediment intrucat este pe scara blocului). Este dreptul meu sa sesizez ca nu am avut emisa factura de regularizare, nu am de unde sa stiu daca s-a efectuat citirea insa. La fel, nu am de unde sa stiu daca regularizarea s-a realizat pe minus si nu pe plus asa cum este cazul de fata. Asa cum am specificat, nu sunt "doctor in facturi" emise de Enel ca sa pot descifra toate prescurtarile lor de acolo si in mod norma singura cifra "interesanta" pentru mine din acea factura, in calitate de consumator si conform obligatiilor mele contractuale, este cea de plata. Pentru restul, am in mod vag impresia ca Enelul incaseaza banul si este una din "obligatiile" lor sa imi furnizeze un serviciu complet, asa cum si eu platesc un serviciu complet. Nu cred ca e obligatia mea sa invat modalitatile de facturare ale fiecarui furnizor de servicii, ci sa achit factura daca ea este emisa corect. Sistemul gratuit de care vorbiti prin telefon este activ si disponibil de cateva luni incoace si nu de un an incoace, iar sistemul de citire a contorului si de livrare a citirii la sediul Enel este o "optiune" a consumatorului si nu o obligatie, in vreme ce citirea periodica si regularizarea este o "obligatie" a Enel. Oricum daca nu ati fost vreodata sa dati o astfel de citire la sediul Enel, va sugerez sa o faceti si poate veti intelege dupa si ce vreau sa spun, personal timpul fizic liber nu imi permite o astfel de optiune.
Spuneti ca nu luati apararea Enelului, dar totusi am in mod vag impresia ca o faceti si nu prea eficient. Faptul ca are milioane de clienti nu este o scuza ci din contra. Numarul mare de clienti ar trebui sa ii oblige la seriozitate si profesionalism si nu la neglijenta si incompetenta. Faptul ca dumneavoastra considerati ca vina este a ambelor parti, este dreptul personal al dumneavoastra, traim intr-o tara libera, dar chiar si acceptand ca ati avea dreptate, prin absurd, nu vad de ce ar trebui sa platesc eu o "culpa comuna" asa cum spuneti dumneavoastra, asta plecand de la premisa ca este o culpa comuna. Daca exploram varianta asta si pornind de la prezumtia absurda ca este un consum real cel inregistrat, pot specula faptul ca dupa prima factura regularizata as fi putut face unul din urmatoarele: 1. sa imi monitorizez si sa imi reajustez consumul ca sa ma incadrez in cel contractat; 2. sa renunt cu totul la serviciile enel si sa imi cumpar generator sau sa traiesc la lumina lumanarii este alegerea mea iar variante sunt mai multe dar din motiv de spatiu nu le voi insira aici (oricum as fi putut modifica contractul in asa fel incat sa fie "reflectat" acest nou consum mai eficient). Oricum in opinia dumneavoastra si extrapoland putin: faptul ca daca Enelul hotara sa mai amane inca 6 luni aceasta regularizare m-ar fi pus in situatia de a vinde casa ca sa achit factura de electricitate, este doar o "culpa comuna" si un inconvenient minor. :O??? O alta speculatie ar fi ca am fost discriminat de Enel pentru faptul ca doar mie nu mi-a fost emisa factura de regularizare, in vreme ce tuturor celorlalti proprietari le-a fost emisa factura din 3 in 3 luni? La acest aspect as fi si eu interesat de raspunsul dumneavoastra cu privire la motivul pentru care Enelul a procedat asa. Deocamdata la aceasta intrebare, Enelul nu mi-a oferit raspuns. Mai sunt vreo 2-3 zile si expira termenul legal obligatoriu in care trebuie sa primesc raspunsul la aceasta intrebare.
Referitor la monopol si oligopol, daca dumneavoastra intrati si dati niste cautari s-ar putea sa descoperiti ca acele zeci si sute de furnizori de care vorbiti sunt intermediari si nu furnizori directi de energie asa ca ar fi bine sa nu informati gresit daca nu cunoasteti aspectele reale. Faptul ca si acesti intermediari cumpara energia electrica si inchiriaza reteaua Enel de distributie nu cred ca o mai spuneti pentru ca probabil nu o cunoasteti, evident factura pentru un astfel de contract dublandu-se tocmai datorita acestei "cumparari/inchirieri". Enelul a fost promotorul actiunii de liberalizare pentru ca are de castigat din aceasta promovare. O piata care nu mai este considerata "de monopol" creaza premisele unui "pret liber" necontrolat de nicio autoritate de stat. Un astfel de pret poate fluctua liber si in genera in sus mai mult decat nivelul fixat daca este piata de monopol/oligopol unde plafonul maxim e stabilit de o autoritate de stat. O astfe de generare de pret este o "gluma" la adresa formarii pretului liber pe o piata din confruntarea cererii cu oferta. Tocmai din cele scrise de dumneavoastra demonstrati realitatea "speculatiilor" mele: foarte multi furnizori (sute daca ar fi sa va citez) care nu au nicio oferta reala si viabila inseamna pentru mine o "oferta" crescuta artificial si ireal, doar pe hartie, in vreme ce cererea este constanta sau in crestere. In realitate este doar o iluzie a "libertatii formarii pretului", pentru ca tot "furnizorii directi" care au si o "oferta reala" sunt furnizorii reali, mentinandu-se piata de oligopol sau monopol. Prin urmare, este in interesul Enelului sa creeze iluzia unei liberalizari pentru a putea mari pretul energiei electrice la adapostul confruntarii false dintre cerere si o "oferta artificiala". Daca doriti putem discuta cu vreo cativa profesori de economie politica si/sau mondiala si veti vedea ca imi vor da dreptate. Partea cu "ma astept sa faca Enelul in 3 ani ce nu au facut altii in 20", chiar nu mi se pare ca este problema mea ca utilizator/consumator. Asa cum am mai spus, eu platesc un serviciu, nu am comentat pretul pe care l-a stabilit Enelul unilateral (nu cred ca am fost chemat la consultari cand s-a stabilit un pret si atata timp cat eu am acceptat acest pret fara comentarii chiar nu cred ca este problema mea ce neajunsuri are aceasta companie, chiar cred ca mi-as depasi competentele eu) si nici nu ma intereseaza problemele interne sau organizatorice ale acestei companii. Ma intereseaza insa cand aceasta companie abuzeaza de pozitia ei fata de mine. Pot specula faptul ca nici Enelul si nici alte companii din domeniul asta nu au mai facut investitii reale de anvengura de mai bine de 20 de ani. Cam toate companiile astea s-au marginit la a exploata si eventual intretine in mare atat sursele de productie cat si canalele de distributie a energiei electrice si nimic mai mult. Sa ma anuntati si pe mine daca aveti cunostinta de investitii in vreo hidrocentralaj/termocentrala etc noua ridicata pe undeva de Enel sau alta companie de genul asta (excludeti noul reactor nuclear dat in folosinta la Cernavoda pentru ca acesta se afla sub autoritatea unei alte institutii, producerea curentului electric acolo fiind sub un alt regim decat cel al hidrocentralelor sau termocentralelor). Se bat companiile externe sa vina la noi sa ridice parcuri eoliene, aveti cumva cunostinta de procentul/proportia de investitie a Enelului sau a altei companii nationale in aceste proiecte??? Daca da, va rog sa imi spuneti si mie, daca nu, poate ar fi mai bine sa nu va pronuntati cu privire la ce face si ce nu face Enelul de 20 de ani incoace.
Primarii nu au competente de a extinde retelele stimate domn ci doar de a intocmi proiecte prin care sa solicite unui furnizor extinderea unei retele, la fel se intampla si la gaz si la canalizare, in niciun caz nu au competenta de a extinde ei o retea, iar extinderea retelei ar trebui sa fie tot o prioritate a Enelului in cautarea continua pe care o companie "concurentiala" ar trebui sa o aiba pentru noi clienti si un profit sporit. Aviz de racordare la ce??? Nu cred ca avizul ala este emis gratuit ci contra cost si din nou revenim la serviciile pe care un consumator le plateste fara comentarii. Nu cred ca ati fost chemat la negociere cand v-ati racordat la curentul electric, la apa curenta sau la instalatia de gaz. Eu cred ca vi s-a pus un contract in fata in care era costul unui proiect de conectare pe care l-ati semnat pentru ca nu aveati de ales si nu puteati face respectiva conectare cu altcineva.

Din pacate ceea ce sugerati dumneavoastra este complet viciat din perspectiva unui consumator din secolul XXI. Ar trebui sa ma simt vinovat si etern indatorat pentru faptul ca sunt client al Enelului??? Oare nu platesc acest serviciu??? Oare nu asta este ideea intre un furnizor de servicii si un client??? Ce s-a intamplat cu sintagma "clientul nostru, stapanul nostru"??? Va spun eu stimate domn: in momentul in care o companie se bucura de pozitie de monopol sau oligopol pe o piata, sintagma se schimba si devine "clientul nostru, sa puna mana sa plateasca ca altfel il ia dracu'". Daca dumneavoastra ca angajat al unei companii de profil nu sunteti obligat sa va loviti nici de sistemul de citire, nici de cel de facturare, nici de cel de plata, nu stati la cozile interminabile si nu va treziti decat cu facturi 0 pentru ca sunteti angajat si aveti "bonificatii" poate ca nu ar trebui sa va pronuntati atat de usor. Cat despre societatea care investeste doar acolo unde are certitudinea de profit, sa imi fie cu iertare, dar de mai bine de 20 de ani aceasta societate nu a facut altceva decat profit. Asta este din nou o opinie personala si ma puteti contrazice dar cu argumente.

Din pacate, noi restul muritorilor de rand, nu avem parte de aceleasi facilitati ca si angajatii acestor companii si ne mai lovim din cand in cand de aceste mizerii.
Daca vad si asta la noi, pot sa mor linistit. Daca vad ca imi datoreaza Enelul bani fiindca eu ii livrez de la panoul solar atunci chiar ca s-a ajuns la un nivel de civilizatie fara precedent. Totusi, nu stiu de ce dar, desi sunt suficient de tanar ca varsta, am impresia ca nici nepotii nepotilor mei nu vor vedea asa ceva.

Am facut deja cele 2 sesizari in care le-am solicitat si expertiza de contor si justificarea pentru care nu mi-au facturat la timp regularizarile. Inca nu mi-au trimis raspunsul la solicitari. Oricum incep sa ma gandesc serios la o casa de avocatura.

Multumesc mult pentru sfaturi!
BX a scris:

ENEL a reusit sa implementeze cel mai prost sistem de facturare din Romania. Ii felicit. Bine ca nu le-au urmat si altii exemplul.
Si mai vorbesc unii de modernizare. In loc sa se lucreze cu cifre exacte, se lucreaza cu presupuneri. Ca doar asa se emit acum facturile la ENEL...in baza de presupuneri.


Din pacate pozitia lor de monopol le permite sa functioneze necontestati.
Din pacate, in tara noastra, legile antitrust au fost intelese in mod complet mioritic si adaptate ca atare. Legea antitrust este menita sa promoveze concurenta intre firme, concurenta care sa necesite eficienta si productivitate si concurenta care e menita sa ofere consumatorului cel mai bun produs la un raport de pret/calitate optim. Din pacate, in cazul companiilor din sistemul de energie electrica este viciata insasi premisa primara de la care porneste o lege antitrust si anume aceea de a nu permite unui singur actor de pe o piata sa faca abuzuri doar pentru ca este singur pe piata.
La noi in tara, prin urmare, desi legea iti permite ca si client/consumator/utilizator sa iti alegi furnizorul de serviciu, ghiciti ce??? ... exista un singur furnizor, cel putin in Bucuresti, si acel unic furnizor este... da... ati ghicit ENEL (as vrea sincer sa fiu contrazis de cineva la acest capitol, fiindca as risca sa sar din lac in put si as merge sa le angajez serviciile acestor potentiali concurenti ai ENEL.).

Desi la noi in tara exista legi antitrust si vreo 7 companii de energie electrica, totusi privatizarea in acest domeniu s-a realizat fara a fi "spart" monopolul sau oligopolul. Vechea companie de electrificare aflata in posesia statului controla intreaga retea de distributie nationala si centrele de productie de energie electrica.

Din ceea ce am observat personal, desi poate ma insel si daca are cineva date in acest sens il rog sa imi atraga atentia, privatizarea s-a facut prin impartirea efectiva teritorial a retelei electrice si a centrelor de productie intre 7-8 societati noi constituite. Problema este ca aceste societati pentru a functiona in sistem concurential ar trebui sa atinga in intregime consumatorii. Altfel se ajunge la situatia aberanta in care legea spune ca poti sa iti alegi furnizorul dar nu exista decat un furnizor. Ne amintim cu totii care a fost situatia cu telefonia si cum s-a schimbat complet atitudinea cand companiile de telefonie "privatizate" de la stat au intrat in sistemul concurential cu altele private intrate pe piata noastra. Receptivitatea lor si bunul simt ca sa nu mai vorbim de interesul pentru clienti a crescut exponential atunci cand viitorul lor, locurile lor de munca si veniturile lor au inceput sa depinda de modul in care isi trateaza clientii.

Din pacate, acest lucru nu este actualmente si nici nu cred ca va fi vreodata posibil atata timp cat o mana de firme aflate in situatie de oligopol cu tente monopolistice majore controleaza intreaga retea de productie si distributie. Aceasta "putere" ii face sa se comporte asa, aceasta putere ii face sa iti tranteasca un contract complet in defavoarea ta in care drepturile tale sunt 3 si obligatiile sunt 20 si drepturile lor sunt 20 si obligatiile 2 din care si astea 2 sunt partial obligatii ale tale ca si consumator.

Pentru edificare va prezint si definitii desi sunt sigur ca oricine poate sa dea o cautare cu privire la monopol.

Monopolul reprezintă capacitatea unei entități de a hotărî unic, în mod majoritar asupra altei entități, posibil contrar tendințelor entropice normale.


Entitate care hotaraste unic - Enel & CO.
Cealalta entitate - Consumatorul (oricare dintre noi)

Monopolul este opus concurenței (nu există concurență fiindcă nu există concurenți, nu există concurenți fiindcă există monopol pe piața respectivă). Există totuși anumite forme de concurență care fac ca firmele de monopol să practice o politică moderată de preț și să nu exploateze la maxim situația de monopol.
Multumesc de raspuns. Eu desi sper la ce e mai bine, ma pregatesc pentru ce e mai rau si din pacate nu sunt asa de optimist cu privire la verdictul lor dar vom vedea. Faza cu contorul sunt obligati prin Ordinul ANRE 1 de anul asta sa o rezolve mult mai repede de 30 de zile, dar din nou ramane de vazut. Plangeri sunt facute 2 una pentru verificare contor si alta pentru nefacturarea regularizarilor timp de 9 luni care a condus la un prejudiciu pentru mine. Astept si raspunsul la aceste doua sesizari.
Va salut,
Am si eu o problema cu serviciile oferite de compania ENEL. Situatia sta in felul urmator:

Am un apartament de doua camere care este inchiriat pentru 2 persoane (teoretic ar trebui sa fie apartamentul meu si al prietenei, dar cum momentan nu ne permitem financiar sa locuim impreuna am decis sa il inchiriem). In data de 15.10.2010 pentru ca nu sosise inca prin posta factura pentru luna septembrie (nu cred ca a fost o luna in 4 ani si 2 luni cand sa soseasca factura nu la timp, ci in termenul de gratie de 30 de zile, fiind obligati permanent sa platim penalitati desi incep sa ma intreb acum daca vreuna din facturi a fost imprimata si trimisa la timp), chiriasa a mers la unul din sediile ENEL pentru a vedea care este suma facturata si pentru a o achita, moment in care a avut o surpriza destul de neplacuta pe care ulterior a transferat-o catre mine.
Intr-adevar, factura pe luna septembrie era undeva intre 60 si 70 lei (suma estimata de ENEL conform tarifului ales prin contract), asa cum a fost aproape de cand am cumparat apartamentul si am fost nevoit la incheierea de contract cu ENEL sa trec totul pe numele meu si sa montez contor nou cu index 0. Factura asta a si reusit sa o plateasca, dar tot in data de 16.09.2010 figura si o regularizare pentru consumul din perioada 02.12.2009-09.09.2010 pe care figureaza o suma de nici mai mult nici mai putin de 1806,21 lei.:stunned:
In mod evident a solicitat un extras al acelei facturi pe care se preciza data ultimei citiri si facturari de regularizare si indexul de la acea data in 02.12.2009. La data respectiva consumul inregistrat de contor era de 5812 kWh. Tin sa mentionez ca acest consum a fost inregistrat de contor din luna august 2006 si pana in luna decembrie 2009, iar la regularizarea din decembrie 2009 suma regularizata de plata fata de ENEL a fost undeva la 4 lei, deci estimarile lor timp de 3 ani si jumatate aproape au fost conforme cu realitatea si cu inregistrarea contorului.

Acum incepe insa partea "distractiva" #-o
Pe acest extras de factura/desfasurator sau cum ii spun ei figura perioada de la 02.12.2009 (data ultimei regularizari) si pana la 09.09.2010 (data regularizarii actuale), in care era inregistrat un consum de contor pentru aceasta perioada de 5255 kWh. Un calcul simplu de consum:
-august 2006-decembrie 2009 consum 5812 kWh;
-decembrie 2009-septembrie 2010 consum 5255 kWh. :O asta in conditiile in care absolut nimic din ce inseamna consumatori principali (TV, frigider, masina de spalat etc.) sau obiceiuri de consum nu s-au modificat.
In mod evident a aparut intrebarea cum as putea consuma in 9 luni cat am consumat in 3 ani si jumatate aproape??? Primele banuieli au plecat deja spre contor si eventualitatea in care el este defect, dar aici a aparut a doua intrebare a mea: De ce nu au fost facute citiri si regularizari la 3 luni/6 luni asa cum se fac in cazul apartamentului mamei mele sau al prietenei si al cunoscutilor mei din Bucuresti? (apartamentul asta este tot in Bucuresti). La intrebarea asta am incercat sa aflu un raspuns de la vecinii din bloc, chiar de pe scara cu apartamentul in discutie, care mi-au confirmat faptul ca ei au avut citiri si facturari de regularizare din 3 in 3 luni iar din decembrie 2009 si pana in prezent au primit 2-3 facturi de regularizare de la ENEL functie de datele la care si-au incheiat ei contractele cu ENELul. Deci toata scara, mai putin acest apartament a avut regularizari de consum. O alta mentiune a mea este ca panourile electrice unde sunt montate contoarele sunt pe casa scarilor si accesul la ele nu reclama prezenta la domiciliu a mea sau a chiriasilor.
Pasul urmator a fost sa citesc contractul unde este specificat ca citirile si regularizarile se fac la termene stabilite de lege. Totodata se specifica in obligatiile mele ca si consumator cea de a asigura accesul permanent la contor si in cazul in care 2 luni consecutive nu am putut asigura accesul la el in a treia luna sunt obligat ca in termen de 10 zile de la data primirii facturii sa ma prezint la sediul lor pentru a stabili de comun acord cu un agent constatator data la care sa vina sa citeasca contorul. Toate prevederile astea sunt inutile ca obligatii pentru mine din moment ce contorul este pe palier, dar sunt implicit obligatii ale lor contractual vorbind de a face citirea si regularizarea la 3 luni. Daca ma insel cumva, as vrea sa stiu si eu, dar nu vad de ce ar fi specificate in contract altfel decat pentru asa ceva.
Bun, urmatoarea mea actiune a fost sa gasesc raspuns la prima intrebare referitoare la functionarea corespunzatoare a contorului si am mers la sediu ENEL de care apartin, unde (trecand peste greturile, atitudinea complet ostila ... citez una din replicile date in timpul discutiilor "hai sa completam asta ca aveti treaba si am si eu si poate ne incurcam unii pe altii"... si urletele cu care am fost primit de un inginer sef sau ceva de genul asta, pe care apropos l-am inregistrat pe telefon si chiar daca nu constituie convorbirea cu el proba in instanta probabil, poate face subiectul unui demers jurnalistic destul de interesant despre cum isi trateaza ENELul si probabil cam toate companiile aflate in pozitii de monopol si oligopol clientii) am depus o sesizare de consum exagerat inregistrat, care in fapt este o sesizare ca este contorul defect si cer expertizarea lui in laborator, care culmea este laborator al ... ghiciti cui??? ENEL. Va puteti imagina ca astept cu sufletul la gura raspunsul ca acest contor functioneaza perfect ... Din nou, daca ma insel imi puteti da una peste ceafa, dar daca este laboratorul lor nu vad cum ar putea fi altul raspunsul... da poate ca sunt eu paranoic... dar chiar nu am alt raspuns. Singura speranta ar fi expertizarea intr-un laborator independent dar ma indoiesc ca se va realiza asa.
In timpul discutiilor cu respectivul in care i-am explicat situatia mi-a formulat o noua ipoteza foarte mandru de el si anume aceea ca am eu o defectiune in casa si ca doua fire probabil se ating o masa si un alt fir si ca se duce curentul in pamant. Replica lui suprema a fost citez: "apa o vezi cand se sparge o teava, dar curentul pur si simplu nu il vezi"... sincer??? nu sunt o persoana foarte tehnica si poate e posibil sa faca nu stiu ce fir masa si sa se duca curentul in pamant, oricum asta era explicatia data de el ca varianta alternativa a defectiunii contorului...
Totusi la aceasta noua ipoteza a lui i-am formulat si eu a doua intrebare legata de citirea contorului, regularizarea consumului si facturarea regularizarii la termenele stabilite prin contract fiindca in cazul acestui apartamenet nu s-au facut regularizari de 9 luni. Raspunsurile care au urmat sunt oripilante cel putin pentru mine:
- unul din ele si primul care sa ma incrimineze pe mine a fost ca nu am asigurat accesul la contor, dupa ce i-am spus ca e pe hol contorul a urmat al doilea
- ca nu am primit factura de regularizare, i-am spus ca pana la factura de pe 16.09.2010 nu am mai facturat cu nicio restanta la regularizare pentru ca, ghiciti ce???... daca ai o restanta nu poti plati factura la zi pana nu achiti restanta, oricum a vazut si el in baza de date ca nu e cazul (oricum pentru neprimirea facturii ma trimitea la posta sa ii intreb pe factorii postali de ce nu s-a primit factura la mine).
- apoi mi-a spus ceva foarte interesant si anume ca s-au facut citiri de contor in aprilie 2010 si in iunie 2010 dar ca nu s-au emis facturi si m-a trimis la plimbare sa merg la un alt sediu unde sunt cei care fac citirile cu asta incheind "intrevederea" noastra cu replica mai sus mentionata in care "ne incurcam reciproc". Inainte insa de a ma trimite la plimbare m-a intrebat cu ce m-ar fi ajutat daca stiam de problema acum 3 sau 6 luni??? Ce as fi facut??? Raspunsul meu a fost ca exact ceea ce fac astazi: expertiza contor, daca e declarat bun chem electrician autorizat in casa sa imi verifice instalatia de curent electric pentru a fi sigur ca nu e in neregula sau pentru a face reparatii, doar ca nu as fi facut toate astea cu presiunea a 1806 lei "datorati" pe creier. Ma intreb daca nu cumva in situatia in care este o scurgere si e cineva ranit din cauza asta prin subsolul blocului sau mai stiu eu pe unde nu voi fi declarat tot eu vinovat si de asta...
Acest al doilea sediu unde am fost este in renovare de o bucata de timp si oamenii din el sunt imprastiati prin alte sedii ale lor, dar asta am aflat-o dupa cateva ore bune de cautari prin oras. Am ajuns intr-un tarziu si la acel sediu unde facand abstractie de coada am reusit sa dau si de cine trebuia ca sa ma lamureasca pe mine cu privire la intrebarea mea.
Aici din nou a trebuit sa imi spun povestea sa spun care-s argumentele pentru care m-am sesizat si sa solicit sa mi se spuna care este procedura prin care pot afla de ce nu s-a facut citire conform contractului si emitere de factura cu regularizarea consumului timp de 9 luni.
Mi s-a spus sa pun cererea mea pe hartie, dar asta dupa ce iar s-a incercat plasarea "culpei" la mine ca nu am asigurat accesul la contor si dupa ce mi s-a spus extrem de nonsalant ca daca e declarat contorul bun de laborator factura aia este "buna de plata". Intrebarea mea este: Chiar e buna de plata factura aia??? Chiar nu poti face nimic daca din nerespectarea unei prevederi contractuale tu in calitate de client esti prejudiciat??? Consider ca daca, pe cale de consecinta, acum 3 sau 6 luni s-ar fi facut regularizari as fi vazut ca este o problema ori cu acel contor ori cu instalatia electrica si as fi luat masuri de remediere, in niciun caz nu as fi lasat sa se scurga in pamant asa cum spun ei 1806 lei... Eu personal nu sunt expert in a citi factura respectiva in cele ce priveste consumul si aveam impresia ca ENELul este platit culmea de mine sa fie specialistul in problema asta, mie mi-ar fi atras atentia un singur lucru la care sa spunem ca ne pricepem cu totii, si anume o factura de regularizare marita. Si in mod clar ca nu m-as fi sesizat sa vad nu stiu ce indici insirati acolo pe factura sau pe contor atata timp cat nu vedeam si o factura cu o suma care sa imi traga un semnal de alarma. Oricum reprezentanta ENEL de aceasta data nu a vrut sa imi precizeze nici macar faptul ca citirile au fost efectuate in lunile aprilie si iunie asa cum mi-a precizat primul reprezentant. Repet, nu sunt specialist in energie electrica si din moment ce platesc un serviciu nu vad de ce ar trebui sa devin expert pe acel domeniu???
Am formulat sesizarea aceasta a doua pentru a solicita sa primesc in scris explicatii cu privire la motivul pentru care nu si-au indeplinit o obligatie contractuala iar eu acum pe baza acelei nereguli facute de ei sunt obligat sa platesc o factura exorbitanta (a da... domnilor si doamnelor de la ENEL nu li se pare o factura de genul 1806 lei exorbitanta in conditiile in care "ei vad zilnic facturi de sute de milioane" - bani vechi imi imaginez - si sper din tot sufletul ca nu de la apartamente de 2 camere cu doi locatari care nu au nici atelier de sudura, nici furnal si nici centrala de caldura sau casa frigorifica care sa functioneze pe curent electric).

Mentionez ca in Standardul lor de performanta stabilit de ANRE, Ordinul nr 1 al ANRE pe 2010 sunt stabilite niste termene de raspuns la contestatii, in caz contrar fiind supusi unor penalitati fata de mine consumator, iar eu le-am acordat termenul de raspuns la cererea mea cel mai mare adica 30 de zile. Din pacate, ma astept la niste raspunsuri nu tocmai normale de la cele doua centre unde am depus sesizarile respective, sau la un raspuns de genul ai depus sesizarea dar nu ai contestat factura deci "e buna de plata" asa ca va cer sfatul si indrumarea fiindca nu stiu sincer cam ce as mai putea face.

Ca sa concluzionez:
1. Am facut sesizare sa se verifice contorul si functionalitatea lui.
a) Daca e declarat defect, in conformitate cu Ordinul nr. 18 al ANRE / 2005 si a Ordinului nr. 1 al ANRE / 2010 sunt obligati sa stabileasca de comun acord cu mine o modalitate de calculatie pentru perioada in discutie. Sunt date in actele astea niste exemple si detaliipe care le-am citit dar nu ma astept ca acest contoar sa fie declarat de ENEL defect.
b) Daca e declarat functional doresc sa apelez la a doua sesizare pentru a contesta plata acestei facturi.
2. Faptul ca prin nerespectarea unei prevederi contractuale de citire, calcul si facturare de regularizare a consumului ENELul m-a prejudiciat culmea fata de ENEL mi se pare legal fundamentata si vreau sa va solicit si dumneavoastra opinia. Ca au facut chestia asta din reavointa sau din incompetenta, ma intereseaza mai mult sau mai putin, dar nu mi se pare deloc normal sa platesc eu pentru incompetenta sau reaua lor vointa manifestata prin nerespectarea unei obligatii contractuale.

Am rugamintea sa-mi oferiti si mie un sfat pentru ca sincer nu ma descurc si nici nu am posibilitatea sa platesc factura asta care probabil va aduna penalitati pana se va dubla ca valoare, mai mult de atat nu au voi din nou legal sa adune la penalitati si asta e stipulata tot in Ordinul ANRE nr. 18/2005.

Cu deosebit respect si multumiri anticipate,
C

PS: Chiar daca as dispune de o astfel de suma, as plati-o cu mai mare placere unei firme/case de avocatura pentru a intenta proces ENEL decat sa o platesc lor pentru o incompetenta sau un furt.