Din totalul de 10 apartamente din condominiu, 9 proprietari detin contracte individuale cu toti furnizorii de utilitati (inclusiv conducta separata de apa rece) si centrale termice de apartament. Nu avem proprietati comune incalzite, intrucat am executat reabilitarea termica a intregului bloc si am debransat caloriferele din spatiile comune. Dorim, cu totii, sa nu mai facem parte din asociatia de proprietari si sa nu mai avem repartizate nici un fel de costuri.
Ce solutie legala exista, dat fiind ca, un singur proprietar, nu a incheiat contracte individuale?
Daca exista un singur proprietar care nu are contract separat cu furnizorii, inseamna ca acesta primeste facturile prin asociatie, deci daca va referiti la desfiintarea asociatiei.....nu vad cum ati putea s-o faceti fara a-i incalca drepturile vecinului dv. la primirea utilitatilor.
Dar, apropo de separare, sa stiti ca proprietate comuna nu inseamna numai caldura la comun, mai inseamna si multitudinea de lucrari de intretinere si reparatii ale condominiului, mai inseamna si relatiile cu autoritatile in numele unei persoane juridice (asociatia). Credeti ca va veti putea descurca cu impartirea unor cheltuieli comune si gestionarea unor situatii pe care acum poate nu le puteti intrevedea?
La urma-urmei de ce veti sa distrugeti ceva care a fost construit? Ce va costa sa ramaneti membrii unei asociatii care are o activitate foarte restransa?
@elvira
Bravo doamna va apropiati de cazul ideal cu separarea.Bine e cu atat mai bine si mai usor cu cit sunt mai putini pe scara.
Asta doresc si eu sa fac la noi sa ajungem sa avem cit mai putine in comun.
Dar am o intrebare cum ati facut cu lumina pe scara sau la boxe? si cu curatenia?
Singurii care ii stiu ca s-au descuracat sunt cei care locuiesc in blocuri de 4 apartamente(2 la parter si 2 la etajul 1)
Ei au taiat lumina la boxe si pe scara si apoi fiecare a fost obligat sa isi traga lumina la el in boxa si sa isi puna cate un bec cu senzor deasupra usii.
Cu curatenia fac cu randul fiecare.
@Pt elga50 ale carei opinii le apreciez.
Astept ideii si de la dv .Si o intrebare: exista cumva un chat aici pe forum ca as avea citeva intrebari legate de asociatie.
Forumul este singurul mediu de comunicare intre utilizatori.
Puteti pune intrebari in acelasi mesaj, in propozitii cat mai scurte, numerotate, astfel incat cei care incearca sa va raspunda sa se poata concentra mai bine pe problema. Daca e sa se amanunteasca problemele...asta se va intampla in decursul conversatiei, pe masura ce va fi cazul.
:Intrebare pentru @elga sau @ adriantot si nu numai
1 Un locatar vrea chitanta pe firma desi contractul apartamentului sau e pe persoana fizica sau ipotecat la banca?
2Un spatiu comercial este importit de proprietar in 2.Mai corect spus activeaza 2 firme intr-un spatiu ,ambele firme vor chitanta separata sa isi deduca cheltuielile.
Pana acum i-a afisat separat desi este vorba de un singur spatiu daca te uiti pe contract.Adica apa ca spatiul comercial are 2 bai ii diferentiaza(apometrele) altfel ar fi 50%.
Ambele mi se par nisite aberatii dar astept lamuri de la dv
3
Intrucat nu eram asociatie si abiam acum am reusit sa o inscriu noi am deschis un cont la banca pe numele unui vecin si fiecare proprietar pune banii in cont.Am lasat o lista la oficiul bancii care este la parte blocului si totul este perfect.Asta de 1 an de zile.O sa transferam contul sau sa deschidem unul cu numle asociatiei si il schimbam ca acum putem.
E vreo problema in faptul ca consideram chitanta acea foaie de depunere la banca?
Mie unul mi se pare mai sigura decat orice chitanta de asociatie cu stampila.
Astept rapunsul dv
Raspunsurile pot veni si de la alti utilizatori. Am rugamintea sa nu faceti discriminari fatise. In fond va puteti lua raspunsurile care va convin in mod tacit.
Deci:
1. I se poate da chitanta pe firma daca si-a declarat apartamentul ca fiind sediul firmei.
2. Din punctul de vedere al asociatiei, pe aceasta o intereseaza costurile de intretinere a apartamentului cu pricina si faptul de a incasa acesti bani. Cum, cui elibereaza chitanta si in ce proportie, asta este treaba coproprietarilor sa decida, dar sa comunice in scris si asociatiei toate acestea.
In caz de neplata a cotelor de intretinere asociatia ii cheama in justitie pe ambii coproprietari ai apartamentului, urmand sa se desluseasca acolo cine, cat are de platit.
3. Operatiunile din banca consemnate in registrul de banca sunt separate de operatiunile cu cash operate in registrul de casa si in chitantiere.
Depunerile locatarilor in contul bancar se opereaza in registrul bancar si documentul din contabilitatea asociatiei prin care se considera platita intretinerea unui apartament este randul scris referitor la apartamentul cu pricina din extrasul de cont. Foaia de varsamant prin care se face depunerea banilor de catre un locatar in contul asociatiei este documentul locatarului cu care poate dovedi o data in plus ca si-a achitat o suma de bani in contul asociatiei si este similara cu chitanta pe care administratorul-casier i-o elibereaza daca ar fi platit cu cash, deci ramane in posesia locatarului.