avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 792 soluții astăzi
Forum Activitate elvira20

Activitate elvira20

Pentru inregistrarea consumului de energie electrica pe casa scarii, exista un contor la nivelul condominiului, montat de CEZ. Am decis facturarea acestui consum pe numele unui proprietar, care oricum avea partida deschisa, urmand ca valoarea facturii sa o repartizam in mod egal, la cele 10 apartamente.
Drept urmare, cu acordul tuturor proprietarilor am solicitat la CEZ un contract separat, pentru iluminatul pe casa scarii, am facut un tabel cu toti cei 10 proprietari, am semnat si am rezolvat aceasta problema.
Nu a fost prea usor, intrucat asociatia, bineinteles ca s-a opus si nu doreau sa colaboreze, in sensul ca refuzau sa ne elibereze documentele solicitate de CEZ. Mentionez ca desi iluminatul pe casa scarii a lipsit 2 luni (din cauza unei defectiuni), asociatia a repartizat costuri tuturor proprietarilor, pentru energia consumata pe casa scarii, iar argumentul a fost acela ca furnizorul emite factura pentru mai multe blocuri, iar ei repartizeaza costurile pe numar de persoane.
In timpul demersurilor de separare, am aflat, de la CEZ, ca factura era emisa doar pentru blocul nostru, motiv pentru care intocmirea unui nou contract, pe numele unui proprietar, a fost, relativ, simpla.
Asadar, am fost mintiti si am platit ceea ce nu am consumat, intrucat, atunci cand este solicitat accesul la documente, nu se poate discuta cu cei din conducerea asociatiei.
Am incercat o comunicare scrisa cu asociatia, prin serviciul de posta, iar corespondenta ne-a fost inapoiata, pe motiv "destinatar lipsa domiciliu".
In ceea ce priveste femeia de serviciu, am decis ca ne ocupam singuri de curatenie, intrucat, acum, scara este foarte curata si nu dorim sa o "spoiasca" din nou.
Asociatia de proprietari nu a intreprins niciodata vreo actiune in interesul proprietarilor, cel putin in ultimii 5 ani, de cand locuiesc in acest bloc. Toate reparatiile necesare le-am contractat singuri, ca persoane fizice si am repartizat costurile cu buna intelegere, intrucat,ori de cate ori am apelat la serviciile asociatiei de proprietari, costurile comunicate de aceasta erau aberante.
In aceasta vara am decis sa realizam: reabilitarea termica a intregului bloc, inlocuirea ferestrelor vechi de pe casa scarii si uscatorie cu ferestre cu geam termopan, vopsirea peretilor pe casa scarii, placarea cu gresie a suprafetelor la ambele intrarari in bloc, amplasarea de senzori pentru iluminatul pe casa scarii.
In momentul actual, ca si in lunile anterioare, asociatia ne repartizeaza costuri privind "diferente apa rece", desi nu avem pierderi, la nivelul instalatiei comune, iar 9 apartamente sunt racordate la o conducta separata de apa rece. Am sesizat Compania de Apa si s-a constatat ca indexul transmis de asociatie, era mult mai mare decat cel real. Asteptam storno la factura si am sesizat primaria pentru "greseala" in forma continuata a asociatiei de proprietari.
Costurile, la care eu faceam referire, fac parte din aceasta categorie, cea a abuzurilor.
Cele 9 familii doresc sa-si gestioneze singure costurile, inclusiv cele care tin de proprietatea comuna si nu doresc sa mai faca parte din asociatie, respectiv refuza sa plateasca servicii de care nu beneficiaza.

Din totalul de 10 apartamente din condominiu, 9 proprietari detin contracte individuale cu toti furnizorii de utilitati (inclusiv conducta separata de apa rece) si centrale termice de apartament. Nu avem proprietati comune incalzite, intrucat am executat reabilitarea termica a intregului bloc si am debransat caloriferele din spatiile comune. Dorim, cu totii, sa nu mai facem parte din asociatia de proprietari si sa nu mai avem repartizate nici un fel de costuri.
Ce solutie legala exista, dat fiind ca, un singur proprietar, nu a incheiat contracte individuale?