client1 a scris:
Contractul presupune drepturi si obligatii.este dretul dumitale sa sesizeze ca timp de mai mult de un an nu ai avut citire se regularizare, ai la dispozitie un sistem gratuit de transmitere a indexului lunar.nu i-au apararea Enelului dar se gandeste cineva ca el are cativa furnizori dar furnizorul are milioane de clienti??? Vina este de ambele parti consider eu.Si inca ceva nu este nici monopol nici oligopol, sunt sute de furnizori pe piata de energie sa stiti, ca nici una nu are dezvoltata pana in prezent cel putin o oferta este altceva
daca cautati informatii o sa vedeti ca Enelul a fost promtorul acestei actiuni de liberalizare a pietei dar sa fim totusi seriosi ne asteptam sa faca Eneul in 3 ani ce nu au facut altii in 20?Vreti sa faca Enel Distributie investitii intrun timp atat de scurt? Pe primarii de ce nu dati vina ca nu extind retelele. Daca ei nu v-ar emite avizul de racordare nu v-ar conveni, nu? societatea investeste doar acolo unde are certitudinea ca va obtine si profit ca oricine altcineva.
Stimate domn,
In primul rand tin sa va felicit pentru postul pe care cu succes il ocupati intr-o astfel de companie.
In continuare putem discuta pe marginea specificatiilor dumneavoastra:
Contractul presupune si drepturi si obligatii dar ele sunt si pentru Enel si pentru mine si atata timp cat eu am obligatia de a asigura accesul la contor la a treia luna consecutiva de necitire a contorului tocmai pentru ca Enelul sa poata efectua citirea pentru a emite factura de regularizare, consider ca si Enelul are obligatia de a emite acea factura la 3 luni asa cum ma obliga sa ii dau accesul (daca ati citit, accesul la contor se face fara impediment intrucat este pe scara blocului). Este dreptul meu sa sesizez ca nu am avut emisa factura de regularizare, nu am de unde sa stiu daca s-a efectuat citirea insa. La fel, nu am de unde sa stiu daca regularizarea s-a realizat pe minus si nu pe plus asa cum este cazul de fata. Asa cum am specificat, nu sunt "doctor in facturi" emise de Enel ca sa pot descifra toate prescurtarile lor de acolo si in mod norma singura cifra "interesanta" pentru mine din acea factura, in calitate de consumator si conform obligatiilor mele contractuale, este cea de plata. Pentru restul, am in mod vag impresia ca Enelul incaseaza banul si este una din "obligatiile" lor sa imi furnizeze un serviciu complet, asa cum si eu platesc un serviciu complet. Nu cred ca e obligatia mea sa invat modalitatile de facturare ale fiecarui furnizor de servicii, ci sa achit factura daca ea este emisa corect. Sistemul gratuit de care vorbiti prin telefon este activ si disponibil de cateva luni incoace si nu de un an incoace, iar sistemul de citire a contorului si de livrare a citirii la sediul Enel este o "optiune" a consumatorului si nu o obligatie, in vreme ce citirea periodica si regularizarea este o "obligatie" a Enel. Oricum daca nu ati fost vreodata sa dati o astfel de citire la sediul Enel, va sugerez sa o faceti si poate veti intelege dupa si ce vreau sa spun, personal timpul fizic liber nu imi permite o astfel de optiune.
Spuneti ca nu luati apararea Enelului, dar totusi am in mod vag impresia ca o faceti si nu prea eficient. Faptul ca are milioane de clienti nu este o scuza ci din contra. Numarul mare de clienti ar trebui sa ii oblige la seriozitate si profesionalism si nu la neglijenta si incompetenta. Faptul ca dumneavoastra considerati ca vina este a ambelor parti, este dreptul personal al dumneavoastra, traim intr-o tara libera, dar chiar si acceptand ca ati avea dreptate, prin absurd, nu vad de ce ar trebui sa platesc eu o "culpa comuna" asa cum spuneti dumneavoastra, asta plecand de la premisa ca este o culpa comuna. Daca exploram varianta asta si pornind de la prezumtia absurda ca este un consum real cel inregistrat, pot specula faptul ca dupa prima factura regularizata as fi putut face unul din urmatoarele: 1. sa imi monitorizez si sa imi reajustez consumul ca sa ma incadrez in cel contractat; 2. sa renunt cu totul la serviciile enel si sa imi cumpar generator sau sa traiesc la lumina lumanarii este alegerea mea iar variante sunt mai multe dar din motiv de spatiu nu le voi insira aici (oricum as fi putut modifica contractul in asa fel incat sa fie "reflectat" acest nou consum mai eficient). Oricum in opinia dumneavoastra si extrapoland putin: faptul ca daca Enelul hotara sa mai amane inca 6 luni aceasta regularizare m-ar fi pus in situatia de a vinde casa ca sa achit factura de electricitate, este doar o "culpa comuna" si un inconvenient minor. :O??? O alta speculatie ar fi ca am fost discriminat de Enel pentru faptul ca doar mie nu mi-a fost emisa factura de regularizare, in vreme ce tuturor celorlalti proprietari le-a fost emisa factura din 3 in 3 luni? La acest aspect as fi si eu interesat de raspunsul dumneavoastra cu privire la motivul pentru care Enelul a procedat asa. Deocamdata la aceasta intrebare, Enelul nu mi-a oferit raspuns. Mai sunt vreo 2-3 zile si expira termenul legal obligatoriu in care trebuie sa primesc raspunsul la aceasta intrebare.
Referitor la monopol si oligopol, daca dumneavoastra intrati si dati niste cautari s-ar putea sa descoperiti ca acele zeci si sute de furnizori de care vorbiti sunt intermediari si nu furnizori directi de energie asa ca ar fi bine sa nu informati gresit daca nu cunoasteti aspectele reale. Faptul ca si acesti intermediari cumpara energia electrica si inchiriaza reteaua Enel de distributie nu cred ca o mai spuneti pentru ca probabil nu o cunoasteti, evident factura pentru un astfel de contract dublandu-se tocmai datorita acestei "cumparari/inchirieri". Enelul a fost promotorul actiunii de liberalizare pentru ca are de castigat din aceasta promovare. O piata care nu mai este considerata "de monopol" creaza premisele unui "pret liber" necontrolat de nicio autoritate de stat. Un astfel de pret poate fluctua liber si in genera in sus mai mult decat nivelul fixat daca este piata de monopol/oligopol unde plafonul maxim e stabilit de o autoritate de stat. O astfe de generare de pret este o "gluma" la adresa formarii pretului liber pe o piata din confruntarea cererii cu oferta. Tocmai din cele scrise de dumneavoastra demonstrati realitatea "speculatiilor" mele: foarte multi furnizori (sute daca ar fi sa va citez) care nu au nicio oferta reala si viabila inseamna pentru mine o "oferta" crescuta artificial si ireal, doar pe hartie, in vreme ce cererea este constanta sau in crestere. In realitate este doar o iluzie a "libertatii formarii pretului", pentru ca tot "furnizorii directi" care au si o "oferta reala" sunt furnizorii reali, mentinandu-se piata de oligopol sau monopol. Prin urmare, este in interesul Enelului sa creeze iluzia unei liberalizari pentru a putea mari pretul energiei electrice la adapostul confruntarii false dintre cerere si o "oferta artificiala". Daca doriti putem discuta cu vreo cativa profesori de economie politica si/sau mondiala si veti vedea ca imi vor da dreptate. Partea cu "ma astept sa faca Enelul in 3 ani ce nu au facut altii in 20", chiar nu mi se pare ca este problema mea ca utilizator/consumator. Asa cum am mai spus, eu platesc un serviciu, nu am comentat pretul pe care l-a stabilit Enelul unilateral (nu cred ca am fost chemat la consultari cand s-a stabilit un pret si atata timp cat eu am acceptat acest pret fara comentarii chiar nu cred ca este problema mea ce neajunsuri are aceasta companie, chiar cred ca mi-as depasi competentele eu) si nici nu ma intereseaza problemele interne sau organizatorice ale acestei companii. Ma intereseaza insa cand aceasta companie abuzeaza de pozitia ei fata de mine. Pot specula faptul ca nici Enelul si nici alte companii din domeniul asta nu au mai facut investitii reale de anvengura de mai bine de 20 de ani. Cam toate companiile astea s-au marginit la a exploata si eventual intretine in mare atat sursele de productie cat si canalele de distributie a energiei electrice si nimic mai mult. Sa ma anuntati si pe mine daca aveti cunostinta de investitii in vreo hidrocentralaj/termocentrala etc noua ridicata pe undeva de Enel sau alta companie de genul asta (excludeti noul reactor nuclear dat in folosinta la Cernavoda pentru ca acesta se afla sub autoritatea unei alte institutii, producerea curentului electric acolo fiind sub un alt regim decat cel al hidrocentralelor sau termocentralelor). Se bat companiile externe sa vina la noi sa ridice parcuri eoliene, aveti cumva cunostinta de procentul/proportia de investitie a Enelului sau a altei companii nationale in aceste proiecte??? Daca da, va rog sa imi spuneti si mie, daca nu, poate ar fi mai bine sa nu va pronuntati cu privire la ce face si ce nu face Enelul de 20 de ani incoace.
Primarii nu au competente de a extinde retelele stimate domn ci doar de a intocmi proiecte prin care sa solicite unui furnizor extinderea unei retele, la fel se intampla si la gaz si la canalizare, in niciun caz nu au competenta de a extinde ei o retea, iar extinderea retelei ar trebui sa fie tot o prioritate a Enelului in cautarea continua pe care o companie "concurentiala" ar trebui sa o aiba pentru noi clienti si un profit sporit. Aviz de racordare la ce??? Nu cred ca avizul ala este emis gratuit ci contra cost si din nou revenim la serviciile pe care un consumator le plateste fara comentarii. Nu cred ca ati fost chemat la negociere cand v-ati racordat la curentul electric, la apa curenta sau la instalatia de gaz. Eu cred ca vi s-a pus un contract in fata in care era costul unui proiect de conectare pe care l-ati semnat pentru ca nu aveati de ales si nu puteati face respectiva conectare cu altcineva.
Din pacate ceea ce sugerati dumneavoastra este complet viciat din perspectiva unui consumator din secolul XXI. Ar trebui sa ma simt vinovat si etern indatorat pentru faptul ca sunt client al Enelului??? Oare nu platesc acest serviciu??? Oare nu asta este ideea intre un furnizor de servicii si un client??? Ce s-a intamplat cu sintagma "clientul nostru, stapanul nostru"??? Va spun eu stimate domn: in momentul in care o companie se bucura de pozitie de monopol sau oligopol pe o piata, sintagma se schimba si devine "clientul nostru, sa puna mana sa plateasca ca altfel il ia dracu'". Daca dumneavoastra ca angajat al unei companii de profil nu sunteti obligat sa va loviti nici de sistemul de citire, nici de cel de facturare, nici de cel de plata, nu stati la cozile interminabile si nu va treziti decat cu facturi 0 pentru ca sunteti angajat si aveti "bonificatii" poate ca nu ar trebui sa va pronuntati atat de usor. Cat despre societatea care investeste doar acolo unde are certitudinea de profit, sa imi fie cu iertare, dar de mai bine de 20 de ani aceasta societate nu a facut altceva decat profit. Asta este din nou o opinie personala si ma puteti contrazice dar cu argumente.
Din pacate, noi restul muritorilor de rand, nu avem parte de aceleasi facilitati ca si angajatii acestor companii si ne mai lovim din cand in cand de aceste mizerii.